Siirry suoraan sisältöön

Pelimekaniikat ja projektin suunnitteluLaajuus (5 op)

Tunnus: GD00DT45

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti

Vastuuhenkilö

  • Suvi Pylvänen
  • Marko Siitonen

Osaamistavoitteet

Syventät ymmärrystäsi pelimekaniikoista.
Opit hyödyntämään yleisiä pelisuunnittelumalleja peleissäsi.
Ymmärrät pelin etenemisen, syntymisen ja yksiköiden tasapainottamisen.
Pystyt iteroimaan, luomaan prototyypin ja visualisoimaan pelisi pelimekaniikat yhdessä ryhmäsi kanssa.
Parannat projektin hallintataitojasi luomalla pelillesi kehittämissuunnitelma.
Parannat käyttäjäkokemuksesi suunnittelutaitojasi.

Sisältö

Kuinka suunnittelumallit voivat parantamaan peliäsi?
Kuinka tasapainottaa pelin yksiköitä nautinnollisen pelikokemuksen saamiseksi?
Kuinka ottaa kohdeyleisö huomioon suunnittelussa?
Kuinka ajoittaa työsi ja hallita omaasi aikaasi kehitysprosessissa?
Kuinka suunnitella pelin etenemistä paremmin?
Kuinka iteratiivisesti parantaa suunnitteluasi?
Kuinka rajoittaa projektisi laajuutta niin, että pystyt toimittamaan toimivan prototyypin?

Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Mikko Lehto
  • Ankko Parkkinen
  • Suvi Pylvänen
  • Ivan Lugovoy
Vastuuopettaja

Suvi Pylvänen

Ryhmät
  • GDKV22KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Syventät ymmärrystäsi pelimekaniikoista.
Opit hyödyntämään yleisiä pelisuunnittelumalleja peleissäsi.
Ymmärrät pelin etenemisen, syntymisen ja yksiköiden tasapainottamisen.
Pystyt iteroimaan, luomaan prototyypin ja visualisoimaan pelisi pelimekaniikat yhdessä ryhmäsi kanssa.
Parannat projektin hallintataitojasi luomalla pelillesi kehittämissuunnitelma.
Parannat käyttäjäkokemuksesi suunnittelutaitojasi.

Sisältö

Kuinka suunnittelumallit voivat parantamaan peliäsi?
Kuinka tasapainottaa pelin yksiköitä nautinnollisen pelikokemuksen saamiseksi?
Kuinka ottaa kohdeyleisö huomioon suunnittelussa?
Kuinka ajoittaa työsi ja hallita omaasi aikaasi kehitysprosessissa?
Kuinka suunnitella pelin etenemistä paremmin?
Kuinka iteratiivisesti parantaa suunnitteluasi?
Kuinka rajoittaa projektisi laajuutta niin, että pystyt toimittamaan toimivan prototyypin?

Opiskelumateriaali

Materiaali Learnissä

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.

TKI ja työelämäyhteistyö

Kurssi sisältää muutamia työelämän edustajien pitämiä työpajoja ja luentoja.

Tentit ja muut määräajat

Ei kokeita. Kurssi sisältää viikottaisia tehtäviä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu ryhmän tuottamiin töihin sekä yksilön omaan panostukseen.

Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 24

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Mikko Lehto
  • Ankko Parkkinen
  • Suvi Pylvänen
  • Ivan Lugovoy
Vastuuopettaja

Suvi Pylvänen

Ryhmät
  • GDKV21SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Syventät ymmärrystäsi pelimekaniikoista.
Opit hyödyntämään yleisiä pelisuunnittelumalleja peleissäsi.
Ymmärrät pelin etenemisen, syntymisen ja yksiköiden tasapainottamisen.
Pystyt iteroimaan, luomaan prototyypin ja visualisoimaan pelisi pelimekaniikat yhdessä ryhmäsi kanssa.
Parannat projektin hallintataitojasi luomalla pelillesi kehittämissuunnitelma.
Parannat käyttäjäkokemuksesi suunnittelutaitojasi.

Sisältö

Kuinka suunnittelumallit voivat parantamaan peliäsi?
Kuinka tasapainottaa pelin yksiköitä nautinnollisen pelikokemuksen saamiseksi?
Kuinka ottaa kohdeyleisö huomioon suunnittelussa?
Kuinka ajoittaa työsi ja hallita omaasi aikaasi kehitysprosessissa?
Kuinka suunnitella pelin etenemistä paremmin?
Kuinka iteratiivisesti parantaa suunnitteluasi?
Kuinka rajoittaa projektisi laajuutta niin, että pystyt toimittamaan toimivan prototyypin?

Opiskelumateriaali

Materiaali Learnissä.
Opiskelijan valitsema pelisuunnitteluaiheinen kirja.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.

TKI ja työelämäyhteistyö

Kurssi sisältää muutamia työelämän edustajien pitämiä työpajoja ja luentoja.

Tentit ja muut määräajat

Ei kokeita. Kurssi sisältää viikottaisia tehtäviä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu ryhmän tuottamiin töihin sekä yksilön omaan panostukseen.

Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

15 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • KY Opettaja
  • Georgios Riskas
  • Suvi Pylvänen
  • Ivan Lugovoy
  • Panu Vuoristo
Vastuuopettaja

Suvi Pylvänen

Ryhmät
  • GDKV21KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Syventät ymmärrystäsi pelimekaniikoista.
Opit hyödyntämään yleisiä pelisuunnittelumalleja peleissäsi.
Ymmärrät pelin etenemisen, syntymisen ja yksiköiden tasapainottamisen.
Pystyt iteroimaan, luomaan prototyypin ja visualisoimaan pelisi pelimekaniikat yhdessä ryhmäsi kanssa.
Parannat projektin hallintataitojasi luomalla pelillesi kehittämissuunnitelma.
Parannat käyttäjäkokemuksesi suunnittelutaitojasi.

Sisältö

Kuinka suunnittelumallit voivat parantamaan peliäsi?
Kuinka tasapainottaa pelin yksiköitä nautinnollisen pelikokemuksen saamiseksi?
Kuinka ottaa kohdeyleisö huomioon suunnittelussa?
Kuinka ajoittaa työsi ja hallita omaasi aikaasi kehitysprosessissa?
Kuinka suunnitella pelin etenemistä paremmin?
Kuinka iteratiivisesti parantaa suunnitteluasi?
Kuinka rajoittaa projektisi laajuutta niin, että pystyt toimittamaan toimivan prototyypin?

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

07.11.2022 - 18.11.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 01.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • KY Opettaja
  • Georgios Riskas
  • Suvi Pylvänen
  • Ivan Lugovoy
  • Panu Vuoristo
Vastuuopettaja

Suvi Pylvänen

Ryhmät
  • GDKV20SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Syventät ymmärrystäsi pelimekaniikoista.
Opit hyödyntämään yleisiä pelisuunnittelumalleja peleissäsi.
Ymmärrät pelin etenemisen, syntymisen ja yksiköiden tasapainottamisen.
Pystyt iteroimaan, luomaan prototyypin ja visualisoimaan pelisi pelimekaniikat yhdessä ryhmäsi kanssa.
Parannat projektin hallintataitojasi luomalla pelillesi kehittämissuunnitelma.
Parannat käyttäjäkokemuksesi suunnittelutaitojasi.

Sisältö

Kuinka suunnittelumallit voivat parantamaan peliäsi?
Kuinka tasapainottaa pelin yksiköitä nautinnollisen pelikokemuksen saamiseksi?
Kuinka ottaa kohdeyleisö huomioon suunnittelussa?
Kuinka ajoittaa työsi ja hallita omaasi aikaasi kehitysprosessissa?
Kuinka suunnitella pelin etenemistä paremmin?
Kuinka iteratiivisesti parantaa suunnitteluasi?
Kuinka rajoittaa projektisi laajuutta niin, että pystyt toimittamaan toimivan prototyypin?

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

06.04.2022 - 22.04.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 20.10.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • KY Opettaja
  • Suvi Pylvänen
Vastuuopettaja

Suvi Pylvänen

Ryhmät
  • GDKV20KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Syventät ymmärrystäsi pelimekaniikoista.
Opit hyödyntämään yleisiä pelisuunnittelumalleja peleissäsi.
Ymmärrät pelin etenemisen, syntymisen ja yksiköiden tasapainottamisen.
Pystyt iteroimaan, luomaan prototyypin ja visualisoimaan pelisi pelimekaniikat yhdessä ryhmäsi kanssa.
Parannat projektin hallintataitojasi luomalla pelillesi kehittämissuunnitelma.
Parannat käyttäjäkokemuksesi suunnittelutaitojasi.

Sisältö

Kuinka suunnittelumallit voivat parantamaan peliäsi?
Kuinka tasapainottaa pelin yksiköitä nautinnollisen pelikokemuksen saamiseksi?
Kuinka ottaa kohdeyleisö huomioon suunnittelussa?
Kuinka ajoittaa työsi ja hallita omaasi aikaasi kehitysprosessissa?
Kuinka suunnitella pelin etenemistä paremmin?
Kuinka iteratiivisesti parantaa suunnitteluasi?
Kuinka rajoittaa projektisi laajuutta niin, että pystyt toimittamaan toimivan prototyypin?

Arviointiasteikko

1-5