Siirry suoraan sisältöön

Raportointi ja akateeminen kirjoittaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: GD00DL25

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti

Vastuuhenkilö

  • Leena Muotio
  • Suvi Pylvänen

Osaamistavoitteet

Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.

Sisältö

Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?

Ilmoittautumisaika

07.04.2025 - 21.04.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 23

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Ksenia Visser
  • Suvi Pylvänen
Ryhmät
  • GDKV23KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.

Sisältö

Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on LEARN-alaustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opiskelu aikataulun mukaisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI-projekti kehittää TKI-taidot jotka ovat tärkeitä työelämässä ja tukee opinnäytetyönkirjoittamista.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Aikatalu tehtävien palautukselle on LEARNissa.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojaksolla tehdään tutkimussuunnitelma ja kirjoitetaan asiantuntija-artikkeli, joka mahdollistaa syventämisen valittuun aiheeseen. Opintojakso on osa 3. vuoden projektia ja se johdattaa opinnäytetyöprosessiin.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Xamkin arviointikehikon mukaan

Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 22

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Ksenia Visser
  • Suvi Pylvänen
Ryhmät
  • GDKV22SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.

Sisältö

Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on LEARN-alaustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opiskelu aikataulun mukaisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI-projekti kehittää TKI-taidot jotka ovat tärkeitä työelämässä ja tukee opinnäytetyönkirjoittamista.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Aikatalu tehtävien palautukselle on LEARNissa.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijat työskentelevät ryhmissä.
Kurssiin kuuluu yhteiset ryhmätapaamiset sekä ryhmäkohtaiset tuutorointiajat.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojaksolla tehdään tutkimussuunnitelma ja kirjoitetaan asiantuntija-artikkeli, joka mahdollistaa syventämisen valittuun aiheeseen. Opintojakso on osa 3. vuoden projektia ja se johdattaa opinnäytetyöprosessiin.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Xamkin arviointikehikon mukaan

Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Ksenia Visser
  • Suvi Pylvänen
Vastuuopettaja

Ksenia Visser

Ryhmät
  • GDKV22KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.

Sisältö

Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?

Opiskelumateriaali

Material on Learn

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.

TKI ja työelämäyhteistyö

The course is related to the game project the group is making.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijan tuottamat raportti ryhmässä

Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Ksenia Visser
  • Suvi Pylvänen
Vastuuopettaja

Ksenia Visser

Ryhmät
  • GDKV21SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.

Sisältö

Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on LEARN-alaustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Suomeksi
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opiskelu verkko-opintojakson aikataulun mukaisesti.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opiskelu verkko-opintojakson toteutusajan sisällä nopeutetusti; ota yhteyttä opettajaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI-projekti kehittää TKI-taidot jotka ovat tärkeitä työelämässä ja tukee opinnäytetyönkirjoittamista.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Aikatalu tehtävien palautukselle on LEARNissa.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojaksolla tehdään tutkimussuunnitelma ja kirjoitetaan asiantuntija-artikkeli, joka mahdollistaa syventämisen valittuun aiheeseen. Opintojakso on osa 3. vuoden projektia ja se johdattaa opinnäytetyöprosessiin.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Xamkin arviointikehikon mukaan

Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Ksenia Visser
  • Maarit Kalmakurki
Vastuuopettaja

Ksenia Visser

Ryhmät
  • GDKV21KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.

Sisältö

Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

07.11.2022 - 18.11.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 01.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Ksenia Visser
  • Maarit Kalmakurki
Vastuuopettaja

Ksenia Visser

Ryhmät
  • GDKV20SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.

Sisältö

Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on LEARN-alaustalla.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Aikatalu tehtävien palautukselle on LEARNissa.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojaksolla harjoitellaan 12-kohtainen tutkimussuunnitelma ja kirjoitetaan 3. vuoden projektin tutkielma. Opintojakso on osa 3. vuoden projektia ja se johdattaa opinnäytetyöprosessiin.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

06.04.2022 - 22.04.2022

Ajoitus

23.09.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Ksenia Visser
  • Maarit Kalmakurki
Vastuuopettaja

Leena Muotio

Ryhmät
  • GDKV20KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.

Sisältö

Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on LEARN-alaustalla.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Aikatalu tehtävien palautukselle on LEARNissa.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojaksolla harjoitellaan 12-kohtainen tutkimussuunnitelma ja kirjoitetaan 3. vuoden projektin tutkielma. Opintojakso on osa 3. vuoden projektia ja se johdattaa opinnäytetyöprosessiin.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

06.04.2022 - 22.04.2022

Ajoitus

23.09.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Ksenia Visser
  • Maarit Kalmakurki
Vastuuopettaja

Leena Muotio

Ryhmät
  • GDKV19SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.

Sisältö

Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on LEARN-alaustalla.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Aikatalu tehtävien palautukselle on LEARNissa.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojaksolla harjoitellaan 12-kohtainen tutkimussuunnitelma ja kirjoitetaan 3. vuoden projektin tutkielma. Opintojakso on osa 3. vuoden projektia ja se johdattaa opinnäytetyöprosessiin.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

08.11.2021 - 21.11.2021

Ajoitus

17.01.2022 - 31.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Ksenia Visser
  • Suvi Pylvänen
  • Maarit Kalmakurki
Vastuuopettaja

Leena Muotio

Ryhmät
  • GDKV19KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.

Sisältö

Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on LEARN-alaustalla.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Aikatalu tehtävien palautukselle on LEARNissa.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojaksolla harjoitellaan 12-kohtainen tutkimussuunnitelma ja kirjoitetaan 3. vuoden projektin tutkielma. Opintojakso on osa 3. vuoden projektia ja se johdattaa opinnäytetyöprosessiin.

Arviointiasteikko

1-5