Skip to main content

Customer acquisition and sellingLaajuus (5 cr)

Code: DM00EA37

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

You can identify and describe the key factors that affect the customer behavior of different customer groups in your organization.
You are able to outline the company's sales process and identify and analyze customer behavior in different channels at different stages of the process.
You can analyze and utilize the opportunities offered by multi-channel in customer acquisition and sales.
You can acquire and analyze information from different channels that increases customer understanding.

Content

How can multi-channel support the customer's buying process and the company's sales?
What is the company's customer acquisition and sales process in different channels?
What technologies and tools can be used in customer acquisition and sales?
How to acquire customers through digital advertising?

Qualifications

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Materials

Markkinointi digitaalisissa kanavissa 5 op
Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä 5 op
Asiakaskokemus 5 op
Sisältömarkkinointi 5 op

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

26.08.2024 - 20.10.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme Digimarkkinoinnin johtaminen
Teachers
  • Heli Kesämaa
  • LYX6 Opettaja
  • Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge

Heli Kesämaa

Groups
  • DMMI24KY
    Management of Digital Marketing, master studies

Objective

You can identify and describe the key factors that affect the customer behavior of different customer groups in your organization.
You are able to outline the company's sales process and identify and analyze customer behavior in different channels at different stages of the process.
You can analyze and utilize the opportunities offered by multi-channel in customer acquisition and sales.
You can acquire and analyze information from different channels that increases customer understanding.

Content

How can multi-channel support the customer's buying process and the company's sales?
What is the company's customer acquisition and sales process in different channels?
What technologies and tools can be used in customer acquisition and sales?
How to acquire customers through digital advertising?

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta.
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia.
Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja.
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 26.8.2024 ja päättyy 20.10.2024.

Asiakashankinta ja myynti - opintojakson aloitus on Teamsissa 27.8.24 klo 15 - 15.45.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Further information

Opettajat:
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Enrollment

09.01.2023 - 29.01.2023

Timing

15.03.2023 - 31.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme Digimarkkinoinnin johtaminen
Teachers
  • Heli Kesämaa
  • Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge

Heli Kesämaa

Groups
  • DMMI23KY
    Management of Digital Marketing, master studies

Objective

You can identify and describe the key factors that affect the customer behavior of different customer groups in your organization.
You are able to outline the company's sales process and identify and analyze customer behavior in different channels at different stages of the process.
You can analyze and utilize the opportunities offered by multi-channel in customer acquisition and sales.
You can acquire and analyze information from different channels that increases customer understanding.

Content

How can multi-channel support the customer's buying process and the company's sales?
What is the company's customer acquisition and sales process in different channels?
What technologies and tools can be used in customer acquisition and sales?
How to acquire customers through digital advertising?

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 13.3.2023 ja päättyy 31.5.2023.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Further information

Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Enrollment

10.01.2022 - 23.01.2022

Timing

14.03.2022 - 31.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme Digimarkkinoinnin johtaminen
Teachers
  • Heli Kesämaa
  • Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge

Heli Kesämaa

Groups
  • DMMI22KY
    Management of Digital Marketing, master studies

Objective

You can identify and describe the key factors that affect the customer behavior of different customer groups in your organization.
You are able to outline the company's sales process and identify and analyze customer behavior in different channels at different stages of the process.
You can analyze and utilize the opportunities offered by multi-channel in customer acquisition and sales.
You can acquire and analyze information from different channels that increases customer understanding.

Content

How can multi-channel support the customer's buying process and the company's sales?
What is the company's customer acquisition and sales process in different channels?
What technologies and tools can be used in customer acquisition and sales?
How to acquire customers through digital advertising?

Opiskelumateriaali

- Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
- Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja
- Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 14.3.2022 ja päättyy 31.5.2022.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Further information

Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.

Opettaja lähettää Learn-verkko-oppimisympäristöön kirjautumista varten kurssiavaimen opiskelijoille sähköpostilla noin viikkoa ennen kurssin alkua.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen