Skip to main content

Health promotion projectLaajuus (5 cr)

Code: FT00DU85

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Responsible person

Objective

You can design, implement and assess goal-oriented and client-specific health-promoting exercise for individuals and groups.
You can take into account the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise.
You can cooperate in dialogue with clients and take in to account their resources.
You can design and utilize appropriate guidance material and methods for various target groups.
You know the different project phases and know how to apply them in practice.

Content

How do you define health-promoting exercise and applied exercise?
How do you account for the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise?
How do you select appropriate methods for guiding health-promoting and applied exercise?
What is the significance of nutrition when planning and implementing health-promoting exercise?
What are motivation levels and how do you consider them in physiotherapeutic guidance and counseling processes?
How do you promote interaction and dialogue in guidance and counseling?
How do you lead yourself and act as a responsible member in a work community and in projects?

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st academic year studies have been achieved.

Materials

Rehabilitation process and service system, 5 ECTS credits
Supporting the functions of cardiovascular and pulmonary systems, 5 ECTS credits
Supporting the functions of central and peripheral nervous systems, 5 ECTS credits
Physiotherapy interventions III, 5 ECTS credits
Clinical practice I, 5 ECTS credits

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Piia Soikkeli
  • Miia Kierikki
Groups
  • FTSA24KP
    Physiotherapy, full-time studies

Objective

You can design, implement and assess goal-oriented and client-specific health-promoting exercise for individuals and groups.
You can take into account the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise.
You can cooperate in dialogue with clients and take in to account their resources.
You can design and utilize appropriate guidance material and methods for various target groups.
You know the different project phases and know how to apply them in practice.

Content

How do you define health-promoting exercise and applied exercise?
How do you account for the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise?
How do you select appropriate methods for guiding health-promoting and applied exercise?
What is the significance of nutrition when planning and implementing health-promoting exercise?
What are motivation levels and how do you consider them in physiotherapeutic guidance and counseling processes?
How do you promote interaction and dialogue in guidance and counseling?
How do you lead yourself and act as a responsible member in a work community and in projects?

Opiskelumateriaali

Tarnanen, Sami, (toim). ja Holopainen, Riikka, 2022. Harjoittelu ja tule-terveys. VK-Kustannus. Otavan kirjapaino Oy, Keuruu. (Myös e-kirja löytyy kampuksen kirjastosta.)

Muu opiskelumateriaali jaetaan toteutuksen aikana/julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso, 5 op, toteutuu työjärjestyksen mukaisten lähiopetusten sekä itsenäisesti tehtävien/ryhmässä tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintojakso koostuu 11 lähiopetuskerrasta.

Opintojaksolla on 1 numeerisesti arvioitava kirja-tentti, kolme pienryhmissä suoritettavaa oppimistehtävää sekä yksi projektityö pienryhmässä. Osa pienryhmätöistä arvioidaan numeerisesti ja osa hyväksytty-hylätty/täydennettävä.

Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä ovat opettajan kirjallinen ja suullinen palaute, vertaispalaute sekä automaattinen tenttipalaute hyväksytysti-hylätysti suoritetusta tentistä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksoon sisältyy pienryhmässä tehtävä projektityö, joka esitetään ulkopuoliselle kohderyhmälle.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla on yksi numeerisesti 1-5 arvioitava kirja-tentti, kolme pienryhmissä suoritettavaa oppimistehtävää sekä yksi projektityö pienryhmässä. Osa pienryhmätöistä arvioidaan numeerisesti ja osa hyväksytty-hylätty/täydennettävä.

Tarkemmat tehtävien ja tentin aikataulut käydään läpi opintojakson orientaatiossa.

Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla hyödynnetään kansainvälistä lähdemateriaalia. Projektitehtävä esitetään kampuksen kansainvälisyysviikolla vieraille.

Opiskelijan työmäärä

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.

5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta n. 55 t on työjärjestyksen mukaisesti lähiopetusta ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n.80 t itsenäisesti/pienryhmissä opiskeltavaa materiaalia sekä oppimistehtäviä.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso on jaettu viiteen arvioitavaan osaan:

1. Motivoiva haastattelu, 0,5 op
2. Ravitsemus terveyden edistämisessä, 1 op
3. Terveysliikunta terveyden edistämisessä, 1 op
4. Projektiosaaminen, 1,5 op
5. Soveltava liikunta, 1 op

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.

Opintojakson arviointi numeerisesti 1-5, joka sisältää projektin prosessin ja lopputuotteen arvioinnin.

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st academic year studies have been achieved.

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

02.09.2024 - 09.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Piia Soikkeli
  • Miia Kierikki
Groups
  • FTSA23SM
    Physiotherapy, part-time studies

Objective

You can design, implement and assess goal-oriented and client-specific health-promoting exercise for individuals and groups.
You can take into account the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise.
You can cooperate in dialogue with clients and take in to account their resources.
You can design and utilize appropriate guidance material and methods for various target groups.
You know the different project phases and know how to apply them in practice.

Content

How do you define health-promoting exercise and applied exercise?
How do you account for the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise?
How do you select appropriate methods for guiding health-promoting and applied exercise?
What is the significance of nutrition when planning and implementing health-promoting exercise?
What are motivation levels and how do you consider them in physiotherapeutic guidance and counseling processes?
How do you promote interaction and dialogue in guidance and counseling?
How do you lead yourself and act as a responsible member in a work community and in projects?

Opiskelumateriaali

Fogelholm M., Vuori I. ja Vasankari T. 2017 tai/ja 2011. Terveysliikunta. Helsinki: Kustannus Oy Duodecim

Muu opettajan tunneilla osoittama materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.


Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksoon sisältyy pienryhmässä tehtävä projektityö, joka tehdään Xamk:lle. Tehdyt projektityöt (posterit/videot) esitetään omalle ryhmälle ja mahdollisesti muutakin yleisöä voi olla paikalla. Lisäksi projektityöt voidaan laittaa esille kaikkien tutustuttavaksi kampuksella.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla on ryhmätehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty/täydennettävä, projektitehtävä, jossa on sekä yksilöllistä että ryhmätehtävää, arviointi 1-5. Lisäksi
yksilötehtävänä Terveyden edistämisen tentti, joka arvioidaan 1-5.
Tarkemmat aikataulut käydään läpi opintojakson orientaatiossa.

Opiskelijan työmäärä

5 op (1op vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä) eli yhteensä 135 h, joka jakautuu lähiopetukseen sekä itsenäiseen- ja pienryhmätyöskentelyyn.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson arviointi numeerisesti 1-5, joka sisältää projektin prosessin ja lopputuotteen arvioinnin.

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st academic year studies have been achieved.

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

09.01.2024 - 14.03.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Piia Soikkeli
  • Miia Kierikki
Groups
  • FTSA23KP
    Physiotherapy, full-time studies

Objective

You can design, implement and assess goal-oriented and client-specific health-promoting exercise for individuals and groups.
You can take into account the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise.
You can cooperate in dialogue with clients and take in to account their resources.
You can design and utilize appropriate guidance material and methods for various target groups.
You know the different project phases and know how to apply them in practice.

Content

How do you define health-promoting exercise and applied exercise?
How do you account for the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise?
How do you select appropriate methods for guiding health-promoting and applied exercise?
What is the significance of nutrition when planning and implementing health-promoting exercise?
What are motivation levels and how do you consider them in physiotherapeutic guidance and counseling processes?
How do you promote interaction and dialogue in guidance and counseling?
How do you lead yourself and act as a responsible member in a work community and in projects?

Opiskelumateriaali

Fogelholm M., Vuori I. ja Vasankari T. 2017 tai/ja 2011. Terveysliikunta. Helsinki: Kustannus Oy Duodecim

Muu opettajan tunneilla osoittama materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.


Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksoon sisältyy pienryhmässä tehtävä projektityö, joka tehdään Xamk:lle. Tehdyt projektityöt (posterit/videot) esitetään omalle ryhmälle ja mahdollisesti muutakin yleisöä voi olla paikalla. Lisäksi projektityöt voidaan laittaa esille kaikkien tutustuttavaksi kampuksella.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla on ryhmätehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty/täydennettävä, projektitehtävä, jossa on sekä yksilöllistä että ryhmätehtävää, arviointi 1-5. Lisäksi
yksilötehtävänä Terveyden edistämisen tentti, joka arvioidaan 1-5.
Tarkemmat aikataulut käydään läpi opintojakson orientaatiossa.

Opiskelijan työmäärä

5 op (1op vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä)

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson arviointi numeerisesti 1-5, joka sisältää projektin prosessin ja lopputuotteen arvioinnin.

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st academic year studies have been achieved.

Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

05.09.2023 - 20.11.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Piia Soikkeli
  • Miia Kierikki
Groups
  • FTSA22SM
    Physiotherapy, part-time studies

Objective

You can design, implement and assess goal-oriented and client-specific health-promoting exercise for individuals and groups.
You can take into account the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise.
You can cooperate in dialogue with clients and take in to account their resources.
You can design and utilize appropriate guidance material and methods for various target groups.
You know the different project phases and know how to apply them in practice.

Content

How do you define health-promoting exercise and applied exercise?
How do you account for the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise?
How do you select appropriate methods for guiding health-promoting and applied exercise?
What is the significance of nutrition when planning and implementing health-promoting exercise?
What are motivation levels and how do you consider them in physiotherapeutic guidance and counseling processes?
How do you promote interaction and dialogue in guidance and counseling?
How do you lead yourself and act as a responsible member in a work community and in projects?

Opiskelumateriaali

Fogelholm M., Vuori I. ja Vasankari T. 2017. Terveysliikunta. Helsinki: Kustannus Oy Duodecim

Sandström M. & Ahonen J. 2011. Liikkuva ihminen- aivot, liikuntafysiologia ja sovelluttu biomekaniikka. VK- Kustannus Oy.

Suni J. & Taulaniemi A. (toim.). 2012. Terveyskunnon testaus. UKK- instituutti. SanomaPro, Helsinki.

Muu opettajan tunneilla osoittama materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.


Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksoon sisältyy pienryhmässä tehtävä projektityö, joka tehdään Xamk:lle. Tehdyt projektityöt (posterit/videot) esitetään omalle ryhmälle ja mahdollisesti muutakin yleisöä voi olla paikalla. Lisäksi projektityöt voidaan laittaa esille kaikkien tutustuttavaksi kampuksella.

Opiskelijan työmäärä

5 op
Lähioppitunteja 40.
Itsenäistä opiskelua 95 tuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson arviointi numeerisesti 0-5, joka muodostuu tentin ja projektityön numeroista.
Terveysliikuntatentti ja projektityö arvioidaan numeerisesti 0 - 5.
Muut opintojakson tehtävät arvioidaan hyväksytty - hylätty.
Opintojakson hyväksyttyä suoritusta varten kaikki opintojakson tehtävät tulee olla hyväksytysti suoritettu opintojakson toteutuksen aikana.

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st academic year studies have been achieved.

Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

09.01.2023 - 21.03.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Piia Soikkeli
  • Miia Kierikki
Groups
  • FTSA22KP
    Physiotherapy, full-time studies

Objective

You can design, implement and assess goal-oriented and client-specific health-promoting exercise for individuals and groups.
You can take into account the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise.
You can cooperate in dialogue with clients and take in to account their resources.
You can design and utilize appropriate guidance material and methods for various target groups.
You know the different project phases and know how to apply them in practice.

Content

How do you define health-promoting exercise and applied exercise?
How do you account for the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise?
How do you select appropriate methods for guiding health-promoting and applied exercise?
What is the significance of nutrition when planning and implementing health-promoting exercise?
What are motivation levels and how do you consider them in physiotherapeutic guidance and counseling processes?
How do you promote interaction and dialogue in guidance and counseling?
How do you lead yourself and act as a responsible member in a work community and in projects?

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla on ryhmätehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty/täydennettävä, projektitehtävä, jossa on sekä yksilöllistä että ryhmätehtävää, arviointi 1-5. Lisäksi
yksilötehtävänä Terveyden edistämisen tentti, joka arvioidaan 1-5.
Tarkemmat aikataulut käydään läpi opintojakson orientaatiossa.

Opiskelijan työmäärä

5 op (1op vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä)

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson arviointi numeerisesti 1-5, joka sisältää projektin prosessin ja lopputuotteen arvioinnin.

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st academic year studies have been achieved.

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

29.08.2022 - 22.11.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Piia Soikkeli
  • Miia Kierikki
Teacher in charge

Miia Kierikki

Groups
  • FTSA21SM
    Physiotherapy, part-time studies

Objective

You can design, implement and assess goal-oriented and client-specific health-promoting exercise for individuals and groups.
You can take into account the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise.
You can cooperate in dialogue with clients and take in to account their resources.
You can design and utilize appropriate guidance material and methods for various target groups.
You know the different project phases and know how to apply them in practice.

Content

How do you define health-promoting exercise and applied exercise?
How do you account for the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise?
How do you select appropriate methods for guiding health-promoting and applied exercise?
What is the significance of nutrition when planning and implementing health-promoting exercise?
What are motivation levels and how do you consider them in physiotherapeutic guidance and counseling processes?
How do you promote interaction and dialogue in guidance and counseling?
How do you lead yourself and act as a responsible member in a work community and in projects?

Opiskelumateriaali

Fogelholm M., Vuori I. ja Vasankari T. 2017. Terveysliikunta. Helsinki: Kustannus Oy Duodecim

Sandström M. & Ahonen J. 2011. Liikkuva ihminen- aivot, liikuntafysiologia ja sovelluttu biomekaniikka. VK- Kustannus Oy.

Suni J. & Taulaniemi A. (toim.). 2012. Terveyskunnon testaus. UKK- instituutti. SanomaPro, Helsinki.

Muu opettajan tunneilla osoittama materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.


Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Opiskelijan työmäärä

5 op
Lähioppitunteja 40.
Itsenäistä opiskelua 95 tuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson arviointi numeerisesti 0-5, joka muodostuu tentin ja projektityön numeroista.
Terveysliikuntatentti ja projektityö arvioidaan numeerisesti 0 - 5.
Muut opintojakson tehtävät arvioidaan hyväksytty - hylätty.
Opintojakson hyväksyttyä suoritusta varten kaikki opintojakson tehtävät tulee olla hyväksytysti suoritettu opintojakson toteutuksen aikana.

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st academic year studies have been achieved.

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

12.01.2022 - 14.04.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Piia Soikkeli
  • Miia Kierikki
Teacher in charge

Miia Kierikki

Groups
  • FTSA21KP
    Physiotherapy, full-time studies

Objective

You can design, implement and assess goal-oriented and client-specific health-promoting exercise for individuals and groups.
You can take into account the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise.
You can cooperate in dialogue with clients and take in to account their resources.
You can design and utilize appropriate guidance material and methods for various target groups.
You know the different project phases and know how to apply them in practice.

Content

How do you define health-promoting exercise and applied exercise?
How do you account for the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise?
How do you select appropriate methods for guiding health-promoting and applied exercise?
What is the significance of nutrition when planning and implementing health-promoting exercise?
What are motivation levels and how do you consider them in physiotherapeutic guidance and counseling processes?
How do you promote interaction and dialogue in guidance and counseling?
How do you lead yourself and act as a responsible member in a work community and in projects?

Opiskelijan työmäärä

5 op (1op vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä)

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson arviointi numeerisesti 0-5, joka sisältää projektin prosessin ja lopputuotteen arvioinnin.

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st academic year studies have been achieved.