Digitaalisten palveluprosessien johtaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: SP00EN42
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Osaat suunnitella, arvioida ja johtaa ihmisten sekä ryhmien toimintaa digitaalisten palveluiden muutosprosesseissa.
Osaat arvioida ja analysoida asiakkuuksien osatekijöitä digitaalisten palveluprosessien kehittämisessä ja johtamisessa.
Osaat hyödyntää asiakkuusjohtamisen työkaluja digitaalisten palveluprosessien johtamisessa ja kehittämisessä.
Osaat hyödyntää palveluprossien kehittämisessä ja johtamisessa erilaisia tuottavuutta, laatua ja asiakaskokemusta edistäviä työkaluja monialaisesti.
Sisältö
Miten muutosjohtamisen teorioita voidaan hyödyntää digitaalisten palveluprosessien kehittämisessä?
Mitä onnistunut muutosprosessi edellyttää ja mahdollistaa digitaalisten palveluprosessien kehittämisessä ja johtamisessa?
Miten asiakkuuksia ja asiakaskokemusta voidaan arvioida digitaalisten palveluprosessien kehittämisessä?
Miten laatua ja tuottavuutta kehitetään, ylläpidetään, arvioidaan ja hyödynnetään palveluprosesseissa asiakasarvoa tuottaen.
Miten asiakkuusjohtamisen työkaluja voidaan hyödyntää digitaalisten palveluprosessien johtamisessa?
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Opettaja
- Päivi Lifflander
- Maijaterttu Tiainen
Vastuuopettaja
Päivi Lifflander
Ryhmät
-
DISA23SYDigitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat suunnitella, arvioida ja johtaa ihmisten sekä ryhmien toimintaa digitaalisten palveluiden muutosprosesseissa.
Osaat arvioida ja analysoida asiakkuuksien osatekijöitä digitaalisten palveluprosessien kehittämisessä ja johtamisessa.
Osaat hyödyntää asiakkuusjohtamisen työkaluja digitaalisten palveluprosessien johtamisessa ja kehittämisessä.
Osaat hyödyntää palveluprossien kehittämisessä ja johtamisessa erilaisia tuottavuutta, laatua ja asiakaskokemusta edistäviä työkaluja monialaisesti.
Sisältö
Miten muutosjohtamisen teorioita voidaan hyödyntää digitaalisten palveluprosessien kehittämisessä?
Mitä onnistunut muutosprosessi edellyttää ja mahdollistaa digitaalisten palveluprosessien kehittämisessä ja johtamisessa?
Miten asiakkuuksia ja asiakaskokemusta voidaan arvioida digitaalisten palveluprosessien kehittämisessä?
Miten laatua ja tuottavuutta kehitetään, ylläpidetään, arvioidaan ja hyödynnetään palveluprosesseissa asiakasarvoa tuottaen.
Miten asiakkuusjohtamisen työkaluja voidaan hyödyntää digitaalisten palveluprosessien johtamisessa?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjaisessa väylässä ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen, jotka järjestetään kuukausittain vuorovaikutteisella Teams-etäyhteydellä. Lähiopetus 20 tuntia (Teams-yhteydellä kotikoneelta) sekä itsenäinen opiskelu 105 tuntia. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien verkko-oppimistehtävien ja verkkokeskustelujen mukaan.
Työhön integroidussa väylässä
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
* ei ole käytössä
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson aikana asiantuntijoiden vierailu ja TKI-projektiin osallistuminen mahdollista.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Ajastetut verkkotehtävät ovat Learn-alustalla. Niissä noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä ja lähteiden merkinnässä Xamkin lähdemerkintäohjetta.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Voit vaikuttaa työmäärääsi aikatauluttamalla tehtävät.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson opettajat Anna Makkonen ja Päivi Lifflander. Vastuuopettaja Päivi Lifflander, etunimi.sukunimi[et]xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
YAMK-arvioinnin perusteet, taso 7.
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
16.10.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Sähköiset palvelut sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Opettaja
- Päivi Lifflander
- Maijaterttu Tiainen
- Tiia Laukkanen
- Anna Makkonen
Vastuuopettaja
Päivi Lifflander
Ryhmät
-
SPSA22SYSähköiset palvelut sosiaali- ja terveysalalla, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat suunnitella, arvioida ja johtaa ihmisten sekä ryhmien toimintaa digitaalisten palveluiden muutosprosesseissa.
Osaat arvioida ja analysoida asiakkuuksien osatekijöitä digitaalisten palveluprosessien kehittämisessä ja johtamisessa.
Osaat hyödyntää asiakkuusjohtamisen työkaluja digitaalisten palveluprosessien johtamisessa ja kehittämisessä.
Osaat hyödyntää palveluprossien kehittämisessä ja johtamisessa erilaisia tuottavuutta, laatua ja asiakaskokemusta edistäviä työkaluja monialaisesti.
Sisältö
Miten muutosjohtamisen teorioita voidaan hyödyntää digitaalisten palveluprosessien kehittämisessä?
Mitä onnistunut muutosprosessi edellyttää ja mahdollistaa digitaalisten palveluprosessien kehittämisessä ja johtamisessa?
Miten asiakkuuksia ja asiakaskokemusta voidaan arvioida digitaalisten palveluprosessien kehittämisessä?
Miten laatua ja tuottavuutta kehitetään, ylläpidetään, arvioidaan ja hyödynnetään palveluprosesseissa asiakasarvoa tuottaen.
Miten asiakkuusjohtamisen työkaluja voidaan hyödyntää digitaalisten palveluprosessien johtamisessa?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjaisessa väylässä ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen, jotka järjestetään kuukausittain vuorovaikutteisella Teams-etäyhteydellä. Lähiopetus 20 tuntia (Teams-yhteydellä kotikoneelta) sekä itsenäinen opiskelu 105 tuntia. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien verkko-oppimistehtävien ja verkkokeskustelujen mukaan.
Työhön integroidussa väylässä
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
* ei ole käytössä
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson aikana asiantuntijoiden vierailu ja TKI-projektiin osallistuminen mahdollista.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Ajastetut verkkotehtävät ovat Learn-alustalla. Niissä noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä ja lähteiden merkinnässä Xamkin lähdemerkintäohjetta.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Voit vaikuttaa työmäärääsi aikatauluttamalla tehtävät.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson opettajat Anna Makkonen, Maijaterttu Tiainen ja Päivi Lifflander. Vastuuopettaja Päivi Lifflander, etunimi.sukunimi[et]xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
YAMK-arvioinnin perusteet, taso 7.