Service management and marketing (5 cr)
Code: L80C505-3001
General information
- Enrollment
- 20.08.2018 - 07.09.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 27.08.2018 - 14.12.2018
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Objective
Students are able to evaluate the quality of services and show their proficiency in service quality management. Students know how to evaluate the productivity and profitability of services Students can define the goals of internal marketing and know how to act accordingly.
Content
What is service economy and how does the digital operational- and competitive environment affect the service business? What are the special features of services and their consumption process like? How is the quality of services defined and managed? How can the productivity and profitability of services be evaluated? How is the service assortment managed? What is internal marketing and how is it managed? How can service culture be developed?
Evaluation
a) osaat käyttää asiantuntevasti palvelujen johtamisen ja markkinoinnin käsitteitä eri tilanteissa.
d) osaat arvioida palvelujen laatua ja laadun kehittämiskohteita.
e) osaat valita tarkoituksenmukaiset palvelujen johtamisen menetelmät ja mallit a perustella valinnan.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Knowledge of principles of marketing and customer relationships