Customer insight and psychology of securityLaajuus (5 cr)
Code: TU00EB29
Credits
5 op
Objective
You understand the importance of customer relationships and partnerships in security industry. You form a comprehensive understanding of how customer insight and customer experience are built, and are able to build good customer relationships, customer paths, and an appropriate service package. You become familiar with the key customers in security industry. You understand people's behavioral patterns and identify psychological phenomena from a security perspective. You get a basic understanding of personality psychology and social psychology related to security.
Content
What is the importance of customer relationships and partnerships in the security industry?
How do you build good customer relationships, customer paths, and different service package?
What are the key customers in the security industry?
What behavioral patterns do people have?
How do you learn how to handle clients safely and ethically in different work situations?
Assessment criteria, good (3)
Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Osaat perustella toimintaa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 31.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Business
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Turvallisuusala
Teachers
- LYX6 Opettaja
Teacher in charge
Tommi Pälli
Groups
-
TUSA24SPBusiness Management, safety and security, full-time studies
Objective
You understand the importance of customer relationships and partnerships in security industry. You form a comprehensive understanding of how customer insight and customer experience are built, and are able to build good customer relationships, customer paths, and an appropriate service package. You become familiar with the key customers in security industry. You understand people's behavioral patterns and identify psychological phenomena from a security perspective. You get a basic understanding of personality psychology and social psychology related to security.
Content
What is the importance of customer relationships and partnerships in the security industry?
How do you build good customer relationships, customer paths, and different service package?
What are the key customers in the security industry?
What behavioral patterns do people have?
How do you learn how to handle clients safely and ethically in different work situations?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla käytettävä kirjallisuus sekä muu opintomateriaali ilmoitetaan learnissa opintojakson alkaessa.
Yksilölliset oppimisväylät
• Opetus toteutetaan kokonaan lähiopetuksena Savonlinnan kampuksella lukujärjestyksen mukaan. Etäosallistuminen ei ole mahdollista. Lähiopetusta ei lähtökohtaisesti tallenneta, eikä sitä korvata etäluennoilla silloin, kun lähiopetusta annetaan lukujärjestyksen mukaan.
• Opiskelu rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien/ryhmässä tehtävien oppimistehtävien mukaan. Opintojakso koostuu luento-opetuksesta ja tunnilla tehtävistä yksilö ja pienryhmätehtävistä.
• Opettajan ohjausta saatavilla lähituntien yhteydessä ja ....
• Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti/ryhmänä/paritöinä.
• Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja.
Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan
hyödyntää myös vertaispalautteenantoa
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla vierailee työelämän edustajia.
Opintojakson oppimistehtävät perustuvat työelämän esimerkkeihin
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso sisältää itsenäisiä- ja ryhmätehtäviä. Opintojakson aikana on kaksi tenttiä joista toinen tehdään Learn-oppimisympäristössä ja toinen Exam-tenttijärjestelmässä.
Opintojaksolla on viikoittaisia tehtäviä. Opintojakson aikana tehdään ryhmissä projektitehtävä, jonka tulee olla valmiina opintojakson päättymispäivään mennessä.
Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.
Opiskelijan työmäärä
• 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
• 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, joka sisältää opetuksen, itsenäisen opiskelun tehtävineen ja mahdolliset ryhmätyöt.
Toteutuksen osien kuvaus
Kuvaa Peppiin merkityt toteutuksen osat ja niiden suhteellinen osuus toteutuksesta. Kuvaa myös eri osioiden suoritustapa erityisesti, jos suoritustavat ovat erilaiset.
Further information
Mainitse asioita, jotka eivät tule esille muissa kohdissa esille ja ovat opiskelijoille hyödyllisiä.
Assessment criteria, good (3)
Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Osaat perustella toimintaa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää X:n ja Y:n tekemistä hyväksytyllä arvosanalla.”
Ilmoita opintojakson arviointiasteikko: 1–5 tai hyväksytty/hylätty
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
04.03.2024 - 28.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Business
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Turvallisuusala
Teachers
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Groups
-
TUSA23SPBusiness Management, safety and security, full-time studies
Objective
You understand the importance of customer relationships and partnerships in security industry. You form a comprehensive understanding of how customer insight and customer experience are built, and are able to build good customer relationships, customer paths, and an appropriate service package. You become familiar with the key customers in security industry. You understand people's behavioral patterns and identify psychological phenomena from a security perspective. You get a basic understanding of personality psychology and social psychology related to security.
Content
What is the importance of customer relationships and partnerships in the security industry?
How do you build good customer relationships, customer paths, and different service package?
What are the key customers in the security industry?
What behavioral patterns do people have?
How do you learn how to handle clients safely and ethically in different work situations?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita 2021, luku 3
Opintojaksoalustalle linkitetyt luentotallenteet ja muut sähköiset aineistot.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan annetussa järjestyksessä ja aikataulussa asiakokonaisuuksien mukaan.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Further information
Opettaja:
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Osaat perustella toimintaa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Assessment methods and criteria
1-5
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
07.03.2023 - 14.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Business
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Turvallisuusala
Teachers
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Groups
-
TUSA22SPBusiness Management, safety and security, full-time studies
Objective
You understand the importance of customer relationships and partnerships in security industry. You form a comprehensive understanding of how customer insight and customer experience are built, and are able to build good customer relationships, customer paths, and an appropriate service package. You become familiar with the key customers in security industry. You understand people's behavioral patterns and identify psychological phenomena from a security perspective. You get a basic understanding of personality psychology and social psychology related to security.
Content
What is the importance of customer relationships and partnerships in the security industry?
How do you build good customer relationships, customer paths, and different service package?
What are the key customers in the security industry?
What behavioral patterns do people have?
How do you learn how to handle clients safely and ethically in different work situations?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita 2021, luvut 3 ja 6
Opintojaksoalustalle linkitetyt videluoennot ja muut sähköiset aineistot.
Englanniksi
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Mahdollisesti vierailevia luennoitsijoita.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Osaat perustella toimintaa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
10.01.2022 - 31.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Turvallisuusala
Teachers
- Päivi Lifflander
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Anssi Heikkinen
Groups
-
TUSA21SPBusiness Management, safety and security, full-time studies
Objective
You understand the importance of customer relationships and partnerships in security industry. You form a comprehensive understanding of how customer insight and customer experience are built, and are able to build good customer relationships, customer paths, and an appropriate service package. You become familiar with the key customers in security industry. You understand people's behavioral patterns and identify psychological phenomena from a security perspective. You get a basic understanding of personality psychology and social psychology related to security.
Content
What is the importance of customer relationships and partnerships in the security industry?
How do you build good customer relationships, customer paths, and different service package?
What are the key customers in the security industry?
What behavioral patterns do people have?
How do you learn how to handle clients safely and ethically in different work situations?
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Osaat perustella toimintaa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.