Services marketing (3 cr)
Code: AV00EA72-3001
General information
- Timing
-
01.02.2020 - 31.03.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Objective
Osaat kuvata palvelujen markkinoinnin osa-alueet ja niiden tavoitteet ja tehtävät (suhdemarkkinointi, palveluhenkilöstön rooli, asiakaskokemus ja palvelujen digitaalinen markkinointi).
Osaat arvioida digitaalisen talouden ja toimintaympäristön vaikutuksia palvelujen markkinointiin.
Osaat suunnitella perustellusti palvelujen markkinoinnin toteuttamista, tavoitteita ja markkinoida palveluja vastuullisesti.
Content
Mikä on palvelujen markkinoinnin ja suhdemarkkinoinnin tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa?
Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat palveluiden markkinointiin?
Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot, painopisteenä henkilöstö, ja miten kilpailukeinoja käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Asiakaskokemuksen rooli yrityksen toiminnassa ja sen ohjauksessa.
Evaluation
A) Osaat käyttää johdonmukaisesti palvelujen markkinoinnin avainkäsitteitä
B) Osaat etsiä tietoa palveluiden markkinoinnin tueksi alan keskeisistä tietolähteistä
C) Osaat hahmottaa palvelujen markkinoinnin kokonaisuuden: suhdemarkkinointi, palveluhenkilöstön rooli, asiakaskokemuksen merkitys ja digitalisoituvan markkinoinnin vaatimukset palvelujen markkinointiin
E) Osaat soveltaa keskeisiä palvelujen markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä käytäntöön.
Timing of exams and assignments
Moodletentti.
Ei live-luentoja.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
A) Osaat käyttää johdonmukaisesti palvelujen markkinoinnin avainkäsitteitä
B) Osaat etsiä tietoa palveluiden markkinoinnin tueksi alan keskeisistä tietolähteistä
C) Osaat hahmottaa palvelujen markkinoinnin kokonaisuuden: suhdemarkkinointi, palveluhenkilöstön rooli, asiakaskokemuksen merkitys ja digitalisoituvan markkinoinnin vaatimukset palvelujen markkinointiin
E) Osaat soveltaa keskeisiä palvelujen markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä käytäntöön.
Nämä arviointikriteerit vastaavat arvosanaa 3.
Qualifications
Ei edellytetä