Customer experienceLaajuus (5 cr)
Code: DM00EA38
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
You are able to identify and evaluate the importance of customer personas as a basis for developing the customer experience.
You are able to define and evaluate the factors influencing the formation of the customer experience and identify them in practice.
You are able to measure, analyze and improve the customer experience.
Content
How do the valuations of different customer personas affect the customer experience?
How and from what different factors does the customer experience consist of?
How is the customer experience measured?
How to improve the customer experience?
Qualifications
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Materials
Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä 5 op
Markkinointi digitaalisissa kanavissa 5 op
Asiakashankinta ja myynti 5 op
Sisältömarkkinointi 5 op
Enrollment
18.01.2025 - 16.02.2025
Timing
17.02.2025 - 30.04.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme Digimarkkinoinnin johtaminen
Teachers
- Heli Kesämaa
- Marja-Leena Koskinen
Groups
-
DMMI25KVYManagement of Digital Marketing, master studies
Objective
You are able to identify and evaluate the importance of customer personas as a basis for developing the customer experience.
You are able to define and evaluate the factors influencing the formation of the customer experience and identify them in practice.
You are able to measure, analyze and improve the customer experience.
Content
How do the valuations of different customer personas affect the customer experience?
How and from what different factors does the customer experience consist of?
How is the customer experience measured?
How to improve the customer experience?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla aihetta (asiakaskokemus) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, luentoja Teamsissa, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
Soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon (esim. asiakaspersoonat, asiakaskokemuksen tekijät, mittaaminen ja kehittäminen omassa organisaatiossa).
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Aloitusinfo Teams-tapaamisena 18.2.2025 klo 15.00
Neljä Teams-luentoa, joiden aikataulut vahvistetaan opintojakson alussa.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h itsenäistä työskentelyä.
Toteutuksen osien kuvaus
Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Learn-alusta avautuu automaattisesti niille opiskelijoille, jotka on hyväksytty opintojaksolle.
Tälle opintojaksolle voivat osallistua vain Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutuksen opiskelijat. Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Enrollment
08.01.2024 - 28.01.2024
Timing
19.02.2024 - 14.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
- Heli Kesämaa
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Heli Kesämaa
Groups
-
DMMI24KYManagement of Digital Marketing, master studies
Objective
You are able to identify and evaluate the importance of customer personas as a basis for developing the customer experience.
You are able to define and evaluate the factors influencing the formation of the customer experience and identify them in practice.
You are able to measure, analyze and improve the customer experience.
Content
How do the valuations of different customer personas affect the customer experience?
How and from what different factors does the customer experience consist of?
How is the customer experience measured?
How to improve the customer experience?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla aihetta (asiakaskokemus) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, luentoja Teamsissa, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
Soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon (esim. asiakaspersoonat, asiakaskokemuksen tekijät, mittaaminen ja kehittäminen omassa organisaatiossa).
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).
Tentit ja muut määräajat
Aloitusinfo Teamsissa 20.2. klo 14 - 14.45
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h itsenäistä työskentelyä.
Further information
Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Learn-alusta avautuu automaattisesti niille opiskelijoille, jotka on hyväksytty opintojaksolle.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
21.08.2023 - 15.10.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme Digimarkkinoinnin johtaminen
Teachers
- Heli Kesämaa
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Heli Kesämaa
Groups
-
DMMI23KYManagement of Digital Marketing, master studies
Objective
You are able to identify and evaluate the importance of customer personas as a basis for developing the customer experience.
You are able to define and evaluate the factors influencing the formation of the customer experience and identify them in practice.
You are able to measure, analyze and improve the customer experience.
Content
How do the valuations of different customer personas affect the customer experience?
How and from what different factors does the customer experience consist of?
How is the customer experience measured?
How to improve the customer experience?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla aihetta (asiakaskokemus) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, luentoja Teamsissa, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
Soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon (esim. asiakaspersoonat, asiakaskokemuksen tekijät, mittaaminen ja kehittäminen omassa organisaatiossa)
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso suoritetaan verkko-opintoina.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson aloitus Teamsissa 22.8.23 klo 15.30 - 16.30.
Teams-luentoja
- 30.8. klo 15.30 - 16.30
- 31.8. klo 15.30 - 16.30
- 4.9. klo 15.30 - 16.30
- 6.9. klo 15.30 - 16.30
Lähipäivä Mikkelin kampuksella 10.10.23 klo 10 - 16 (yhteinen päivä opintojaksojen Sisältömarkkinointi ja Tutkimuksellinen kehittäminen liiketoiminnassa kanssa).
Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h itsenäistä työskentelyä.
Further information
Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Learn-alusta avautuu automaattisesti niille opiskelijoille, jotka on hyväksytty opintojaksolle.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
19.09.2022 - 27.11.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme Digimarkkinoinnin johtaminen
Teachers
- Heli Kesämaa
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Heli Kesämaa
Groups
-
DMMI22KYManagement of Digital Marketing, master studies
Objective
You are able to identify and evaluate the importance of customer personas as a basis for developing the customer experience.
You are able to define and evaluate the factors influencing the formation of the customer experience and identify them in practice.
You are able to measure, analyze and improve the customer experience.
Content
How do the valuations of different customer personas affect the customer experience?
How and from what different factors does the customer experience consist of?
How is the customer experience measured?
How to improve the customer experience?
Opiskelumateriaali
- Opintojaksolla aihetta (asiakaskokemus) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, luentoja Teamsissa, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
- Soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon (esim. asiakaspersoonat, asiakaskokemuksen tekijät, mittaaminen ja kehittäminen omassa organisaatiossa)
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa. Opintojakso alkaa 19.9. ja päättyy 27.11.22.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h itsenäistä työskentelyä.
Further information
Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Learn-alusta avautuu automaattisesti 19.9.2022 niille opiskelijoille, jotka ovat ilmoittautuneet opintojaksolle.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen