Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen palvelumuotoiluLaajuus (5 op)

Tunnus: SP00EN38

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Osaat digitaalisen palvelumuotoilun teoreettiset käsitteet, periaatteet ja lähtökohdat.
Osaat hyödyntää palvelumuotoilun prosessia osana digitaalisten asiakaspolkujen kehittämistä.
Osaat tuottaa lähteisiin perustuvia asiantuntijatekstejä ja hallitset Xamkin lähdeviitekäytännöt.
Osaat soveltaa asiakaslähtöistä suunnittelua osana digitaalisten palveluiden kehittämistä.
Osaat uudistaa ja arvioida monikanavaisia asiakaskokemuksia osana digitaalista palvelumuotoilua

Sisältö

Mitkä ovat palvelumuotoilun teoreettiset käsitteet ja periaatteet ja lähtökohdat?
Miten palvelumuotoilun prosessia voidaan hyödyntää asiakaspolkujen kehittämisessä?
Miten nivot toisten tuottaman asiantuntijatiedon osaksi omaa tekstiäsi?
Miten sovellat ja käytät palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten digitaalisten palvelujen kehittämisessä ja arvioinnissa?
Miten palvelumuotoilua käytetään monikanavaisten asiakaskokemuksien uudistamisessa ja hyödyntämisessä?
Mitä mittareita voidaan käyttää digitaalisten palvelujen käytettävyyden arvioinnissa?

Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

14.10.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Sosiaali- ja terveysalan Savonlinnan koulutusyksikkö

Toimipiste

Savonlinnan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Opettaja
  • Päivi Lifflander
  • Tiia Laukkanen
Vastuuopettaja

Päivi Lifflander

Ryhmät
  • DISA24SY
    Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla, ylempi amk

Tavoitteet

Osaat digitaalisen palvelumuotoilun teoreettiset käsitteet, periaatteet ja lähtökohdat.
Osaat hyödyntää palvelumuotoilun prosessia osana digitaalisten asiakaspolkujen kehittämistä.
Osaat tuottaa lähteisiin perustuvia asiantuntijatekstejä ja hallitset Xamkin lähdeviitekäytännöt.
Osaat soveltaa asiakaslähtöistä suunnittelua osana digitaalisten palveluiden kehittämistä.
Osaat uudistaa ja arvioida monikanavaisia asiakaskokemuksia osana digitaalista palvelumuotoilua

Sisältö

Mitkä ovat palvelumuotoilun teoreettiset käsitteet ja periaatteet ja lähtökohdat?
Miten palvelumuotoilun prosessia voidaan hyödyntää asiakaspolkujen kehittämisessä?
Miten nivot toisten tuottaman asiantuntijatiedon osaksi omaa tekstiäsi?
Miten sovellat ja käytät palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten digitaalisten palvelujen kehittämisessä ja arvioinnissa?
Miten palvelumuotoilua käytetään monikanavaisten asiakaskokemuksien uudistamisessa ja hyödyntämisessä?
Mitä mittareita voidaan käyttää digitaalisten palvelujen käytettävyyden arvioinnissa?

Opiskelumateriaali

Oiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylässä ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen, jotka järjestetään kuukausittain vuorovaikutteisella Teams-etäyhteydellä. Lähiopetus 20 tuntia (Teams-yhteydellä kotikoneelta) sekä itsenäinen opiskelu 115 tuntia. Opiskelusi rytmittyy lukujärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien verkko-oppimistehtävien ja verkkokeskustelujen mukaan.


Työhön integroidussa väylässä

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
* ei ole käytössä

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson aikana asiantuntijoiden vierailu ja TKI-projektiin osallistuminen mahdollista.

Tentit ja muut määräajat

Ajastetut verkkotehtävät ovat Learn-alustalla. Niissä noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä ja lähteiden merkinnässä Xamkin lähdemerkintäohjetta.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Voit vaikuttaa työmäärääsi aikatauluttamalla tehtävät.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolla opettajina Tiia Laukkanen ja Päivi Lifflander. Vastuuopettajana Päivi, yhteystieto: etunimi.sukunimi[et]xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

YAMK-arvioinnin perusteet, taso 7.

Ilmoittautumisaika

04.08.2023 - 03.09.2023

Ajoitus

16.10.2023 - 22.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosiaali- ja terveysalan Savonlinnan koulutusyksikkö

Toimipiste

Savonlinnan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Opettaja
  • Päivi Lifflander
  • Maijaterttu Tiainen
  • Tiia Laukkanen
Vastuuopettaja

Päivi Lifflander

Ryhmät
  • DISA23SY
    Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla, ylempi amk

Tavoitteet

Osaat digitaalisen palvelumuotoilun teoreettiset käsitteet, periaatteet ja lähtökohdat.
Osaat hyödyntää palvelumuotoilun prosessia osana digitaalisten asiakaspolkujen kehittämistä.
Osaat tuottaa lähteisiin perustuvia asiantuntijatekstejä ja hallitset Xamkin lähdeviitekäytännöt.
Osaat soveltaa asiakaslähtöistä suunnittelua osana digitaalisten palveluiden kehittämistä.
Osaat uudistaa ja arvioida monikanavaisia asiakaskokemuksia osana digitaalista palvelumuotoilua

Sisältö

Mitkä ovat palvelumuotoilun teoreettiset käsitteet ja periaatteet ja lähtökohdat?
Miten palvelumuotoilun prosessia voidaan hyödyntää asiakaspolkujen kehittämisessä?
Miten nivot toisten tuottaman asiantuntijatiedon osaksi omaa tekstiäsi?
Miten sovellat ja käytät palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten digitaalisten palvelujen kehittämisessä ja arvioinnissa?
Miten palvelumuotoilua käytetään monikanavaisten asiakaskokemuksien uudistamisessa ja hyödyntämisessä?
Mitä mittareita voidaan käyttää digitaalisten palvelujen käytettävyyden arvioinnissa?

Opiskelumateriaali

Oiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylässä ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen, jotka järjestetään kuukausittain vuorovaikutteisella Teams-etäyhteydellä. Lähiopetus 20 tuntia (Teams-yhteydellä kotikoneelta) sekä itsenäinen opiskelu 105 tuntia. Opiskelusi rytmittyy lukujärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien verkko-oppimistehtävien ja verkkokeskustelujen mukaan.


Työhön integroidussa väylässä

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
* ei ole käytössä

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson aikana asiantuntijoiden vierailu ja TKI-projektiin osallistuminen mahdollista.

Tentit ja muut määräajat

Ajastetut verkkotehtävät ovat Learn-alustalla. Niissä noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä ja lähteiden merkinnässä Xamkin lähdemerkintäohjetta.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Voit vaikuttaa työmäärääsi aikatauluttamalla tehtävät.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolla opettajana Päivi Lifflander, yhteystieto: etunimi.sukunimi[et]xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

YAMK-arvioinnin perusteet, taso 7.

Ilmoittautumisaika

15.08.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

31.10.2022 - 13.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Sosiaali- ja terveysalan Savonlinnan koulutusyksikkö

Toimipiste

Savonlinnan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Sähköiset palvelut sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Opettaja
  • Päivi Lifflander
  • Paula Leppänen
Vastuuopettaja

Päivi Lifflander

Ryhmät
  • SPSA22SY
    Sähköiset palvelut sosiaali- ja terveysalalla, ylempi amk

Tavoitteet

Osaat digitaalisen palvelumuotoilun teoreettiset käsitteet, periaatteet ja lähtökohdat.
Osaat hyödyntää palvelumuotoilun prosessia osana digitaalisten asiakaspolkujen kehittämistä.
Osaat tuottaa lähteisiin perustuvia asiantuntijatekstejä ja hallitset Xamkin lähdeviitekäytännöt.
Osaat soveltaa asiakaslähtöistä suunnittelua osana digitaalisten palveluiden kehittämistä.
Osaat uudistaa ja arvioida monikanavaisia asiakaskokemuksia osana digitaalista palvelumuotoilua

Sisältö

Mitkä ovat palvelumuotoilun teoreettiset käsitteet ja periaatteet ja lähtökohdat?
Miten palvelumuotoilun prosessia voidaan hyödyntää asiakaspolkujen kehittämisessä?
Miten nivot toisten tuottaman asiantuntijatiedon osaksi omaa tekstiäsi?
Miten sovellat ja käytät palvelumuotoilun menetelmiä asiakaslähtöisten digitaalisten palvelujen kehittämisessä ja arvioinnissa?
Miten palvelumuotoilua käytetään monikanavaisten asiakaskokemuksien uudistamisessa ja hyödyntämisessä?
Mitä mittareita voidaan käyttää digitaalisten palvelujen käytettävyyden arvioinnissa?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylässä ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Osallstut ryhmässä testaustyöpajaan. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.


Työhön integroidussa väylässä

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
- voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson aikana asiantuntijoiden vierailu ja TKI-projektiin osallistuminen mahdollista.

Tentit ja muut määräajat

Verkko-oppimistehtävät ja testaustyöpajatehtävä ilmoitetaan Learn-alustalla.

Kansainvälinen yhteistyö

-

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

YAMK-arvioinnin perusteet, taso 7.