Digitaalinen palvelumuotoiluLaajuus (5 op)
Tunnus: SP00EN38
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Osaat digitaalisen palvelumuotoilun teoreettiset käsitteet, periaatteet ja lähtökohdat.
Osaat hyödyntää palvelumuotoilun prosessia osana digitaalisten asiakaspolkujen kehittämistä.
Osaat tuottaa lähteisiin perustuvia asiantuntijatekstejä ja hallitset Xamkin lähdeviitekäytännöt.
Osaat soveltaa asiakaslähtöistä suunnittelua osana digitaalisten palveluiden kehittämistä.
Osaat uudistaa ja arvioida monikanavaisia asiakaskokemuksia osana digitaalista palvelumuotoilua
Sisältö
Mitkä ovat palvelumuotoilun teoreettiset käsitteet ja periaatteet ja lähtökohdat?
Miten palvelumuotoilun prosessia voidaan hyödyntää asiakaspolkujen kehittämisessä?
Miten nivot toisten tuottaman asiantuntijatiedon osaksi omaa tekstiäsi?
Miten sovellat ja käytät palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten digitaalisten palvelujen kehittämisessä ja arvioinnissa?
Miten palvelumuotoilua käytetään monikanavaisten asiakaskokemuksien uudistamisessa ja hyödyntämisessä?
Mitä mittareita voidaan käyttää digitaalisten palvelujen käytettävyyden arvioinnissa?
Ilmoittautumisaika
14.08.2024 - 08.09.2024
Ajoitus
14.10.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Opettaja
- Päivi Lifflander
- Tiia Laukkanen
Vastuuopettaja
Päivi Lifflander
Ryhmät
-
DISA24SYDigitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat digitaalisen palvelumuotoilun teoreettiset käsitteet, periaatteet ja lähtökohdat.
Osaat hyödyntää palvelumuotoilun prosessia osana digitaalisten asiakaspolkujen kehittämistä.
Osaat tuottaa lähteisiin perustuvia asiantuntijatekstejä ja hallitset Xamkin lähdeviitekäytännöt.
Osaat soveltaa asiakaslähtöistä suunnittelua osana digitaalisten palveluiden kehittämistä.
Osaat uudistaa ja arvioida monikanavaisia asiakaskokemuksia osana digitaalista palvelumuotoilua
Sisältö
Mitkä ovat palvelumuotoilun teoreettiset käsitteet ja periaatteet ja lähtökohdat?
Miten palvelumuotoilun prosessia voidaan hyödyntää asiakaspolkujen kehittämisessä?
Miten nivot toisten tuottaman asiantuntijatiedon osaksi omaa tekstiäsi?
Miten sovellat ja käytät palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten digitaalisten palvelujen kehittämisessä ja arvioinnissa?
Miten palvelumuotoilua käytetään monikanavaisten asiakaskokemuksien uudistamisessa ja hyödyntämisessä?
Mitä mittareita voidaan käyttää digitaalisten palvelujen käytettävyyden arvioinnissa?
Opiskelumateriaali
Oiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjaisessa väylässä ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen, jotka järjestetään kuukausittain vuorovaikutteisella Teams-etäyhteydellä. Lähiopetus 20 tuntia (Teams-yhteydellä kotikoneelta) sekä itsenäinen opiskelu 115 tuntia. Opiskelusi rytmittyy lukujärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien verkko-oppimistehtävien ja verkkokeskustelujen mukaan.
Työhön integroidussa väylässä
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
* ei ole käytössä
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson aikana asiantuntijoiden vierailu ja TKI-projektiin osallistuminen mahdollista.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Ajastetut verkkotehtävät ovat Learn-alustalla. Niissä noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä ja lähteiden merkinnässä Xamkin lähdemerkintäohjetta.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Voit vaikuttaa työmäärääsi aikatauluttamalla tehtävät.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla opettajina Tiia Laukkanen ja Päivi Lifflander. Vastuuopettajana Päivi, yhteystieto: etunimi.sukunimi[et]xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
YAMK-arvioinnin perusteet, taso 7.
Ilmoittautumisaika
04.08.2023 - 03.09.2023
Ajoitus
16.10.2023 - 22.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Opettaja
- Päivi Lifflander
- Maijaterttu Tiainen
- Tiia Laukkanen
Vastuuopettaja
Päivi Lifflander
Ryhmät
-
DISA23SYDigitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat digitaalisen palvelumuotoilun teoreettiset käsitteet, periaatteet ja lähtökohdat.
Osaat hyödyntää palvelumuotoilun prosessia osana digitaalisten asiakaspolkujen kehittämistä.
Osaat tuottaa lähteisiin perustuvia asiantuntijatekstejä ja hallitset Xamkin lähdeviitekäytännöt.
Osaat soveltaa asiakaslähtöistä suunnittelua osana digitaalisten palveluiden kehittämistä.
Osaat uudistaa ja arvioida monikanavaisia asiakaskokemuksia osana digitaalista palvelumuotoilua
Sisältö
Mitkä ovat palvelumuotoilun teoreettiset käsitteet ja periaatteet ja lähtökohdat?
Miten palvelumuotoilun prosessia voidaan hyödyntää asiakaspolkujen kehittämisessä?
Miten nivot toisten tuottaman asiantuntijatiedon osaksi omaa tekstiäsi?
Miten sovellat ja käytät palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten digitaalisten palvelujen kehittämisessä ja arvioinnissa?
Miten palvelumuotoilua käytetään monikanavaisten asiakaskokemuksien uudistamisessa ja hyödyntämisessä?
Mitä mittareita voidaan käyttää digitaalisten palvelujen käytettävyyden arvioinnissa?
Opiskelumateriaali
Oiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjaisessa väylässä ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen, jotka järjestetään kuukausittain vuorovaikutteisella Teams-etäyhteydellä. Lähiopetus 20 tuntia (Teams-yhteydellä kotikoneelta) sekä itsenäinen opiskelu 105 tuntia. Opiskelusi rytmittyy lukujärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien verkko-oppimistehtävien ja verkkokeskustelujen mukaan.
Työhön integroidussa väylässä
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
* ei ole käytössä
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson aikana asiantuntijoiden vierailu ja TKI-projektiin osallistuminen mahdollista.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Ajastetut verkkotehtävät ovat Learn-alustalla. Niissä noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä ja lähteiden merkinnässä Xamkin lähdemerkintäohjetta.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Voit vaikuttaa työmäärääsi aikatauluttamalla tehtävät.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla opettajana Päivi Lifflander, yhteystieto: etunimi.sukunimi[et]xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
YAMK-arvioinnin perusteet, taso 7.
Ilmoittautumisaika
15.08.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
31.10.2022 - 13.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Sähköiset palvelut sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Opettaja
- Päivi Lifflander
- Paula Leppänen
Vastuuopettaja
Päivi Lifflander
Ryhmät
-
SPSA22SYSähköiset palvelut sosiaali- ja terveysalalla, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat digitaalisen palvelumuotoilun teoreettiset käsitteet, periaatteet ja lähtökohdat.
Osaat hyödyntää palvelumuotoilun prosessia osana digitaalisten asiakaspolkujen kehittämistä.
Osaat tuottaa lähteisiin perustuvia asiantuntijatekstejä ja hallitset Xamkin lähdeviitekäytännöt.
Osaat soveltaa asiakaslähtöistä suunnittelua osana digitaalisten palveluiden kehittämistä.
Osaat uudistaa ja arvioida monikanavaisia asiakaskokemuksia osana digitaalista palvelumuotoilua
Sisältö
Mitkä ovat palvelumuotoilun teoreettiset käsitteet ja periaatteet ja lähtökohdat?
Miten palvelumuotoilun prosessia voidaan hyödyntää asiakaspolkujen kehittämisessä?
Miten nivot toisten tuottaman asiantuntijatiedon osaksi omaa tekstiäsi?
Miten sovellat ja käytät palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten digitaalisten palvelujen kehittämisessä ja arvioinnissa?
Miten palvelumuotoilua käytetään monikanavaisten asiakaskokemuksien uudistamisessa ja hyödyntämisessä?
Mitä mittareita voidaan käyttää digitaalisten palvelujen käytettävyyden arvioinnissa?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjaisessa väylässä ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Osallstut ryhmässä testaustyöpajaan. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroidussa väylässä
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
- voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson aikana asiantuntijoiden vierailu ja TKI-projektiin osallistuminen mahdollista.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Verkko-oppimistehtävät ja testaustyöpajatehtävä ilmoitetaan Learn-alustalla.
Kansainvälinen yhteistyö
-
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
YAMK-arvioinnin perusteet, taso 7.