Brändin rakentaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: PA00DF14
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Ymmärrät asiakasarvon syntyprosessin ja osaat ottaa sen huomioon luodessaan markkinointisuunnitelmia.
Ymmärrät brändin hallinnan keskeisen roolin.
Osaat käyttää eri työkaluja kehittäessään ja vahvistaessaan yrityksen brändia.
Osaat luoda sopivia brändistrategioita ja toteuttaa niitä.
Osaat tehdä sopivia brändiviestintäsuunnitelmia ja toteuttaa niitä tehokkaasti.
Sisältö
Mistä asiakasarvo muodostuu ja miten se otetaan huomioon luotaessa markkinointisuunnitelmia?
Mikä on brändin hallinnan keskeinen rooli?
Mitä eri työkaluja on olemassa ja miten niitä käytetään kehitettäessä ja vahvistaessa yrityksen brändiä?
Miten brändistrategioita luodaan ja toteutetaan?
Miten brändiviestintäsuunnitelmia tehdään ja kuinka niitä hyödynnetään tehokkaasti?
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
- Palvelumuotoilun koulutus
Opettaja
- Minna Pimiä
Vastuuopettaja
Minna Pimiä
Ryhmät
-
PAKV23KMPalvelumuotoilu, monimuoto
Tavoitteet
Ymmärrät asiakasarvon syntyprosessin ja osaat ottaa sen huomioon luodessaan markkinointisuunnitelmia.
Ymmärrät brändin hallinnan keskeisen roolin.
Osaat käyttää eri työkaluja kehittäessään ja vahvistaessaan yrityksen brändia.
Osaat luoda sopivia brändistrategioita ja toteuttaa niitä.
Osaat tehdä sopivia brändiviestintäsuunnitelmia ja toteuttaa niitä tehokkaasti.
Sisältö
Mistä asiakasarvo muodostuu ja miten se otetaan huomioon luotaessa markkinointisuunnitelmia?
Mikä on brändin hallinnan keskeinen rooli?
Mitä eri työkaluja on olemassa ja miten niitä käytetään kehitettäessä ja vahvistaessa yrityksen brändiä?
Miten brändistrategioita luodaan ja toteutetaan?
Miten brändiviestintäsuunnitelmia tehdään ja kuinka niitä hyödynnetään tehokkaasti?
Opiskelumateriaali
Learn-alustalla oleva materiaali.
Pekka Ruokolainen: Brändikäsikirja – Näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen, 2020.
Juha Pohjola: Brändin ilmeen johtaminen, 2019.
Alina Wheeler, Debbie Millman: Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team 2017.
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä, 2020.
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä vol. 2, 2023.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Työjärjestyksen mukainen lähiopetus ja ohjaus, sekä itsenäinen työskentely.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Osaamisen näyttö.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Hyväksiluku tai osittainen hyväksiluku.
TKI ja työelämäyhteistyö
Tällä hetkellä ei ole tiedossa työelämäyhteistyötä tämän toteutuksen yhteydessä.
Opiskelijan työmäärä
135 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävien asiasisältö ja taso, visualisointi ja suunnittelunäkemys, itsereflektio.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, harjoitustöiden hyväksytty suorittaminen ja vertaisten töihin tutustuminen ja palautteenanto.
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 32
Koulutus
- Palvelumuotoilun koulutus
Opettaja
- Minna Pimiä
Vastuuopettaja
Minna Pimiä
Ryhmät
-
PAKV21KMPalvelumuotoilu, monimuoto
Tavoitteet
Ymmärrät asiakasarvon syntyprosessin ja osaat ottaa sen huomioon luodessaan markkinointisuunnitelmia.
Ymmärrät brändin hallinnan keskeisen roolin.
Osaat käyttää eri työkaluja kehittäessään ja vahvistaessaan yrityksen brändia.
Osaat luoda sopivia brändistrategioita ja toteuttaa niitä.
Osaat tehdä sopivia brändiviestintäsuunnitelmia ja toteuttaa niitä tehokkaasti.
Sisältö
Mistä asiakasarvo muodostuu ja miten se otetaan huomioon luotaessa markkinointisuunnitelmia?
Mikä on brändin hallinnan keskeinen rooli?
Mitä eri työkaluja on olemassa ja miten niitä käytetään kehitettäessä ja vahvistaessa yrityksen brändiä?
Miten brändistrategioita luodaan ja toteutetaan?
Miten brändiviestintäsuunnitelmia tehdään ja kuinka niitä hyödynnetään tehokkaasti?
Opiskelumateriaali
Learn alustalla oleva materiaali. Internet lähteet. Juha Pohjola; Bändin ilmeen johtaminen, 2019. Alina Wheeler, Debbie Millman; Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team 2017.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Työjärjestyksen mukainen lähiopetus ja ohjaus, sekä itsenäinen työskentely.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Osaamisen näyttö.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Hyväksiluku tai osittainen hyväksiluku.
TKI ja työelämäyhteistyö
Tällä hetkellä ei ole tiedossa työelämäyhteistyötä tämän toteutuksen yhteydessä.
Arviointiasteikko
1-5