Siirry suoraan sisältöön

KriisiviestintäLaajuus (5 op)

Tunnus: TU00EB41

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Ymmärrät viestinnän keskeisen roolin johtamisessa kriisitilanteessa. Opit kriisiviestinnän keskeiset periaatteet ja saat kokonaiskäsityksen kriisiviestinnän onnistumisen edellytyksistä. Hallitset viestinnän eettiset periaatteet ja ymmärrät arvojen merkityksen viestinnän onnistumiselle. Opit varautumaan kriiseihin viestinnän näkökulmasta ja ymmärrät ennaltaehkäisyn merkityksen kriisiviestinnän onnistumisen kannalta. Osaat laatia kattavan kriisiviestintäsuunnitelman huomioiden sisäisen ja ulkoisen viestinnän kanavat. Ymmärrät myös sosiaalisen median erityispiirteet viestinnässä. Osaat toteuttaa ja johtaa kriisiviestintää.

Sisältö

Mitä on kriisiviestintä?
Mitä edellytetään onnistuneelta kriisiviestinnältä?
Millaisia ovat onnistuneen kriisiviestinnän elementtejä/periaatteita?
Miten kriiseihin varaudutaan kriisiviestinnän näkökulmasta?
Miten sisäisen ja ulkoisen viestinnän kanavat huomioidaan kriisiviestintäsuunnitelmaa laadittaessa?
Miten kriisiviestintä hallitaan kokonaisuutena?
Mitkä ovat kriisiviestinnän kanavat?

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat käyttää ammattikäsitteitä.
Osaat etsiä tietoa kriisiviestintään eri tietolähteistä.
Osaat toimia kriisiviestinnässä asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.

Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Savonlinnan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Turvallisuusalan koulutus
Opettaja
  • Mirka Loponen
Vastuuopettaja

Mirka Loponen

Ryhmät
  • TUSA22SP
    Tradenomikoulutus, turvallisuusala

Tavoitteet

Ymmärrät viestinnän keskeisen roolin johtamisessa kriisitilanteessa. Opit kriisiviestinnän keskeiset periaatteet ja saat kokonaiskäsityksen kriisiviestinnän onnistumisen edellytyksistä. Hallitset viestinnän eettiset periaatteet ja ymmärrät arvojen merkityksen viestinnän onnistumiselle. Opit varautumaan kriiseihin viestinnän näkökulmasta ja ymmärrät ennaltaehkäisyn merkityksen kriisiviestinnän onnistumisen kannalta. Osaat laatia kattavan kriisiviestintäsuunnitelman huomioiden sisäisen ja ulkoisen viestinnän kanavat. Ymmärrät myös sosiaalisen median erityispiirteet viestinnässä. Osaat toteuttaa ja johtaa kriisiviestintää.

Sisältö

Mitä on kriisiviestintä?
Mitä edellytetään onnistuneelta kriisiviestinnältä?
Millaisia ovat onnistuneen kriisiviestinnän elementtejä/periaatteita?
Miten kriiseihin varaudutaan kriisiviestinnän näkökulmasta?
Miten sisäisen ja ulkoisen viestinnän kanavat huomioidaan kriisiviestintäsuunnitelmaa laadittaessa?
Miten kriisiviestintä hallitaan kokonaisuutena?
Mitkä ovat kriisiviestinnän kanavat?

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat käyttää ammattikäsitteitä.
Osaat etsiä tietoa kriisiviestintään eri tietolähteistä.
Osaat toimia kriisiviestinnässä asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.

Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

21.09.2023 - 31.10.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Savonlinnan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Turvallisuusalan koulutus
Opettaja
  • Nina Hartikainen
Vastuuopettaja

Nina Hartikainen

Ryhmät
  • TUSA21SP
    Tradenomikoulutus, turvallisuusala

Tavoitteet

Ymmärrät viestinnän keskeisen roolin johtamisessa kriisitilanteessa. Opit kriisiviestinnän keskeiset periaatteet ja saat kokonaiskäsityksen kriisiviestinnän onnistumisen edellytyksistä. Hallitset viestinnän eettiset periaatteet ja ymmärrät arvojen merkityksen viestinnän onnistumiselle. Opit varautumaan kriiseihin viestinnän näkökulmasta ja ymmärrät ennaltaehkäisyn merkityksen kriisiviestinnän onnistumisen kannalta. Osaat laatia kattavan kriisiviestintäsuunnitelman huomioiden sisäisen ja ulkoisen viestinnän kanavat. Ymmärrät myös sosiaalisen median erityispiirteet viestinnässä. Osaat toteuttaa ja johtaa kriisiviestintää.

Sisältö

Mitä on kriisiviestintä?
Mitä edellytetään onnistuneelta kriisiviestinnältä?
Millaisia ovat onnistuneen kriisiviestinnän elementtejä/periaatteita?
Miten kriiseihin varaudutaan kriisiviestinnän näkökulmasta?
Miten sisäisen ja ulkoisen viestinnän kanavat huomioidaan kriisiviestintäsuunnitelmaa laadittaessa?
Miten kriisiviestintä hallitaan kokonaisuutena?
Mitkä ovat kriisiviestinnän kanavat?

Opiskelumateriaali

Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Keskustelu opettajan kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso suoritetaan tehtävillä. Ei tenttiä.

Lisätietoja opiskelijoille

Teamsissa lähiopetusta.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat käyttää ammattikäsitteitä.
Osaat etsiä tietoa kriisiviestintään eri tietolähteistä.
Osaat toimia kriisiviestinnässä asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtävät.

Ilmoittautumisaika

06.04.2022 - 22.04.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Savonlinnan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Koulutus
  • Turvallisuusalan koulutus
Opettaja
  • Pia Jääskeläinen
  • Nina Hartikainen
Vastuuopettaja

Nina Hartikainen

Ryhmät
  • TUSA20SP
    Tradenomikoulutus, turvallisuusala

Tavoitteet

Ymmärrät viestinnän keskeisen roolin johtamisessa kriisitilanteessa. Opit kriisiviestinnän keskeiset periaatteet ja saat kokonaiskäsityksen kriisiviestinnän onnistumisen edellytyksistä. Hallitset viestinnän eettiset periaatteet ja ymmärrät arvojen merkityksen viestinnän onnistumiselle. Opit varautumaan kriiseihin viestinnän näkökulmasta ja ymmärrät ennaltaehkäisyn merkityksen kriisiviestinnän onnistumisen kannalta. Osaat laatia kattavan kriisiviestintäsuunnitelman huomioiden sisäisen ja ulkoisen viestinnän kanavat. Ymmärrät myös sosiaalisen median erityispiirteet viestinnässä. Osaat toteuttaa ja johtaa kriisiviestintää.

Sisältö

Mitä on kriisiviestintä?
Mitä edellytetään onnistuneelta kriisiviestinnältä?
Millaisia ovat onnistuneen kriisiviestinnän elementtejä/periaatteita?
Miten kriiseihin varaudutaan kriisiviestinnän näkökulmasta?
Miten sisäisen ja ulkoisen viestinnän kanavat huomioidaan kriisiviestintäsuunnitelmaa laadittaessa?
Miten kriisiviestintä hallitaan kokonaisuutena?
Mitkä ovat kriisiviestinnän kanavat?

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat käyttää ammattikäsitteitä.
Osaat etsiä tietoa kriisiviestintään eri tietolähteistä.
Osaat toimia kriisiviestinnässä asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.