Asiakashankinta ja myyntiLaajuus (5 op)
Tunnus: DM00EA37
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaatiosi eri asiakasryhmien asiakaskäyttäytymiseen vaikuttavat keskeiset tekijät.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin ja tunnistaa sekä analysoida asiakkaiden käyttäytymistä eri kanavissa prosessin eri vaiheissa.
Osaat analysoida ja hyödyntää monikanavaisuuden tarjoamat mahdollisuudet asiakashankinnassa ja myynnissä.
Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa eri kanavista.
Sisältö
Miten monikanavaisuuden avulla voi tukea asiakkaan ostoprosessia ja tukea yrityksen myyntiä?
Millainen on yrityksen asiakashankinta- ja myyntiprosessi eri kanavissa?
Millaisia teknologioita ja työkaluja voidaan käyttää asiakashankinnassa ja myynnissä?
Miten asiakkaita hankitaan digimainonnan keinoin?
Edeltävä osaaminen
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Oppimateriaalit
Markkinointi digitaalisissa kanavissa 5 op
Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä 5 op
Asiakaskokemus 5 op
Sisältömarkkinointi 5 op
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 20.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
- Heli Kesämaa
- LYX6 Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Heli Kesämaa
Ryhmät
-
DMMI24KYDigimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaatiosi eri asiakasryhmien asiakaskäyttäytymiseen vaikuttavat keskeiset tekijät.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin ja tunnistaa sekä analysoida asiakkaiden käyttäytymistä eri kanavissa prosessin eri vaiheissa.
Osaat analysoida ja hyödyntää monikanavaisuuden tarjoamat mahdollisuudet asiakashankinnassa ja myynnissä.
Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa eri kanavista.
Sisältö
Miten monikanavaisuuden avulla voi tukea asiakkaan ostoprosessia ja tukea yrityksen myyntiä?
Millainen on yrityksen asiakashankinta- ja myyntiprosessi eri kanavissa?
Millaisia teknologioita ja työkaluja voidaan käyttää asiakashankinnassa ja myynnissä?
Miten asiakkaita hankitaan digimainonnan keinoin?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta.
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia.
Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja.
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 26.8.2024 ja päättyy 20.10.2024.
Asiakashankinta ja myynti - opintojakson aloitus on Teamsissa 27.8.24 klo 15 - 15.45.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajat:
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Ilmoittautumisaika
09.01.2023 - 29.01.2023
Ajoitus
15.03.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
- Heli Kesämaa
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Heli Kesämaa
Ryhmät
-
DMMI23KYDigimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaatiosi eri asiakasryhmien asiakaskäyttäytymiseen vaikuttavat keskeiset tekijät.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin ja tunnistaa sekä analysoida asiakkaiden käyttäytymistä eri kanavissa prosessin eri vaiheissa.
Osaat analysoida ja hyödyntää monikanavaisuuden tarjoamat mahdollisuudet asiakashankinnassa ja myynnissä.
Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa eri kanavista.
Sisältö
Miten monikanavaisuuden avulla voi tukea asiakkaan ostoprosessia ja tukea yrityksen myyntiä?
Millainen on yrityksen asiakashankinta- ja myyntiprosessi eri kanavissa?
Millaisia teknologioita ja työkaluja voidaan käyttää asiakashankinnassa ja myynnissä?
Miten asiakkaita hankitaan digimainonnan keinoin?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 13.3.2023 ja päättyy 31.5.2023.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Ilmoittautumisaika
10.01.2022 - 23.01.2022
Ajoitus
14.03.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
- Heli Kesämaa
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Heli Kesämaa
Ryhmät
-
DMMI22KYDigimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaatiosi eri asiakasryhmien asiakaskäyttäytymiseen vaikuttavat keskeiset tekijät.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin ja tunnistaa sekä analysoida asiakkaiden käyttäytymistä eri kanavissa prosessin eri vaiheissa.
Osaat analysoida ja hyödyntää monikanavaisuuden tarjoamat mahdollisuudet asiakashankinnassa ja myynnissä.
Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa eri kanavista.
Sisältö
Miten monikanavaisuuden avulla voi tukea asiakkaan ostoprosessia ja tukea yrityksen myyntiä?
Millainen on yrityksen asiakashankinta- ja myyntiprosessi eri kanavissa?
Millaisia teknologioita ja työkaluja voidaan käyttää asiakashankinnassa ja myynnissä?
Miten asiakkaita hankitaan digimainonnan keinoin?
Opiskelumateriaali
- Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
- Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja
- Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 14.3.2022 ja päättyy 31.5.2022.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Opettaja lähettää Learn-verkko-oppimisympäristöön kirjautumista varten kurssiavaimen opiskelijoille sähköpostilla noin viikkoa ennen kurssin alkua.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen