Skip to main content

Podiatry for children and adolescentsLaajuus (5 cr)

Code: JT00DL07

Credits

5 op

Objective

You are able to meet children and young people as clients.
You know children’s and young people’s typical foot problems.
You know the methods of podiatry for children and young people with the most common foot problems.
You know the most common disabilities that affect the development and function of the lower limbs.

Content

How do you meet children and young people as clients?
What are the most common problems in the lower limbs of children and young people, and how do you treat them?
How do the most common developmental disabilities affect the development and function of lower limbs?

Qualifications

Clinical practice I and II

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

01.08.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Podiatry
Teachers
  • Anni Issakainen
  • Marjo Heikkilä
Groups
  • JTSA22SM
    Podiatry, part-time studies

Objective

You are able to meet children and young people as clients.
You know children’s and young people’s typical foot problems.
You know the methods of podiatry for children and young people with the most common foot problems.
You know the most common disabilities that affect the development and function of the lower limbs.

Content

How do you meet children and young people as clients?
What are the most common problems in the lower limbs of children and young people, and how do you treat them?
How do the most common developmental disabilities affect the development and function of lower limbs?

Opiskelumateriaali

Learn-materiaali
Stolt,Minna , t., Lepistö, J., Saarikoski, R. & Väyrynen, P. 2021. Jalkaterveys. 12. uud. p. HELSINKI: Duodecim.
Haataja, L., Rantala, H., Pihko, H. & Alén, R. 2014. Lastenneurologia. [Helsinki]: Kustannus Oy Duodecim.
Opinnäytetyöt

Tentit ja muut määräajat

Tehtävien palautukset ja tentin ajankohta sovitaan orientaatiotunneilla.

Opiskelijan työmäärä

5 x 27h = 135h

Further information

Opintojakso sisältää mahdollisesti työelämäyhteistyötä, jonka vuoksi aikatauluihin voi tulla muutoksia.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opiskelija suorittaa hyväksytysti oppimistehtävät, tentit sekä käytännön harjoitukset.
Arviointikehikko, valmistumisvaihe:
a) käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
b) arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
c) työskennellä ryhmän jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
d) arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
e) valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
f) edistää ryhmän tavoitteellista toimintaa
g) edistää eettisten periaatteiden soveltamista ennakoimattomissa tilanteissa

Qualifications

Clinical practice I and II

Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

16.01.2023 - 14.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Podiatry
Teachers
  • Anni Issakainen
  • Laura Saar
Groups
  • JTSA20SM
    Podiatry, part-time studies

Objective

You are able to meet children and young people as clients.
You know children’s and young people’s typical foot problems.
You know the methods of podiatry for children and young people with the most common foot problems.
You know the most common disabilities that affect the development and function of the lower limbs.

Content

How do you meet children and young people as clients?
What are the most common problems in the lower limbs of children and young people, and how do you treat them?
How do the most common developmental disabilities affect the development and function of lower limbs?

Opiskelumateriaali

Learn-materiaali
Stolt,Minna , t., Lepistö, J., Saarikoski, R. & Väyrynen, P. 2021. Jalkaterveys. 12. uud. p. HELSINKI: Duodecim.
Haataja, L., Rantala, H., Pihko, H. & Alén, R. 2014. Lastenneurologia. [Helsinki]: Kustannus Oy Duodecim.
Opinnäytetyöt

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritat opintojakson jonkun muun ryhmän mukana tai mahdollisuuksien mukaan verkkokurssina.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Mikäli työskentelet terveysalalla jalkaterveyteen liittyen, voit mahdollisesti suorittaa opintojakson osittain omassa työpaikassasi. Tällöin sovellat mahdollisuuksien mukaan työtehtäviäsi jalkaterapian näkökulmaan. Sovit opettajan kanssa osa-alueista jotka voit suorittaa työssäsi ja loput osa-alueet suoritat verkkoympäristössä tai muun ryhmän mukana esimerkiksi lähitunneilla. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi koululla annettavana näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso sisältää yhtestyötä urheilevien lasten/nuorten kanssa.

Tentit ja muut määräajat

Tehtävien palautukset ja tentin ajankohta sovitaan orientaatiotunneilla.

Opiskelijan työmäärä

5 x 27h = 135h

Further information

Opintojakso sisältää mahdollisesti työelämäyhteistyötä, jonka vuoksi aikatauluihin voi tulla muutoksia.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opiskelija suorittaa hyväksytysti oppimistehtävät, tentit sekä käytännön harjoitukset.
Arviointikehikko, valmistumisvaihe:
a) käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
b) arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
c) työskennellä ryhmän jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
d) arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
e) valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
f) edistää ryhmän tavoitteellista toimintaa
g) edistää eettisten periaatteiden soveltamista ennakoimattomissa tilanteissa

Qualifications

Clinical practice I and II

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

26.01.2022 - 05.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

15 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Podiatry
Teachers
  • Laura Saar
  • Anna Reinikainen
Groups
  • JTSA19SM
    Podiatry, part-time studies

Objective

You are able to meet children and young people as clients.
You know children’s and young people’s typical foot problems.
You know the methods of podiatry for children and young people with the most common foot problems.
You know the most common disabilities that affect the development and function of the lower limbs.

Content

How do you meet children and young people as clients?
What are the most common problems in the lower limbs of children and young people, and how do you treat them?
How do the most common developmental disabilities affect the development and function of lower limbs?

Opiskelumateriaali

Learn-materiaali
Stolt,Minna , t., Lepistö, J., Saarikoski, R. & Väyrynen, P. 2021. Jalkaterveys. 12. uud. p. HELSINKI: Duodecim.
Haataja, L., Rantala, H., Pihko, H. & Alén, R. 2014. Lastenneurologia. [Helsinki]: Kustannus Oy Duodecim.
Opinnäytetyöt

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritat opintojakson jonkun muun ryhmän mukana tai mahdollisuuksien mukaan verkkokurssina.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Mikäli työskentelet terveysalalla jalkaterveyteen liittyen, voit mahdollisesti suorittaa opintojakson osittain omassa työpaikassasi. Tällöin sovellat mahdollisuuksien mukaan työtehtäviäsi jalkaterapian näkökulmaan. Sovit opettajan kanssa osa-alueista jotka voit suorittaa työssäsi ja loput osa-alueet suoritat verkkoympäristössä tai muun ryhmän mukana esimerkiksi lähitunneilla. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi koululla annettavana näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Opiskelijan työmäärä

5 x 27h = 135h

Further information

Opintojakso sisältää mahdollisesti työelämäyhteistyötä, jonka vuoksi aikatauluihin voi tulla muutoksia.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opiskelija suorittaa hyväksytysti oppimistehtävät, tentit sekä käytännön harjoitukset.
Arviointikehikko, valmistumisvaihe:
a) käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
b) arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
c) työskennellä ryhmän jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
d) arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
e) valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
f) edistää ryhmän tavoitteellista toimintaa
g) edistää eettisten periaatteiden soveltamista ennakoimattomissa tilanteissa

Qualifications

Clinical practice I and II