Skip to main content

Customer-oriented marketingLaajuus (5 cr)

Code: AV00EI10

Credits

5 op

Objective

You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

Materials

Business and entrepreneurship, Financial accounting, Customer insight and customer service

Further information

Opintojakso sisältyy avoimen AMK:n polkuopiskelijoiden opetussuunnitelmaan. Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle.

Enrollment

02.01.2024 - 31.01.2024

Timing

04.03.2024 - 15.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 100

Degree programmes
  • Open University
Teachers
  • Heli Juntunen
  • Mia Silvenius
Teacher in charge

Mia Silvenius

Groups
  • AVLYX24KPOV
    Avoin AMK, tradenomi (AMK), verkkopolku 1,5 v., erillisryhmä

Objective

You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen 2021: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita. Luvut 1-5
Lisäksi Learniin linkitetyt luento- ja muut materiaalit

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso suoritetaan verkko-opintoina Xamk Learn -oppimisympäristössä.

Työviikkopohjaisessa oppimisväylässä opiskelija etenee alkuperäisen aikataulun mukaan verkko-oppimisalustalla osio kerrallaan.

Työhön integroidussa oppimisväylässä opiskelija voi osoittaa opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamisensa ottamalla yhteyttä opettajaan opintojakson alussa.

Opintoja nopeuttavassa oppimisväylässä opiskelija voi suorittaa opintojakson sisällön suunniteltua nopeammin itsenäisesti verkossa.

Opintojakson voi suorittaa joustavasti omaan aikatauluun sovittaen, kuitenkin opintojakson aloitus- ja lopetuspäivämäärät ovat kiinteät.

TKI ja työelämäyhteistyö

te

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/analysointitehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa keskimäärin opiskelijan 135 opiskelutuntia. Tuntimäärä on voi vaihdella riippuen opiskelijan opiskelu- ja työhistoriasta sekä opiskelutekniikasta.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakaslähtöinen markkinointi ja suhdemarkkinointiajattelu
Digitaalisen toimintaympäristön vaikutus markkinoinnin suunnitteluun
Asiakkaan ostokäyttäytyminen
Markkinoinnin kilpailukeinot

Further information

Opintojakso sisältyy Xamk Pulsen tradenomi (AMK), liiketalous verkkopolun opetussuunnitelmaan. Tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioinnin kohde on määräajassa suoritetut oppimistehtävät.

Arvioinnin perusteet:
a) Osaat käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa markkinoinnin suunnittelun tueksi alan keskeisistä tietolähteistä.
c) Osaat hahmottaa markkinoinnin kokonaisuuden: kilpailukeinot, tavoitteet, toimintaympäristön ja verkostot.
e) Osaat soveltaa keskeisiä markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä.

Further information

Opintojakso sisältyy avoimen AMK:n polkuopiskelijoiden opetussuunnitelmaan. Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle.

Enrollment

14.08.2023 - 03.09.2023

Timing

09.10.2023 - 10.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 100

Degree programmes
  • Open University
Teachers
  • Mari Hämäläinen
Teacher in charge

Mari Hämäläinen

Groups
  • AVKVLT23SPOV
    Avoin AMK, tradenomi (AMK), polku, verkko

Objective

You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisympäristössä.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso suoritetaan verkko-opintoina Xamk Learn -oppimisympäristössä.

Työviikkopohjaisessa oppimisväylässä opiskelija etenee alkuperäisen aikataulun mukaan verkko-oppimisalustalla osio kerrallaan.

Työhön integroidussa oppimisväylässä opiskelija voi osoittaa opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamisensa ottamalla yhteyttä opettajaan opintojakson alussa.

Opintoja nopeuttavassa oppimisväylässä opiskelija voi suorittaa opintojakson sisällön suunniteltua nopeammin itsenäisesti verkossa.

Opintojakson voi suorittaa joustavasti omaan aikatauluun sovittaen, kuitenkin opintojakson aloitus- ja lopetuspäivämäärät ovat kiinteät.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso sisältää työelämäkontekstiin sovellettavia tehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa keskimäärin opiskelijan 135 opiskelutuntia. Tuntimäärä on voi vaihdella riippuen opiskelijan opiskelu- ja työhistoriasta sekä opiskelutekniikasta.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakaslähtöinen markkinointi ja suhdemarkkinointiajattelu
Digitaalisen toimintaympäristön vaikutus markkinoinnin suunnitteluun
Asiakkaan ostokäyttäytyminen
Markkinoinnin kilpailukeinot

Further information

Opintojakso sisältyy Xamk Pulsen tradenomi (AMK), liiketalous verkkopolun opetussuunnitelmaan. Tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioinnin kohde on määräajassa suoritetut oppimistehtävät.

Arvioinnin perusteet:
a) Osaat käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa markkinoinnin suunnittelun tueksi alan keskeisistä tietolähteistä.
c) Osaat hahmottaa markkinoinnin kokonaisuuden: kilpailukeinot, tavoitteet, toimintaympäristön ja verkostot.
e) Osaat soveltaa keskeisiä markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä.

Further information

Opintojakso sisältyy avoimen AMK:n polkuopiskelijoiden opetussuunnitelmaan. Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle.

Enrollment

09.01.2023 - 13.01.2023

Timing

09.01.2023 - 05.03.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Open University of Applied Sciences
Teachers
  • Heli Juntunen
  • Mia Silvenius
Teacher in charge

Mia Silvenius

Groups
  • AVLYX23KPOV
    Avoin AMK, tradenomi (AMK), verkkopolku

Objective

You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisympäristössä.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso suoritetaan verkko-opintoina Xamk Learn -oppimisympäristössä.

Työviikkopohjaisessa oppimisväylässä opiskelija etenee alkuperäisen aikataulun mukaan verkko-oppimisalustalla osio kerrallaan.

Työhön integroidussa oppimisväylässä opiskelija voi osoittaa opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamisensa ottamalla yhteyttä opettajaan opintojakson alussa.

Opintoja nopeuttavassa oppimisväylässä opiskelija voi suorittaa opintojakson sisällön suunniteltua nopeammin itsenäisesti verkossa.

Opintojakson voi suorittaa joustavasti omaan aikatauluun sovittaen, kuitenkin opintojakson aloitus- ja lopetuspäivämäärät ovat kiinteät.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso sisältää työelämäkontekstiin sovellettavia tehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa keskimäärin opiskelijan 135 opiskelutuntia. Tuntimäärä on voi vaihdella riippuen opiskelijan opiskelu- ja työhistoriasta sekä opiskelutekniikasta.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakaslähtöinen markkinointi ja suhdemarkkinointiajattelu
Digitaalisen toimintaympäristön vaikutus markkinoinnin suunnitteluun
Asiakkaan ostokäyttäytyminen
Markkinoinnin kilpailukeinot

Further information

Opintojakso sisältyy Xamk Pulsen tradenomi (AMK), liiketalous verkkopolun opetussuunnitelmaan. Tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioinnin kohde on määräajassa suoritetut oppimistehtävät.

Arvioinnin perusteet:
a) Osaat käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa markkinoinnin suunnittelun tueksi alan keskeisistä tietolähteistä.
c) Osaat hahmottaa markkinoinnin kokonaisuuden: kilpailukeinot, tavoitteet, toimintaympäristön ja verkostot.
e) Osaat soveltaa keskeisiä markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä.

Further information

Opintojakso sisältyy avoimen AMK:n polkuopiskelijoiden opetussuunnitelmaan. Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle.

Enrollment

15.08.2022 - 28.08.2022

Timing

17.10.2022 - 18.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 100

Degree programmes
  • Open University of Applied Sciences
Teachers
  • Laura Hakanen
Teacher in charge

Laura Hakanen

Groups
  • AVKVLT22SPOV
    Avoin AMK, tradenomi (AMK), polku, verkko

Objective

You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisympäristössä.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintoja nopeuttavassa oppimisväylässä opiskelija voi suorittaa opintojakson sisällön suunniteltua nopeammin itsenäisesti verkossa.

Opintojakson voi suorittaa joustavasti omaan aikatauluun sovittaen, kuitenkin opintojakson aloitus- ja lopetuspäivämäärät ovat kiinteät.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso sisältää työelämäkontekstiin sovellettavia tehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa keskimäärin opiskelijan 135 opiskelutuntia. Tuntimäärä on voi vaihdella riippuen opiskelijan opiskelu- ja työhistoriasta sekä opiskelutekniikasta.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakaslähtöinen markkinointi
Asiakkaan ostokäyttäytyminen & kohderyhmät
Digitaalisuus ja monikanavaisuus
Markkinoinnin kilpailukeinot

Further information

Opintojakso sisältyy Xamk Pulsen tradenomi (AMK), liiketalous verkkopolun opetussuunnitelmaan. Tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioinnin kohde on määräajassa suoritetut oppimistehtävät.

Arvioinnin perusteet:
a) Osaat käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa markkinoinnin suunnittelun tueksi alan keskeisistä tietolähteistä.
c) Osaat hahmottaa markkinoinnin kokonaisuuden: kilpailukeinot, tavoitteet, toimintaympäristön ja verkostot.
e) Osaat soveltaa keskeisiä markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä.

Further information

Opintojakso sisältyy avoimen AMK:n polkuopiskelijoiden opetussuunnitelmaan. Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle.

Enrollment

01.01.2022 - 14.01.2022

Timing

10.01.2022 - 06.03.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 60

Degree programmes
  • Open University of Applied Sciences
Teachers
  • Miia Savolainen
Teacher in charge

Miia Savolainen

Groups
  • AVMILT22KMINIPO
    Avoin AMK, Mikkeli, Tradenomi (AMK) polku, verkko

Objective

You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja Learniin liitetty muu opiskelumateriaali

Further information

Tämä on Xamkin avoimen AMK:n tarjontaan sisältyvä opintojakso.
Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua avoimen AMK:n opintojaksoille.

Evaluation scale

1-5

Further information

Opintojakso sisältyy avoimen AMK:n polkuopiskelijoiden opetussuunnitelmaan. Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle.