Skip to main content

Customer in digital economyLaajuus (5 cr)

Code: LT00DT63

Credits

5 op

Objective

You can recognize needs of customers and you know circumstances where a customer acts in digital economy.
You understand ways and channels for digital marketing.
You recognize possibilities of customer relationship management (CRM) for boosting sales, marketing, customer interaction and customer service.
You understand business models of the digital era.

Content

What is customer oriented approach in digital economy?
What are platform economy and circular economy ?
What are business models and business opportunities of the digital era?
How are customer relationship management (CRM) systems used as tools of sales, marketing and customer service?
How are ways and channels of digital marketing used for acquiring, serving and holding on customers?

Qualifications

ICT tools (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer-oriented marketing (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer insight and customer experience (5 cr) or equivalent knowledge.

Materials

Gamification in Digital Marketing (5 cr), Visual communication (5 cr) and Website and network communication (5 cr).

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Marko Lumijärvi
Teacher in charge

Marko Lumijärvi

Groups
  • VV2024-2025
    Optional studies 2024-2025
  • LTKV24KM3
    Business, part-time studies

Objective

You can recognize needs of customers and you know circumstances where a customer acts in digital economy.
You understand ways and channels for digital marketing.
You recognize possibilities of customer relationship management (CRM) for boosting sales, marketing, customer interaction and customer service.
You understand business models of the digital era.

Content

What is customer oriented approach in digital economy?
What are platform economy and circular economy ?
What are business models and business opportunities of the digital era?
How are customer relationship management (CRM) systems used as tools of sales, marketing and customer service?
How are ways and channels of digital marketing used for acquiring, serving and holding on customers?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.

Kaksi hyvän johdatuksen aiheeseen antavaa kirjaa ovat:
1) The Platform Strategy by Geoffrey G. Parker, Marshall W. Van Alstyne, and Sangeet Paul Choudary (2019): This book explores the principles and strategies behind successful platform-based businesses, with a strong emphasis on customer value and engagement.

2) The Future of Business by Gary Hamel (2021): This book offers a comprehensive overview of emerging business trends, including the impact of digital transformation on customer relationships.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena, jonka tahtiin voit itse vaikuttaa. Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, mikäli opintojakson teemat ovat sinulle tuttuja työssäsi. Osaamisen näyttö on mahdollinen, mikäli opintojakson tavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista on kertynyt aiemmassa työssäsi, harrastus- tai järjestötoiminnassa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään työelämään sovellettavia oppimistehtäviä pääasiassa ryhmätöinä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin. Tehtävät käydään läpi kurssin alussa ja kirjataan Learniin.

Kansainvälinen yhteistyö

Osa kurssin materiaaleista on englanniksi ja case-esimerkkejä käydään läpi myös maailmalta.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.

Teamsissä pidetään 4 tapaamista illalla, joten opiskelija voi olla samaan aikaan työelämässä. Pääosa opiskelusta on verkossa ja joustavasti toteutettavissa.

Toteutuksen osien kuvaus

-Yhteiskunnan raju muutos digitalisaation johdosta (disruptio ja transformaatio)
-Asiakaslähtöisyys ja asiakasarvon ymmärtäminen digitaloudessa
-Alusta- ja kiertotalous, SOME ym.
-Digitaaliset liiketoimintamallit
-Asiakkuuksien hallintajärjestelmät (CRM)
-Digimarkkinointi ja monikanavaisuuden hyödyntäminen

Further information

Tämä opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, mutta Teamsissä on 4 tapaamista, joihin opiskelijan toivotaan osallistuvan (ei kuitenkaan pakollista).
Ensimmäisellä tapaamiskerralla voit vielä vaikuttaa kiinnostuksesi mukaan kurssin kokonaisuuteen.

Lisätietoja saa opettajalta: marko.lumijarvi@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi pohjautuu verkkokeskustelujen ja yksilöllisten tehtävien suorittamiseen. Miten hyvin opiskelija on sisäistänyt digitalouden tuomat muutokset/mahdollisuudet ja pystyy soveltamaan niitä käytännön liiketoimintaan.

Qualifications

ICT tools (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer-oriented marketing (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer insight and customer experience (5 cr) or equivalent knowledge.

Enrollment

08.01.2024 - 14.01.2024

Timing

01.02.2024 - 31.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Mari Hämäläinen
  • Marko Lumijärvi
  • Väinö Toots
Teacher in charge

Mari Hämäläinen

Groups
  • LTKV23KM3
    Business, part-time studies
  • VV2023-2024
    Optional studies 2023-2024

Objective

You can recognize needs of customers and you know circumstances where a customer acts in digital economy.
You understand ways and channels for digital marketing.
You recognize possibilities of customer relationship management (CRM) for boosting sales, marketing, customer interaction and customer service.
You understand business models of the digital era.

Content

What is customer oriented approach in digital economy?
What are platform economy and circular economy ?
What are business models and business opportunities of the digital era?
How are customer relationship management (CRM) systems used as tools of sales, marketing and customer service?
How are ways and channels of digital marketing used for acquiring, serving and holding on customers?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena, jonka tahtiin voit itse vaikuttaa. Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, mikäli opintojakson teemat ovat sinulle tuttuja työssäsi. Osaamisen näyttö on mahdollinen, mikäli opintojakson tavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista on kertynyt aiemmassa työssäsi, harrastus- tai järjestötoiminnassa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään työelämään sovellettavia oppimistehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakaslähtöisyys digitaloudessa
Alusta- ja kiertotalous
Digitaaliset liiketoimintamallit
Asiakkuuksien hallintajärjestelmät (CRM)
Digimarkkinointi

Further information

Tämä opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

ICT tools (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer-oriented marketing (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer insight and customer experience (5 cr) or equivalent knowledge.

Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

23.01.2023 - 14.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Mari Hämäläinen
  • Elisa Levänen
Teacher in charge

Mari Hämäläinen

Groups
  • LTKV22KM3
    Business, part-time studies

Objective

You can recognize needs of customers and you know circumstances where a customer acts in digital economy.
You understand ways and channels for digital marketing.
You recognize possibilities of customer relationship management (CRM) for boosting sales, marketing, customer interaction and customer service.
You understand business models of the digital era.

Content

What is customer oriented approach in digital economy?
What are platform economy and circular economy ?
What are business models and business opportunities of the digital era?
How are customer relationship management (CRM) systems used as tools of sales, marketing and customer service?
How are ways and channels of digital marketing used for acquiring, serving and holding on customers?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylässä osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten, ryhmätöiden ja itsenäisesti suoritettavien oppimistehtävien mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen.
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa.
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti lisäksi suorittaa opetukseen osallistuen.

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään työelämään sovellettavia oppimistehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakaslähtöisyys digitaloudessa
Alusta- ja kiertotalous
Digitaaliset liiketoimintamallit
Asiakkuuksien hallintajärjestelmät (CRM)
Digimarkkinointi

Evaluation scale

1-5

Qualifications

ICT tools (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer-oriented marketing (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer insight and customer experience (5 cr) or equivalent knowledge.

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

24.01.2022 - 02.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Sanna Kokkonen
  • Mari Hämäläinen
  • Aarni Ahtola
Teacher in charge

Mari Hämäläinen

Groups
  • LTKV21KM3
    Business, part-time studies

Objective

You can recognize needs of customers and you know circumstances where a customer acts in digital economy.
You understand ways and channels for digital marketing.
You recognize possibilities of customer relationship management (CRM) for boosting sales, marketing, customer interaction and customer service.
You understand business models of the digital era.

Content

What is customer oriented approach in digital economy?
What are platform economy and circular economy ?
What are business models and business opportunities of the digital era?
How are customer relationship management (CRM) systems used as tools of sales, marketing and customer service?
How are ways and channels of digital marketing used for acquiring, serving and holding on customers?

Opiskelumateriaali

Learn-alustalla oleva materiaali ja linkit.

Yksilölliset oppimisväylät

Työjärjestyksen mukainen opetus.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei työelämäyhteistyötä.

Tentit ja muut määräajat

Kurssilla ei ole tenttiä, vaan se suoritetaan oppimistehtäviä tekemällä.
Kurssin läpäisy edellyttää kaikkien oppimistehtävien suorittamista hyväksytysti annetussa määräajassa.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op. Tämä käsittää 135 työtuntia itsenäisesti, ja mahdollisesti ryhmässä tehtäviä tehtäviä.

Further information

Opettajina toimivat Mari Hämäläinen (mari.hamalainen@xamk.fi) ja Sanna Kokkonen (sanna.kokkonen@xamk.fi).

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen ja niiden kautta oman osaamisen osoittamiseen.

Qualifications

ICT tools (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer-oriented marketing (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer insight and customer experience (5 cr) or equivalent knowledge.