Digital service designLaajuus (5 cr)
Code: SP00EN38
Credits
5 op
Objective
You know the theoretical basis, principles and starting points of digital service design.
You know how to leverage the process of service design as part developing digital customer paths.
You can produce expert texts based on sources. You can master Xamk's referencing practices.
You can apply customer-oriented design as part of digital service development.
You know how to renew and assess multi-channel customer experiences as part of digital service design.
Content
What are the theoretical concepts, principles and starting points of service design?
How can the process of service design be used in the development of customer paths?
How to integrate the expert knowledge produced by others into your text?
How can you apply and use the methods of service design in the development and assessment of digital services?
How to use service design for multichannel customer experiences in renewing and utilising customer experiences?
What instruments can be used in the assessment of the usability of digital services?
Enrollment
14.08.2024 - 08.09.2024
Timing
14.10.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Teachers
- Päivi Lifflander
- Tiia Laukkanen
Teacher in charge
Päivi Lifflander
Groups
-
DISA24SYDigital Services in Social and Health Care, master studies
Objective
You know the theoretical basis, principles and starting points of digital service design.
You know how to leverage the process of service design as part developing digital customer paths.
You can produce expert texts based on sources. You can master Xamk's referencing practices.
You can apply customer-oriented design as part of digital service development.
You know how to renew and assess multi-channel customer experiences as part of digital service design.
Content
What are the theoretical concepts, principles and starting points of service design?
How can the process of service design be used in the development of customer paths?
How to integrate the expert knowledge produced by others into your text?
How can you apply and use the methods of service design in the development and assessment of digital services?
How to use service design for multichannel customer experiences in renewing and utilising customer experiences?
What instruments can be used in the assessment of the usability of digital services?
Opiskelumateriaali
Oiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjaisessa väylässä ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen, jotka järjestetään kuukausittain vuorovaikutteisella Teams-etäyhteydellä. Lähiopetus 20 tuntia (Teams-yhteydellä kotikoneelta) sekä itsenäinen opiskelu 115 tuntia. Opiskelusi rytmittyy lukujärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien verkko-oppimistehtävien ja verkkokeskustelujen mukaan.
Työhön integroidussa väylässä
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
* ei ole käytössä
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson aikana asiantuntijoiden vierailu ja TKI-projektiin osallistuminen mahdollista.
Tentit ja muut määräajat
Ajastetut verkkotehtävät ovat Learn-alustalla. Niissä noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä ja lähteiden merkinnässä Xamkin lähdemerkintäohjetta.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Voit vaikuttaa työmäärääsi aikatauluttamalla tehtävät.
Further information
Opintojaksolla opettajina Tiia Laukkanen ja Päivi Lifflander. Vastuuopettajana Päivi, yhteystieto: etunimi.sukunimi[et]xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
YAMK-arvioinnin perusteet, taso 7.
Enrollment
04.08.2023 - 03.09.2023
Timing
16.10.2023 - 22.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Teachers
- Päivi Lifflander
- Maijaterttu Tiainen
- Tiia Laukkanen
Teacher in charge
Päivi Lifflander
Groups
-
DISA23SYDigital Services in Social and Health Care, master studies
Objective
You know the theoretical basis, principles and starting points of digital service design.
You know how to leverage the process of service design as part developing digital customer paths.
You can produce expert texts based on sources. You can master Xamk's referencing practices.
You can apply customer-oriented design as part of digital service development.
You know how to renew and assess multi-channel customer experiences as part of digital service design.
Content
What are the theoretical concepts, principles and starting points of service design?
How can the process of service design be used in the development of customer paths?
How to integrate the expert knowledge produced by others into your text?
How can you apply and use the methods of service design in the development and assessment of digital services?
How to use service design for multichannel customer experiences in renewing and utilising customer experiences?
What instruments can be used in the assessment of the usability of digital services?
Opiskelumateriaali
Oiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjaisessa väylässä ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen, jotka järjestetään kuukausittain vuorovaikutteisella Teams-etäyhteydellä. Lähiopetus 20 tuntia (Teams-yhteydellä kotikoneelta) sekä itsenäinen opiskelu 105 tuntia. Opiskelusi rytmittyy lukujärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien verkko-oppimistehtävien ja verkkokeskustelujen mukaan.
Työhön integroidussa väylässä
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
* ei ole käytössä
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson aikana asiantuntijoiden vierailu ja TKI-projektiin osallistuminen mahdollista.
Tentit ja muut määräajat
Ajastetut verkkotehtävät ovat Learn-alustalla. Niissä noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä ja lähteiden merkinnässä Xamkin lähdemerkintäohjetta.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Voit vaikuttaa työmäärääsi aikatauluttamalla tehtävät.
Further information
Opintojaksolla opettajana Päivi Lifflander, yhteystieto: etunimi.sukunimi[et]xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
YAMK-arvioinnin perusteet, taso 7.
Enrollment
15.08.2022 - 04.09.2022
Timing
31.10.2022 - 13.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Sähköiset sosiaali- ja terveysalalla
Teachers
- Päivi Lifflander
- Paula Leppänen
Teacher in charge
Päivi Lifflander
Groups
-
SPSA22SYDigital Services in Health Care and Social Services, master studies
Objective
You know the theoretical basis, principles and starting points of digital service design.
You know how to leverage the process of service design as part developing digital customer paths.
You can produce expert texts based on sources. You can master Xamk's referencing practices.
You can apply customer-oriented design as part of digital service development.
You know how to renew and assess multi-channel customer experiences as part of digital service design.
Content
What are the theoretical concepts, principles and starting points of service design?
How can the process of service design be used in the development of customer paths?
How to integrate the expert knowledge produced by others into your text?
How can you apply and use the methods of service design in the development and assessment of digital services?
How to use service design for multichannel customer experiences in renewing and utilising customer experiences?
What instruments can be used in the assessment of the usability of digital services?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjaisessa väylässä ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Osallstut ryhmässä testaustyöpajaan. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroidussa väylässä
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
- voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson aikana asiantuntijoiden vierailu ja TKI-projektiin osallistuminen mahdollista.
Tentit ja muut määräajat
Verkko-oppimistehtävät ja testaustyöpajatehtävä ilmoitetaan Learn-alustalla.
Kansainvälinen yhteistyö
-
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
YAMK-arvioinnin perusteet, taso 7.