Siirry suoraan sisältöön

Pelien analysointiLaajuus (5 op)

Tunnus: GD00CU08

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti

Vastuuhenkilö

  • Marko Siitonen

Osaamistavoitteet

Opit analysoimaan videopelien eri mekaniikkoja, tarinoita ja ratkaisuja.
Tutustut erilaisiin pelimekaniikoihin ja tutkit erilaisia pelityylejä, joille on ominaista niiden toteutus.

Sisältö

Kuinka analysoida peliä pelaamisen avulla?
Kuinka tunnistaa eri pelimekaniikat ja peleissä olevat pelielementit?
Kuinka analysoida videopelin tiettyjä segmenttejä?
Kuinka verrata videopelejä ja niiden sisältöä?
Kuinka tarinankerronta ja rakenteelliset ratkaisut on otettu käyttöön peleissä?
Kuinka kirjoittaa analyysi ja luoda pelien esityksiä?

Esitietovaatimukset

Required studies of Basics of game design or equivalent skills in game design, understanding of game genres and terminology of video gaming.

Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Mikko Lehto
Vastuuopettaja

Suvi Pylvänen

Ryhmät
  • GDKV22SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Opit analysoimaan videopelien eri mekaniikkoja, tarinoita ja ratkaisuja.
Tutustut erilaisiin pelimekaniikoihin ja tutkit erilaisia pelityylejä, joille on ominaista niiden toteutus.

Sisältö

Kuinka analysoida peliä pelaamisen avulla?
Kuinka tunnistaa eri pelimekaniikat ja peleissä olevat pelielementit?
Kuinka analysoida videopelin tiettyjä segmenttejä?
Kuinka verrata videopelejä ja niiden sisältöä?
Kuinka tarinankerronta ja rakenteelliset ratkaisut on otettu käyttöön peleissä?
Kuinka kirjoittaa analyysi ja luoda pelien esityksiä?

Opiskelumateriaali

Materiaali Learnissä

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.

TKI ja työelämäyhteistyö

Kurssi sisältää mahdollisesti työelämästä tulevan toimeksiannon

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Required studies of Basics of game design or equivalent skills in game design, understanding of game genres and terminology of video gaming.

Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 24

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Henri Brandt
Vastuuopettaja

Suvi Pylvänen

Ryhmät
  • GDKV22KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Opit analysoimaan videopelien eri mekaniikkoja, tarinoita ja ratkaisuja.
Tutustut erilaisiin pelimekaniikoihin ja tutkit erilaisia pelityylejä, joille on ominaista niiden toteutus.

Sisältö

Kuinka analysoida peliä pelaamisen avulla?
Kuinka tunnistaa eri pelimekaniikat ja peleissä olevat pelielementit?
Kuinka analysoida videopelin tiettyjä segmenttejä?
Kuinka verrata videopelejä ja niiden sisältöä?
Kuinka tarinankerronta ja rakenteelliset ratkaisut on otettu käyttöön peleissä?
Kuinka kirjoittaa analyysi ja luoda pelien esityksiä?

Opiskelumateriaali

Materiaali Learnissä

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.

TKI ja työelämäyhteistyö

Kurssi sisältää mahdollisesti työelämästä tulevan toimeksiannon

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Required studies of Basics of game design or equivalent skills in game design, understanding of game genres and terminology of video gaming.

Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

15 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Henri Brandt
Ryhmät
  • GDKV21SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Opit analysoimaan videopelien eri mekaniikkoja, tarinoita ja ratkaisuja.
Tutustut erilaisiin pelimekaniikoihin ja tutkit erilaisia pelityylejä, joille on ominaista niiden toteutus.

Sisältö

Kuinka analysoida peliä pelaamisen avulla?
Kuinka tunnistaa eri pelimekaniikat ja peleissä olevat pelielementit?
Kuinka analysoida videopelin tiettyjä segmenttejä?
Kuinka verrata videopelejä ja niiden sisältöä?
Kuinka tarinankerronta ja rakenteelliset ratkaisut on otettu käyttöön peleissä?
Kuinka kirjoittaa analyysi ja luoda pelien esityksiä?

Opiskelumateriaali

Materiaali Learnissä.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti:

Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:

Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti:

Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI-yhteistyö integroidaan, jos mahdollista

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

A student is able to
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks and analyse how the games are made
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field. Write analysis and present findings.

Esitietovaatimukset

Required studies of Basics of game design or equivalent skills in game design, understanding of game genres and terminology of video gaming.

Ilmoittautumisaika

07.11.2022 - 18.11.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 01.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Henri Brandt
Ryhmät
  • GDKV21KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Opit analysoimaan videopelien eri mekaniikkoja, tarinoita ja ratkaisuja.
Tutustut erilaisiin pelimekaniikoihin ja tutkit erilaisia pelityylejä, joille on ominaista niiden toteutus.

Sisältö

Kuinka analysoida peliä pelaamisen avulla?
Kuinka tunnistaa eri pelimekaniikat ja peleissä olevat pelielementit?
Kuinka analysoida videopelin tiettyjä segmenttejä?
Kuinka verrata videopelejä ja niiden sisältöä?
Kuinka tarinankerronta ja rakenteelliset ratkaisut on otettu käyttöön peleissä?
Kuinka kirjoittaa analyysi ja luoda pelien esityksiä?

Opiskelumateriaali

Materiaali Learnissä.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti:

Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:

Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti:

Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI-yhteistyö integroidaan, jos mahdollista

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

A student is able to
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks and analyse how the games are made
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field. Write analysis and present findings.

Esitietovaatimukset

Required studies of Basics of game design or equivalent skills in game design, understanding of game genres and terminology of video gaming.

Ilmoittautumisaika

06.04.2022 - 22.04.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Henri Brandt
Vastuuopettaja

Marko Siitonen

Ryhmät
  • GDKV20SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Opit analysoimaan videopelien eri mekaniikkoja, tarinoita ja ratkaisuja.
Tutustut erilaisiin pelimekaniikoihin ja tutkit erilaisia pelityylejä, joille on ominaista niiden toteutus.

Sisältö

Kuinka analysoida peliä pelaamisen avulla?
Kuinka tunnistaa eri pelimekaniikat ja peleissä olevat pelielementit?
Kuinka analysoida videopelin tiettyjä segmenttejä?
Kuinka verrata videopelejä ja niiden sisältöä?
Kuinka tarinankerronta ja rakenteelliset ratkaisut on otettu käyttöön peleissä?
Kuinka kirjoittaa analyysi ja luoda pelien esityksiä?

Opiskelumateriaali

Materiaali Learnissä.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti:

Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:

Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti:

Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI-yhteistyö integroidaan, jos mahdollista

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

A student is able to
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks and analyse how the games are made
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field. Write analysis and present findings.

Esitietovaatimukset

Required studies of Basics of game design or equivalent skills in game design, understanding of game genres and terminology of video gaming.

Ilmoittautumisaika

08.11.2021 - 21.11.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 01.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Henri Brandt
Vastuuopettaja

Marko Siitonen

Ryhmät
  • GDKV20KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Opit analysoimaan videopelien eri mekaniikkoja, tarinoita ja ratkaisuja.
Tutustut erilaisiin pelimekaniikoihin ja tutkit erilaisia pelityylejä, joille on ominaista niiden toteutus.

Sisältö

Kuinka analysoida peliä pelaamisen avulla?
Kuinka tunnistaa eri pelimekaniikat ja peleissä olevat pelielementit?
Kuinka analysoida videopelin tiettyjä segmenttejä?
Kuinka verrata videopelejä ja niiden sisältöä?
Kuinka tarinankerronta ja rakenteelliset ratkaisut on otettu käyttöön peleissä?
Kuinka kirjoittaa analyysi ja luoda pelien esityksiä?

Opiskelumateriaali

Materiaali Learnissä.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti:

Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:

Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti:

Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI-yhteistyö integroidaan, jos mahdollista

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

A student is able to
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks and analyse how the games are made
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field. Write analysis and present findings.

Esitietovaatimukset

Required studies of Basics of game design or equivalent skills in game design, understanding of game genres and terminology of video gaming.