Skip to main content

Service management and marketing (5 cr)

Code: L80C505-3001

General information


Enrollment
20.08.2018 - 07.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.08.2018 - 14.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Reijo Honkonen
Olli Kierikka
Teacher in charge
Reijo Honkonen
Course
L80C505
No reservations found for realization L80C505-3001!

Objective

Students are able to evaluate the quality of services and show their proficiency in service quality management. Students know how to evaluate the productivity and profitability of services Students can define the goals of internal marketing and know how to act accordingly.

Content

What is service economy and how does the digital operational- and competitive environment affect the service business? What are the special features of services and their consumption process like? How is the quality of services defined and managed? How can the productivity and profitability of services be evaluated? How is the service assortment managed? What is internal marketing and how is it managed? How can service culture be developed?

Evaluation

a) osaat käyttää asiantuntevasti palvelujen johtamisen ja markkinoinnin käsitteitä eri tilanteissa.
d) osaat arvioida palvelujen laatua ja laadun kehittämiskohteita.
e) osaat valita tarkoituksenmukaiset palvelujen johtamisen menetelmät ja mallit a perustella valinnan.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Knowledge of principles of marketing and customer relationships

Go back to top of page