Theories of well-beingLaajuus (5 cr)
Code: SO00CU71
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Responsible person
- Tuomo Paakkonen, Tuomo Paakkonen
Objective
You are familiar with the main theories of well-being
You are familiar with the most common trends of welfare research.
You are able to look at welfare as a strategic base of social work and services
You are able to look at the everyday life of people of different ages from the point of you of welfare.
You know how to analyze the links between welfare, way of life and life span.
You know how to monitor and anticipate the regional, national and global development of welfare.
Content
What are the most common types of trends of welfare research?
How does the view of the welfare control social work and serices?
How do you think of welfare in everyday life?
How to analyze the life span and the way of life?
How to monitor and anticipate the development of welfare on different levels?
Qualifications
Bachelor of social services or bachelor degree of elderly care and the sufficient work experience
Materials
The development and leadership of welfare
Enrollment
14.08.2024 - 08.09.2024
Timing
22.08.2024 - 17.10.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, Master's Degree
Teachers
- Päivi Petrelius
- Marko Raitanen
- Tuomo Paakkonen
Groups
-
SOKV24SYSocial services, master studies
Objective
You are familiar with the main theories of well-being
You are familiar with the most common trends of welfare research.
You are able to look at welfare as a strategic base of social work and services
You are able to look at the everyday life of people of different ages from the point of you of welfare.
You know how to analyze the links between welfare, way of life and life span.
You know how to monitor and anticipate the regional, national and global development of welfare.
Content
What are the most common types of trends of welfare research?
How does the view of the welfare control social work and serices?
How do you think of welfare in everyday life?
How to analyze the life span and the way of life?
How to monitor and anticipate the development of welfare on different levels?
Opiskelumateriaali
The development and leadership of welfare
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Learn, lähiopetus, itsenäinen tiedonhankinta, PBL.
Tarjotaan vaihtoehtoinen toteutus (Teams), jossa on vähemmän läsnäolovelvoitetta.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opiskelija on suorittanut vastaavan laajuiset ja sisältöiset opinnot yliopistossa tai korkeakoulussa
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämäyhteistyö ilmenee tehtävissä, joita voidaan soveltaa oman työn kehittämiseen.
Tentit ja muut määräajat
Ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla jakson alkaessa.
Opiskelijan työmäärä
Normaali ykemmön amk-opiskelijan opintoviikkopohjainen laskennallinen työmäärä.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi pohjautuu tehtäväarviointiin, jossa hyödynnetään laadullista arviointia. Tämän arvioinnin perustana on tehtävien tarkasteleminen
suhteessa tehtävien tavoitteisiin.
Qualifications
Bachelor of social services or bachelor degree of elderly care and the sufficient work experience
Enrollment
21.08.2023 - 10.09.2023
Timing
24.08.2023 - 30.10.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, Master's Degree
Teachers
- Päivi Petrelius
- Marko Raitanen
- Tuomo Paakkonen
Teacher in charge
Tuomo Paakkonen
Groups
-
SOKV23SYSocial services, master studies
Objective
You are familiar with the main theories of well-being
You are familiar with the most common trends of welfare research.
You are able to look at welfare as a strategic base of social work and services
You are able to look at the everyday life of people of different ages from the point of you of welfare.
You know how to analyze the links between welfare, way of life and life span.
You know how to monitor and anticipate the regional, national and global development of welfare.
Content
What are the most common types of trends of welfare research?
How does the view of the welfare control social work and serices?
How do you think of welfare in everyday life?
How to analyze the life span and the way of life?
How to monitor and anticipate the development of welfare on different levels?
Opiskelumateriaali
Saari, Juho (toim.) 2011. Hyvinvointi. Suomalaisen yhteiskunnan perusta. Helsinki: Gaudeamus.
Saari, Juho 2020. Samassa veneessä. Hyvinvointivaltio eriarvoistuneessa yhteiskunnassa. Docendo.
Särkelä ym.(toim.) 2014. Hyvinvointitalous. SOSTE Suomen sosiaali- ja terveys ry.
Vesanen, Tuula 2017. Terveys- ja hyvinvointierojen kaventaminen Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Helsingin kaupungin tietokeskus
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Learn, lähiopetus, itsenäinen tiedonhankinta, PBL.
Tarjotaan vaihtoehtoinen toteutus (Teams), jossa on vähemmän läsnäolovelvoitetta.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opiskelija on suorittanut vastaavan laajuiset ja sisältöiset opinnot yliopistossa tai korkeakoulussa
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämäyhteistyö ilmenee tehtävissä, joita voidaan soveltaa oman työn kehittämiseen.
Tentit ja muut määräajat
Ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla jakson alkaessa.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi pohjautuu tehtäväarviointiin, jossa hyödynnetään laadullista arviointia. Tämän arvioinnin perustana on tehtävien tarkasteleminen
suhteessa tehtävien tavoitteisiin.
Qualifications
Bachelor of social services or bachelor degree of elderly care and the sufficient work experience
Enrollment
15.08.2022 - 04.09.2022
Timing
25.08.2022 - 31.10.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Social Services
Teachers
- Tuija Suikkanen-Malin
- Marko Raitanen
- Tuomo Paakkonen
Groups
-
SOKV22SYSocial services, master studies
Objective
You are familiar with the main theories of well-being
You are familiar with the most common trends of welfare research.
You are able to look at welfare as a strategic base of social work and services
You are able to look at the everyday life of people of different ages from the point of you of welfare.
You know how to analyze the links between welfare, way of life and life span.
You know how to monitor and anticipate the regional, national and global development of welfare.
Content
What are the most common types of trends of welfare research?
How does the view of the welfare control social work and serices?
How do you think of welfare in everyday life?
How to analyze the life span and the way of life?
How to monitor and anticipate the development of welfare on different levels?
Opiskelumateriaali
Saari, Juho (toim.) 2011. Hyvinvointi. Suomalaisen yhteiskunnan perusta. Helsinki: Gaudeamus.
Saari, Juho 2020. Samassa veneessä. Hyvinvointivaltio eriarvoistuneessa yhteiskunnassa. Docendo.
Särkelä ym.(toim.) 2014. Hyvinvointitalous. SOSTE Suomen sosiaali- ja terveys ry.
Vesanen, Tuula 2017. Terveys- ja hyvinvointierojen kaventaminen Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Helsingin kaupungin tietokeskus
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Jaksolla tarjotaan normaaliin päivällä toteutettavaan kontaktiopetukseen pohjautuva toteutus ja sen ohella vaihtoehtoinen toteutus,
jossa on hyvin rajallisesti läsnäolovelvoitetta ja joka muutoin pohjautuu verkkototeutukseen.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämäyhteistyö ilmenee tehtävissä, joita voidaan soveltaa oman työn kehittämiseen.
Tentit ja muut määräajat
Ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla jakson alkaessa.
Opiskelijan työmäärä
Normaali opintojakson laskennallinen opiskelijan työmäärä.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi pohjautuu tehtäväarviointiin, jossa hyödynnetään laadullista arviointia. Tämän arvioinnin perustana on tehtävien tarkasteleminen
suhteessa tehtävien tavoitteisiin.
Qualifications
Bachelor of social services or bachelor degree of elderly care and the sufficient work experience