Podiatry for children and adolescentsLaajuus (5 cr)
Code: JT00DL07
Credits
5 op
Objective
You are able to meet children and young people as clients.
You know children’s and young people’s typical foot problems.
You know the methods of podiatry for children and young people with the most common foot problems.
You know the most common disabilities that affect the development and function of the lower limbs.
Content
How do you meet children and young people as clients?
What are the most common problems in the lower limbs of children and young people, and how do you treat them?
How do the most common developmental disabilities affect the development and function of lower limbs?
Qualifications
Clinical practice I and II
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
01.08.2024 - 20.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Podiatry
Teachers
- Anni Issakainen
- Marjo Heikkilä
Groups
-
JTSA22SMPodiatry, part-time studies
Objective
You are able to meet children and young people as clients.
You know children’s and young people’s typical foot problems.
You know the methods of podiatry for children and young people with the most common foot problems.
You know the most common disabilities that affect the development and function of the lower limbs.
Content
How do you meet children and young people as clients?
What are the most common problems in the lower limbs of children and young people, and how do you treat them?
How do the most common developmental disabilities affect the development and function of lower limbs?
Opiskelumateriaali
Learn-materiaali
Stolt,Minna , t., Lepistö, J., Saarikoski, R. & Väyrynen, P. 2021. Jalkaterveys. 12. uud. p. HELSINKI: Duodecim.
Haataja, L., Rantala, H., Pihko, H. & Alén, R. 2014. Lastenneurologia. [Helsinki]: Kustannus Oy Duodecim.
Opinnäytetyöt
Tentit ja muut määräajat
Tehtävien palautukset ja tentin ajankohta sovitaan orientaatiotunneilla.
Opiskelijan työmäärä
5 x 27h = 135h
Further information
Opintojakso sisältää mahdollisesti työelämäyhteistyötä, jonka vuoksi aikatauluihin voi tulla muutoksia.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Opiskelija suorittaa hyväksytysti oppimistehtävät, tentit sekä käytännön harjoitukset.
Arviointikehikko, valmistumisvaihe:
a) käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
b) arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
c) työskennellä ryhmän jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
d) arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
e) valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
f) edistää ryhmän tavoitteellista toimintaa
g) edistää eettisten periaatteiden soveltamista ennakoimattomissa tilanteissa
Qualifications
Clinical practice I and II
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
16.01.2023 - 14.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Podiatry
Teachers
- Anni Issakainen
- Laura Saar
Groups
-
JTSA20SMPodiatry, part-time studies
Objective
You are able to meet children and young people as clients.
You know children’s and young people’s typical foot problems.
You know the methods of podiatry for children and young people with the most common foot problems.
You know the most common disabilities that affect the development and function of the lower limbs.
Content
How do you meet children and young people as clients?
What are the most common problems in the lower limbs of children and young people, and how do you treat them?
How do the most common developmental disabilities affect the development and function of lower limbs?
Opiskelumateriaali
Learn-materiaali
Stolt,Minna , t., Lepistö, J., Saarikoski, R. & Väyrynen, P. 2021. Jalkaterveys. 12. uud. p. HELSINKI: Duodecim.
Haataja, L., Rantala, H., Pihko, H. & Alén, R. 2014. Lastenneurologia. [Helsinki]: Kustannus Oy Duodecim.
Opinnäytetyöt
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritat opintojakson jonkun muun ryhmän mukana tai mahdollisuuksien mukaan verkkokurssina.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Mikäli työskentelet terveysalalla jalkaterveyteen liittyen, voit mahdollisesti suorittaa opintojakson osittain omassa työpaikassasi. Tällöin sovellat mahdollisuuksien mukaan työtehtäviäsi jalkaterapian näkökulmaan. Sovit opettajan kanssa osa-alueista jotka voit suorittaa työssäsi ja loput osa-alueet suoritat verkkoympäristössä tai muun ryhmän mukana esimerkiksi lähitunneilla. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi koululla annettavana näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso sisältää yhtestyötä urheilevien lasten/nuorten kanssa.
Tentit ja muut määräajat
Tehtävien palautukset ja tentin ajankohta sovitaan orientaatiotunneilla.
Opiskelijan työmäärä
5 x 27h = 135h
Further information
Opintojakso sisältää mahdollisesti työelämäyhteistyötä, jonka vuoksi aikatauluihin voi tulla muutoksia.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Opiskelija suorittaa hyväksytysti oppimistehtävät, tentit sekä käytännön harjoitukset.
Arviointikehikko, valmistumisvaihe:
a) käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
b) arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
c) työskennellä ryhmän jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
d) arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
e) valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
f) edistää ryhmän tavoitteellista toimintaa
g) edistää eettisten periaatteiden soveltamista ennakoimattomissa tilanteissa
Qualifications
Clinical practice I and II
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
26.01.2022 - 05.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Podiatry
Teachers
- Laura Saar
- Anna Reinikainen
Groups
-
JTSA19SMPodiatry, part-time studies
Objective
You are able to meet children and young people as clients.
You know children’s and young people’s typical foot problems.
You know the methods of podiatry for children and young people with the most common foot problems.
You know the most common disabilities that affect the development and function of the lower limbs.
Content
How do you meet children and young people as clients?
What are the most common problems in the lower limbs of children and young people, and how do you treat them?
How do the most common developmental disabilities affect the development and function of lower limbs?
Opiskelumateriaali
Learn-materiaali
Stolt,Minna , t., Lepistö, J., Saarikoski, R. & Väyrynen, P. 2021. Jalkaterveys. 12. uud. p. HELSINKI: Duodecim.
Haataja, L., Rantala, H., Pihko, H. & Alén, R. 2014. Lastenneurologia. [Helsinki]: Kustannus Oy Duodecim.
Opinnäytetyöt
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritat opintojakson jonkun muun ryhmän mukana tai mahdollisuuksien mukaan verkkokurssina.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Mikäli työskentelet terveysalalla jalkaterveyteen liittyen, voit mahdollisesti suorittaa opintojakson osittain omassa työpaikassasi. Tällöin sovellat mahdollisuuksien mukaan työtehtäviäsi jalkaterapian näkökulmaan. Sovit opettajan kanssa osa-alueista jotka voit suorittaa työssäsi ja loput osa-alueet suoritat verkkoympäristössä tai muun ryhmän mukana esimerkiksi lähitunneilla. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi koululla annettavana näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Opiskelijan työmäärä
5 x 27h = 135h
Further information
Opintojakso sisältää mahdollisesti työelämäyhteistyötä, jonka vuoksi aikatauluihin voi tulla muutoksia.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Opiskelija suorittaa hyväksytysti oppimistehtävät, tentit sekä käytännön harjoitukset.
Arviointikehikko, valmistumisvaihe:
a) käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
b) arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
c) työskennellä ryhmän jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
d) arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
e) valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
f) edistää ryhmän tavoitteellista toimintaa
g) edistää eettisten periaatteiden soveltamista ennakoimattomissa tilanteissa
Qualifications
Clinical practice I and II