Skip to main content

Digital service designLaajuus (5 cr)

Code: SP00EN38

Credits

5 op

Objective

You know the theoretical basis, principles and starting points of digital service design.
You know how to leverage the process of service design as part developing digital customer paths.
You can produce expert texts based on sources. You can master Xamk's referencing practices.
You can apply customer-oriented design as part of digital service development.
You know how to renew and assess multi-channel customer experiences as part of digital service design.

Content

What are the theoretical concepts, principles and starting points of service design?
How can the process of service design be used in the development of customer paths?
How to integrate the expert knowledge produced by others into your text?
How can you apply and use the methods of service design in the development and assessment of digital services?
How to use service design for multichannel customer experiences in renewing and utilising customer experiences?
What instruments can be used in the assessment of the usability of digital services?

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

14.10.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care, Savonlinna

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Teachers
  • Päivi Lifflander
  • Tiia Laukkanen
Teacher in charge

Päivi Lifflander

Groups
  • DISA24SY
    Digital Services in Social and Health Care, master studies

Objective

You know the theoretical basis, principles and starting points of digital service design.
You know how to leverage the process of service design as part developing digital customer paths.
You can produce expert texts based on sources. You can master Xamk's referencing practices.
You can apply customer-oriented design as part of digital service development.
You know how to renew and assess multi-channel customer experiences as part of digital service design.

Content

What are the theoretical concepts, principles and starting points of service design?
How can the process of service design be used in the development of customer paths?
How to integrate the expert knowledge produced by others into your text?
How can you apply and use the methods of service design in the development and assessment of digital services?
How to use service design for multichannel customer experiences in renewing and utilising customer experiences?
What instruments can be used in the assessment of the usability of digital services?

Opiskelumateriaali

Oiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylässä ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen, jotka järjestetään kuukausittain vuorovaikutteisella Teams-etäyhteydellä. Lähiopetus 20 tuntia (Teams-yhteydellä kotikoneelta) sekä itsenäinen opiskelu 115 tuntia. Opiskelusi rytmittyy lukujärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien verkko-oppimistehtävien ja verkkokeskustelujen mukaan.


Työhön integroidussa väylässä

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
* ei ole käytössä

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson aikana asiantuntijoiden vierailu ja TKI-projektiin osallistuminen mahdollista.

Tentit ja muut määräajat

Ajastetut verkkotehtävät ovat Learn-alustalla. Niissä noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä ja lähteiden merkinnässä Xamkin lähdemerkintäohjetta.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Voit vaikuttaa työmäärääsi aikatauluttamalla tehtävät.

Further information

Opintojaksolla opettajina Tiia Laukkanen ja Päivi Lifflander. Vastuuopettajana Päivi, yhteystieto: etunimi.sukunimi[et]xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

YAMK-arvioinnin perusteet, taso 7.

Enrollment

04.08.2023 - 03.09.2023

Timing

16.10.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care, Savonlinna

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Teachers
  • Päivi Lifflander
  • Maijaterttu Tiainen
  • Tiia Laukkanen
Teacher in charge

Päivi Lifflander

Groups
  • DISA23SY
    Digital Services in Social and Health Care, master studies

Objective

You know the theoretical basis, principles and starting points of digital service design.
You know how to leverage the process of service design as part developing digital customer paths.
You can produce expert texts based on sources. You can master Xamk's referencing practices.
You can apply customer-oriented design as part of digital service development.
You know how to renew and assess multi-channel customer experiences as part of digital service design.

Content

What are the theoretical concepts, principles and starting points of service design?
How can the process of service design be used in the development of customer paths?
How to integrate the expert knowledge produced by others into your text?
How can you apply and use the methods of service design in the development and assessment of digital services?
How to use service design for multichannel customer experiences in renewing and utilising customer experiences?
What instruments can be used in the assessment of the usability of digital services?

Opiskelumateriaali

Oiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylässä ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen, jotka järjestetään kuukausittain vuorovaikutteisella Teams-etäyhteydellä. Lähiopetus 20 tuntia (Teams-yhteydellä kotikoneelta) sekä itsenäinen opiskelu 105 tuntia. Opiskelusi rytmittyy lukujärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien verkko-oppimistehtävien ja verkkokeskustelujen mukaan.


Työhön integroidussa väylässä

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
* ei ole käytössä

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson aikana asiantuntijoiden vierailu ja TKI-projektiin osallistuminen mahdollista.

Tentit ja muut määräajat

Ajastetut verkkotehtävät ovat Learn-alustalla. Niissä noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä ja lähteiden merkinnässä Xamkin lähdemerkintäohjetta.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Voit vaikuttaa työmäärääsi aikatauluttamalla tehtävät.

Further information

Opintojaksolla opettajana Päivi Lifflander, yhteystieto: etunimi.sukunimi[et]xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

YAMK-arvioinnin perusteet, taso 7.

Enrollment

15.08.2022 - 04.09.2022

Timing

31.10.2022 - 13.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care, Savonlinna

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Sähköiset sosiaali- ja terveysalalla
Teachers
  • Päivi Lifflander
  • Paula Leppänen
Teacher in charge

Päivi Lifflander

Groups
  • SPSA22SY
    Digital Services in Health Care and Social Services, master studies

Objective

You know the theoretical basis, principles and starting points of digital service design.
You know how to leverage the process of service design as part developing digital customer paths.
You can produce expert texts based on sources. You can master Xamk's referencing practices.
You can apply customer-oriented design as part of digital service development.
You know how to renew and assess multi-channel customer experiences as part of digital service design.

Content

What are the theoretical concepts, principles and starting points of service design?
How can the process of service design be used in the development of customer paths?
How to integrate the expert knowledge produced by others into your text?
How can you apply and use the methods of service design in the development and assessment of digital services?
How to use service design for multichannel customer experiences in renewing and utilising customer experiences?
What instruments can be used in the assessment of the usability of digital services?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylässä ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Osallstut ryhmässä testaustyöpajaan. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.


Työhön integroidussa väylässä

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
- voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson aikana asiantuntijoiden vierailu ja TKI-projektiin osallistuminen mahdollista.

Tentit ja muut määräajat

Verkko-oppimistehtävät ja testaustyöpajatehtävä ilmoitetaan Learn-alustalla.

Kansainvälinen yhteistyö

-

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

YAMK-arvioinnin perusteet, taso 7.