Skip to main content

Advanced physiotherapy for children and adolescentsLaajuus (5 cr)

Code: FT00DW24

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Responsible person

  • Elina Päykkönen

Objective

You can identify and assess motor development and common impairments of children and young people.
You can take into account disease-specific features in the planning, implementation and guidance of physiotherapy for children and adolescents.
You can apply therapeutic exercise individually for promoting the functional ability of children and adolescents.
You can design and implement different therapeutic exercises and applied exercises for children and adolescents with special needs, both individually and in groups.
You can work in multi-professional teams and with families and take into account their psychosocial resources and environmental possibilities.

Content

How do you assess and support motor development and functional ability of children and adolescents in different age groups?
How do you take into account the specific features of diseases in physiotherapy?
How do you take into account the families and living environments of children and adolescents in physiotherapy?
How do you apply therapeutic exercises and applied group exercises in a client-centered way with children and adolescents needing special support?
How do you show your expertise of physiotherapy in multi-professional teams?

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st and 2nd academic year studies have been achieved.

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

02.09.2024 - 02.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Miia Kierikki
  • Elina Päykkönen
Groups
  • FTSA22KP
    Physiotherapy, full-time studies
  • FTSA22SM
    Physiotherapy, part-time studies

Objective

You can identify and assess motor development and common impairments of children and young people.
You can take into account disease-specific features in the planning, implementation and guidance of physiotherapy for children and adolescents.
You can apply therapeutic exercise individually for promoting the functional ability of children and adolescents.
You can design and implement different therapeutic exercises and applied exercises for children and adolescents with special needs, both individually and in groups.
You can work in multi-professional teams and with families and take into account their psychosocial resources and environmental possibilities.

Content

How do you assess and support motor development and functional ability of children and adolescents in different age groups?
How do you take into account the specific features of diseases in physiotherapy?
How do you take into account the families and living environments of children and adolescents in physiotherapy?
How do you apply therapeutic exercises and applied group exercises in a client-centered way with children and adolescents needing special support?
How do you show your expertise of physiotherapy in multi-professional teams?

Opiskelumateriaali

Opintojakson opiskelumateriaali on sähköisesti saatavissa opintojakson Learn verkko - oppimisalustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso sisältää itsenäisesti suoritettavia verkko - opintoja sekä pari- / pienryhmätyöskentelynä suoritettavan seminaariesityksen. Opintojakson toteutuksen aikana on lukujärjestyksessä yksi kontaktiopetuskerta sekä 8 h seminaaripäivä. Näihin voi osallistua lähiopetuksessa kampuksella tai etänä opettajan ohjeiden mukaisesti.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson jonkun muun ryhmän mukana. Keskustele aikataulutuksesta ova-opettajasi kanssa HOPS - keskustelussa. Huomioi opintojakson edeltävyysehdot sekä opintojakson kuuluminen syventävän vaiheen opintoihin.
Mikäli sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden ja sisällön mukaista aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson osaamistavoitteita vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (AHOT - periaatteiden mukaisesti osaamisen näyttö, jos osaaminen ei ole hankittu korkeakouluopinnoissa). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat ne opintojakson osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin huomioiden opintojakson oppimistavoitteet ja sisällöt ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso ei sisällä harjoittelua.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso sisältää yhden osaamisen testin (tentin), kirjallisia oppimis- ja reflektiotehtäviä sekä pienryhmässä suoritettavan seminaariesityksen. Opintojakson tehtävien määräajat ja suoritusohjeet esitellään opintojaksoalustalla Learnissä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus 5 op vastaa 135h opiskelijan työtä (5 x 27h).

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso koostuu 3 osiosta:
1. Lapsen kasvu ja motorinen kehitys 1 op (opettaja Elina Päykkönen)
2. Lasten ja nuorten motorisen kehityksen arviointi ja ohjaaminen 2 op (opettaja Miia Kierikki)
3. Lasten ja nuorten fysioterapian erityiskysymykset 2 op (opettaja Elina Päykkönen)

Further information

Opintojakso kuuluu fysioterapeuttikoulutuksen täydentävän osaamisen syventäviin opintoihin. Opintojaksoon sisältyy 2 kontaktiopetuskertaa, joihin voi osallistua etäyhteydellä.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojakson oppimistehtävät, seminaariesitys ja osaamisen testi arvioidaan hyväksytty - hylätty / täydennettävä. Opintojakson kokonaisarviointi on hyväksytty - hylätty / täydennettävä. Oppimistehtävien, seminaariesityksen ja osaamisen testin tehtävänannoissa kerrotaan hyväksytyn arvioinnin kriteerit kyseisen tehtävän / tentin osalta.

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st and 2nd academic year studies have been achieved.

Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

05.09.2023 - 08.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Miia Kierikki
  • Elina Päykkönen
Groups
  • FTSA21KP
    Physiotherapy, full-time studies
  • FTSA21SM
    Physiotherapy, part-time studies

Objective

You can identify and assess motor development and common impairments of children and young people.
You can take into account disease-specific features in the planning, implementation and guidance of physiotherapy for children and adolescents.
You can apply therapeutic exercise individually for promoting the functional ability of children and adolescents.
You can design and implement different therapeutic exercises and applied exercises for children and adolescents with special needs, both individually and in groups.
You can work in multi-professional teams and with families and take into account their psychosocial resources and environmental possibilities.

Content

How do you assess and support motor development and functional ability of children and adolescents in different age groups?
How do you take into account the specific features of diseases in physiotherapy?
How do you take into account the families and living environments of children and adolescents in physiotherapy?
How do you apply therapeutic exercises and applied group exercises in a client-centered way with children and adolescents needing special support?
How do you show your expertise of physiotherapy in multi-professional teams?

Opiskelumateriaali

Opintojakson opetuksessa käytettävä luento- sekä muu opetusmateriaali on sähköisesti saatavissa opintojakson Learn verkko - oppimisalustalla. Opintojakson orientaatiotunnilla esitellään itseopiskelussa käytettävät lähteet.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso sisältää itsenäisesti tehtäviä verkko - opintoja sekä pari- / pienryhmätyöskentelynä tehtävän seminaaritehtävän. Opintojakson orientaatiotunnit sekä seminaaritehtävän esitykset järjestetään lähi- / etäopetuksena.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson jonkun muun ryhmän mukana. Keskustele aikataulutuksesta ova-opettajasi kanssa HOPS - keskustelussa. Huomioi opintojakson edeltävyysehdot sekä opintojakson kuuluminen syventävän vaiheen opintoihin.
Mikäli sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden ja sisällön mukaista aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (AHOT - periaatteiden mukaisesti osaamisen näyttö, jos osaaminen ei ole hankittu korkeakouluopinnoissa). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin huomioiden opintojakson oppimistavoitteet ja sisällöt ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso sisältää yhden osaamisen testin (tentin) sekä kirjallisia oppimis- ja reflektiotehtäviä. Opintojakson tehtävien määräajat esitellään opintojakson orientaatiotunnilla. Suoritusohjeet on kirjattu opintojakson Learn verkko - oppimisalustalle.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus 5 op vastaa 5 x 27 h = 135h opiskelijan työtä.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso koostuu 3 osasta:
1. Lapsen kasvu ja motorinen kehitys 1 op (opettaja Elina Päykkönen
2. Lasten ja nuorten motorisen kehityksen arviointi ja ohjaaminen 2 op (opettaja Miia Kierikki)
3. Lasten ja nuorten fysioterapian erityiskysymykset 2 op (opettaja Elina Päykkönen)

Further information

Opintojakso kuuluu fysioterapeuttikoulutuksen täydentäviin, syventävän vaiheen opintoihin. Opintojaksoon sisältyy 3 kontaktiopetuskertaa, joihin voi osallistua etäyhteydellä.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojakson oppimistehtävät ja osaamisen testi arvioidaan hyväksytty - hylätty / täydennettävä. Opintojakso arvioidaan hyväksytty - hylätty / täydennettävä. Hyväksytty arviointi edellyttää vähintään H3 - tason osaamista.

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st and 2nd academic year studies have been achieved.

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

06.09.2022 - 09.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
  • Miia Kierikki
  • Elina Päykkönen
Teacher in charge

Elina Päykkönen

Groups
  • FTSA20KP
    Physiotherapy, full-time studies
  • FTSA20SM
    Physiotherapy, part-time studies

Objective

You can identify and assess motor development and common impairments of children and young people.
You can take into account disease-specific features in the planning, implementation and guidance of physiotherapy for children and adolescents.
You can apply therapeutic exercise individually for promoting the functional ability of children and adolescents.
You can design and implement different therapeutic exercises and applied exercises for children and adolescents with special needs, both individually and in groups.
You can work in multi-professional teams and with families and take into account their psychosocial resources and environmental possibilities.

Content

How do you assess and support motor development and functional ability of children and adolescents in different age groups?
How do you take into account the specific features of diseases in physiotherapy?
How do you take into account the families and living environments of children and adolescents in physiotherapy?
How do you apply therapeutic exercises and applied group exercises in a client-centered way with children and adolescents needing special support?
How do you show your expertise of physiotherapy in multi-professional teams?

Opiskelumateriaali

Opintojakson opetuksessa käytettävä luento- sekä muu opetusmateriaali on sähköisesti saatavissa opintojakson Learn verkko - oppimisalustalla. Opintojakson orientaatiotunnilla esitellään itseopiskelussa käytettävät lähteet.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso sisältää itsenäisesti tehtäviä verkko - opintoja sekä pari- / pienryhmätyöskentelynä tehtävän seminaaritehtävän. Opintojakson orientaatiotunnit sekä seminaaritehtävän esitykset järjestetään lähi- / etäopetuksena.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson jonkun muun ryhmän mukana. Keskustele aikataulutuksesta ova-opettajasi kanssa HOPS - keskustelussa. Huomioi opintojakson edeltävyysehdot sekä opintojakson kuuluminen syventävän vaiheen opintoihin.
Mikäli sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden ja sisällön mukaista aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (AHOT - periaatteiden mukaisesti osaamisen näyttö, jos osaaminen ei ole hankittu korkeakouluopinnoissa). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin huomioiden opintojakson oppimistavoitteet ja sisällöt ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso sisältää yhden osaamisen testin (tentin) sekä kirjallisia oppimis- ja reflektiotehtäviä. Opintojakson tehtävien määräajat esitellään opintojakson orientaatiotunnilla. Suoritusohjeet on kirjattu opintojakson Learn verkko - oppimisalustalle.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus 5 op vastaa 5 x 27 h = 135h opiskelijan työtä.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso koostuu 3 osasta:
1. Lapsen kasvu ja motorinen kehitys 1 op (opettaja Elina Päykkönen
2. Lasten ja nuorten motorisen kehityksen arviointi ja ohjaaminen 2 op (opettaja Miia Kierikki)
3. Lasten ja nuorten fysioterapian erityiskysymykset 2 op (opettaja Elina Päykkönen)

Further information

Opintojakso kuuluu fysioterapeuttikoulutuksen täydentäviin, syventävän vaiheen opintoihin.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojakson oppimistehtävät ja osaamisen testi arvioidaan hyväksytty - hylätty / täydennettävä. Opintojakso arvioidaan hyväksytty - hylätty / täydennettävä. Hyväksytty arviointi edellyttää vähintään H3 - tason osaamista.

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st and 2nd academic year studies have been achieved.