Siirry suoraan sisältöön

Asiakashankinta ja myyntiLaajuus (5 op)

Tunnus: DM00EA37

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaatiosi eri asiakasryhmien asiakaskäyttäytymiseen vaikuttavat keskeiset tekijät.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin ja tunnistaa sekä analysoida asiakkaiden käyttäytymistä eri kanavissa prosessin eri vaiheissa.
Osaat analysoida ja hyödyntää monikanavaisuuden tarjoamat mahdollisuudet asiakashankinnassa ja myynnissä.
Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa eri kanavista.

Sisältö

Miten monikanavaisuuden avulla voi tukea asiakkaan ostoprosessia ja tukea yrityksen myyntiä?
Millainen on yrityksen asiakashankinta- ja myyntiprosessi eri kanavissa?
Millaisia teknologioita ja työkaluja voidaan käyttää asiakashankinnassa ja myynnissä?
Miten asiakkaita hankitaan digimainonnan keinoin?

Edeltävä osaaminen

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Oppimateriaalit

Markkinointi digitaalisissa kanavissa 5 op
Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä 5 op
Asiakaskokemus 5 op
Sisältömarkkinointi 5 op

Arviointi

Osaat:
d. Kehittää yrityksen asiakashankintaa ja myyntiä monikanavaisuutta hyödyntäen.
e. Arvioida asiakasymmärrystä tukevaa asiakastietoa ja perustella sen käyttöä asiakashankinnan ja myynnin kehittämisessä.

Siirry alkuun