Siirry suoraan sisältöön

Esimies asiakkuuksien kehittäjänä (5 op)

Toteutuksen tunnus: Y25300012-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2019 - 14.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.01.2019 - 28.04.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Sari Toijonen-Kunnari
Vastuuopettaja
Sari Toijonen-Kunnari
Ryhmät
L8016SNA
Liiketalous, päivätoteutus
L8016SNB
Liiketalous, päivätoteutus
L8816SAU
Liiketalous, monimuoto
Opintojakso
Y25300012
Toteutukselle Y25300012-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat seurata ja arvioida esimiestä asiakkuuksien kehittäjänä. Osaat suunnitella ja kehittää asiakastyötä. Osaat hankkia, kehittää ja ylläpitää asiakkuuksia. Osaat hyödyntää verkon mahdoliisuuksia asiakkuuksien kehittämisessä. Osaat arvioida ja suunnitella esimiesosaamistasi asiakkuuksien kehittäjänä.

Sisältö

Miten seurata ja arvioida esimiestä asiakkuuksien kehittäjänä? Miten voi suunnitella ja kehittää asiakastyötä? Miten hankkia, kehittää ja ylläpitää asiakkuuksia? Miten hyödynnät verkon mahdollisuuksia asiakkuukisen kehittämisessä? Miten arvioit ja suunnittelet esimiesosaamistasi asiakkuuksien kehittäjänä?

Arviointi

a. osaat käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
b. osaat arvioida käyttämiäsi tietolähteitä kriittisesti
e. osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla hyödynnetään Moodlen virtuaalista oppimisympäristöä. Oppimateriaalina ovat Moodlessa olevat aineistot ja osia seuraavista teoksista:
Hellman Kalevi 2003. Asiakastavoitteet ja –strategiat. Helsinki: WSOY.
Juuti, Pauli 2015. Johda henkilöstö asiakaskeskeisyyteen. Helsinki: PS-kustannus.
Lämsä, Anna-Maija & Uusitalo Outi 2009. Palvelujen markkinointi esimiestyön haasteena. Helsinki: Edita Prima Oy.
Nieminen, Timo & Tomperi, Sari 2008. Myynnin johtamisen uusi aika. Helsinki: WSOYpro.
Storbacka Kaj & Lehtinen Jarmo R 2006. Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkaiden arvoilla. Helsinki: WSOY.
Storbacka Kaj, Sivula Petteri & Kaario Kari 2000. Arvoa strategisista asiakkuuksista. Helsinki: Kauppakaari.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät verkkototeutuksen mukaisesti.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Opiskelijan työmäärä

5 opintopisteen opintojakso edellyttää noin 135 tunnin työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso on jaettu aihekokonaisuuksiin, jolloin osa-alueet jaksottavat ja aikatauluttavat opiskeluasi. Asioiden syvällinen ymmärtäminen ja oppiminen vaatii Moodlessa olevaan aineistoon perehtymisen lisäksi myös itsenäistä tiedonhankintaa ja analysointia.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaat käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
Osaat arvioida käyttämiäsi tietolähteitä kriittisesti
Osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
Asiakkuuden kehittämisen pääpiirteiden hallinta ja soveltaminen oppimistehtävissä. Asiakkuuksien kehittämistä tarkastellaan esimiestyön näkökulmasta.
Yksilötyönä ja pienryhmissä tehtävät oppimistehtävät. Oppimistehtävien itsearviointi ja vertaisarviointi. Opintojakson arviointi perustuu osa-alueiden oppimistehtäviin.Arviointiin vaikuttavia palautuksia EI voi tehdä määräaikojen umpeuduttua. Voit edetä oppimistehtävissä nopeutetulla aikataululla. Palautukset arvioidaan keskitetysti ja niistä saa palautteen suoritusajan umpeuduttua

Esitietovaatimukset

Suositellaan asiakastuntemuksen ja asiakassuhteiden sekä esimiestyön kehittämisen perusteiden osaamista.

Siirry alkuun