Customer acquisition and sellingLaajuus (5 cr)
Code: DM00EA37
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
You can identify and describe the key factors that affect the customer behavior of different customer groups in your organization.
You are able to outline the company's sales process and identify and analyze customer behavior in different channels at different stages of the process.
You can analyze and utilize the opportunities offered by multi-channel in customer acquisition and sales.
You can acquire and analyze information from different channels that increases customer understanding.
Content
How can multi-channel support the customer's buying process and the company's sales?
What is the company's customer acquisition and sales process in different channels?
What technologies and tools can be used in customer acquisition and sales?
How to acquire customers through digital advertising?
Qualifications
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Materials
Markkinointi digitaalisissa kanavissa 5 op
Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä 5 op
Asiakaskokemus 5 op
Sisältömarkkinointi 5 op
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
26.08.2024 - 20.10.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme Digimarkkinoinnin johtaminen
Teachers
- Heli Kesämaa
- LYX6 Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Heli Kesämaa
Groups
-
DMMI24KYManagement of Digital Marketing, master studies
Objective
You can identify and describe the key factors that affect the customer behavior of different customer groups in your organization.
You are able to outline the company's sales process and identify and analyze customer behavior in different channels at different stages of the process.
You can analyze and utilize the opportunities offered by multi-channel in customer acquisition and sales.
You can acquire and analyze information from different channels that increases customer understanding.
Content
How can multi-channel support the customer's buying process and the company's sales?
What is the company's customer acquisition and sales process in different channels?
What technologies and tools can be used in customer acquisition and sales?
How to acquire customers through digital advertising?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta.
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia.
Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja.
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 26.8.2024 ja päättyy 20.10.2024.
Asiakashankinta ja myynti - opintojakson aloitus on Teamsissa 27.8.24 klo 15 - 15.45.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Further information
Opettajat:
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Enrollment
09.01.2023 - 29.01.2023
Timing
15.03.2023 - 31.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme Digimarkkinoinnin johtaminen
Teachers
- Heli Kesämaa
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Heli Kesämaa
Groups
-
DMMI23KYManagement of Digital Marketing, master studies
Objective
You can identify and describe the key factors that affect the customer behavior of different customer groups in your organization.
You are able to outline the company's sales process and identify and analyze customer behavior in different channels at different stages of the process.
You can analyze and utilize the opportunities offered by multi-channel in customer acquisition and sales.
You can acquire and analyze information from different channels that increases customer understanding.
Content
How can multi-channel support the customer's buying process and the company's sales?
What is the company's customer acquisition and sales process in different channels?
What technologies and tools can be used in customer acquisition and sales?
How to acquire customers through digital advertising?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 13.3.2023 ja päättyy 31.5.2023.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Further information
Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Enrollment
10.01.2022 - 23.01.2022
Timing
14.03.2022 - 31.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme Digimarkkinoinnin johtaminen
Teachers
- Heli Kesämaa
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Heli Kesämaa
Groups
-
DMMI22KYManagement of Digital Marketing, master studies
Objective
You can identify and describe the key factors that affect the customer behavior of different customer groups in your organization.
You are able to outline the company's sales process and identify and analyze customer behavior in different channels at different stages of the process.
You can analyze and utilize the opportunities offered by multi-channel in customer acquisition and sales.
You can acquire and analyze information from different channels that increases customer understanding.
Content
How can multi-channel support the customer's buying process and the company's sales?
What is the company's customer acquisition and sales process in different channels?
What technologies and tools can be used in customer acquisition and sales?
How to acquire customers through digital advertising?
Opiskelumateriaali
- Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
- Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja
- Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 14.3.2022 ja päättyy 31.5.2022.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Further information
Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Opettaja lähettää Learn-verkko-oppimisympäristöön kirjautumista varten kurssiavaimen opiskelijoille sähköpostilla noin viikkoa ennen kurssin alkua.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen