Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LT00CY46
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Osaat analysoida, arvioida ja kehittää asiakkuuksia ottaen huomioon asiakaskannattavuuden
Osaat työskennellä myyntiorganisaation jäsenenä ja edistää tiimin tavoitteellista toimintaa
Osaat suunnitella ja ohjata myyntitoimintoja ja seurata myynnin tuloksellisuutta
Sisältö
Miten toiminta- ja kilpailuympäristö vaikuttaa asiakkuuksien johtamiseen?
Mitä tarkoittaa avainasiakkuuksien johtaminen (Key Account Management, KAM) ja mitä hyötyä se tuottaa sekä yritykselle että asiakkaalle?
Miten avainasiakkuuksia käytännössä hoidetaan?
Miten B2B-myyntiprosessissa tuotetaan arvoa?
Miten yrityksen myyntitoimintaa johdetaan (suunnitellaan, ohjataan ja seurataan)?
Miten myynnin tuloksellisuutta mitataan ja seurataan?
Edeltävä osaaminen
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op tai vastaavat tiedot
Oppimateriaalit
e-Markkinointi 5 op
Markkinoinnin juridiikka 5 op
Arviointi
Opiskelija osaa
-työskennellä myyntiorganisaation jäsenenä ja edistää ryhmän tavoitteellista toimintaa
-analysoida, arvioida ja kehittää asiakkuuksia asiakaskannattavuuden huomioon ottaen
-suunnitella ja ohjata myyntitoimintoja ja seurata myynnin tuloksellisuutta