Asiakas palvelujen keskiössä (5 op)
Toteutuksen tunnus: MR00AE97-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
15.08.2019 - 30.08.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
03.08.2019 - 18.12.2019
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Mikkelin kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
- Opettajat
- Eliisa Kotro
- Vastuuopettaja
- Eliisa Kotro
- Ryhmät
-
MRMI19SPMatkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
- Opintojakso
- MR00AE97
Tavoitteet
Osaat hahmottaa kuluttamisen ilmiönä ja tiedät, mitkä ovat kuluttajan ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Osaat käyttää asiakkaaseen liittyviä tutkimusmenetelmiä. Osaat toimia palvelutilanteen edellyttämällä tavalla. Hallitset asiakaspalvelussa tarvittavan käytös- ja tapakulttuurin. Osaat soveltaa palvelun laatu- ja menestystekijöitä elämyksellisten kokemusten tuottamisessa. Tunnet oman alasi venäläisiä toimintatapoja ja –malleja
Sisältö
Mitkä tekijät vaikuttavat kuluttajan ostokäyttäytymiseen ja sen muutoksiin? Miten kuluttajan käyttäytymistä tutkitaan? Mitkä ovat toimialan kulutustrendit, niihin vaikuttavat tekijät ja miten kulutustrendejä voidaan hyödyntää palvelualalla? Mistä laadukas palvelukokemus sekä elämys muodostuvat? Miten toimit erilaisissa palvelutilanteissa ja erilaisten asiakkaiden kanssa?
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Matkailu- ja ravitsemispalvelut toimialana (15 op) - moduuli muodostuu kolmesta opintojaksosta: Asiakas palvelujen keskiössä, Matkailu- ja ravitsemisalan toimintaympäristö sekä Kestävyys, laatu ja turvallisuus. Moduulin suorittamiseen liittyy opintojaksojen yhteinen moduulitehtävä, josta tämän
Asiakas palvelujen keskiössä -opintojakson osuus on 2 op.
Muut opintojakson osasuoritukset ovat: läsnäolo ja aktiivisuus, 1-2 pv työskentely kampusravintolassa, oppimistehtävät ja keskustelut Moodlessa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet matkailu-/ravitsemisalan työpaikassa, voit neuvotella opettajan kanssa tämän oppimisväylän käytöstä. Oppimistehtävät kytketään mahdollisuuksien mukaan opiskelijan omaan työpaikkaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Keskustele opettajan kanssa suoritustavasta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa a) käyttää johdonmukaisesti asiakkaaseen ja kuluttajakäyttäytymiseen liittyviä ammattikäsitteitä b) etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä. d) toimia palvelujen käyttäjien ja kohderyhmien kanssa e) käyttää kuluttajakäyttäytymisen keskeisiä malleja ja menetelmiä f) toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti ja vastuullisesti
Esitietovaatimukset
Ei edellytä aiempaa osaamista