Peliprojektin tuotantoLaajuus (5 op)
Tunnus: GD00DL24
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- englanti
Vastuuhenkilö
- Marko Siitonen
- Suvi Pylvänen
Osaamistavoitteet
Pystyt luomaan ja julkaisemaan pelidemon.
Pystyt noudattamaan määräaikoja ja hallitsemaan ajankäyttöäsi.
Parannat pelituotanto- ja tiimityöskentelytaitojasi.
Parannat ammattitaitosi henkilökohtaisten intressiesi perusteella.
Sisältö
Kuinka hallita aikaa ja tiimiä, jotta pysyisit aikataulussa?
Kuinka julkaista pelidemosi?
Kuinka luoda peli, jolla on hyvä pelattavuus ja käytettävyys?
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 22
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Mikko Lehto
Ryhmät
-
GDKV22SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Pystyt luomaan ja julkaisemaan pelidemon.
Pystyt noudattamaan määräaikoja ja hallitsemaan ajankäyttöäsi.
Parannat pelituotanto- ja tiimityöskentelytaitojasi.
Parannat ammattitaitosi henkilökohtaisten intressiesi perusteella.
Sisältö
Kuinka hallita aikaa ja tiimiä, jotta pysyisit aikataulussa?
Kuinka julkaista pelidemosi?
Kuinka luoda peli, jolla on hyvä pelattavuus ja käytettävyys?
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Osallistut oppitunneille annetun aikataulun mukaan. Oppituntiharjoitusten lisäksi tehdään erikseen annettavia, itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä.
Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Mikko Lehto
- Suvi Pylvänen
Vastuuopettaja
Suvi Pylvänen
Ryhmät
-
GDKV22KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Pystyt luomaan ja julkaisemaan pelidemon.
Pystyt noudattamaan määräaikoja ja hallitsemaan ajankäyttöäsi.
Parannat pelituotanto- ja tiimityöskentelytaitojasi.
Parannat ammattitaitosi henkilökohtaisten intressiesi perusteella.
Sisältö
Kuinka hallita aikaa ja tiimiä, jotta pysyisit aikataulussa?
Kuinka julkaista pelidemosi?
Kuinka luoda peli, jolla on hyvä pelattavuus ja käytettävyys?
Opiskelumateriaali
Materiaali Learnissä.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.
Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.
Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat työstävät omaa peliprojektia ryhmissä. Kurssi sisältää valmennustunteja opettajan kanssa.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelija käyttää omaa työaikaa oman peliprojektissa työskentelyyn ja sen tuottamiseen.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijoiden tuottama peliprototyyppi, siihen liittyvä dokumentointi sekä henkilökohtainen oppimispäiväkirja.
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
15 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Mikko Lehto
- Suvi Pylvänen
Vastuuopettaja
Suvi Pylvänen
Ryhmät
-
GDKV21SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Pystyt luomaan ja julkaisemaan pelidemon.
Pystyt noudattamaan määräaikoja ja hallitsemaan ajankäyttöäsi.
Parannat pelituotanto- ja tiimityöskentelytaitojasi.
Parannat ammattitaitosi henkilökohtaisten intressiesi perusteella.
Sisältö
Kuinka hallita aikaa ja tiimiä, jotta pysyisit aikataulussa?
Kuinka julkaista pelidemosi?
Kuinka luoda peli, jolla on hyvä pelattavuus ja käytettävyys?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
15 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Suvi Pylvänen
- Panu Vuoristo
Vastuuopettaja
Suvi Pylvänen
Ryhmät
-
GDKV21KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Pystyt luomaan ja julkaisemaan pelidemon.
Pystyt noudattamaan määräaikoja ja hallitsemaan ajankäyttöäsi.
Parannat pelituotanto- ja tiimityöskentelytaitojasi.
Parannat ammattitaitosi henkilökohtaisten intressiesi perusteella.
Sisältö
Kuinka hallita aikaa ja tiimiä, jotta pysyisit aikataulussa?
Kuinka julkaista pelidemosi?
Kuinka luoda peli, jolla on hyvä pelattavuus ja käytettävyys?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 01.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Suvi Pylvänen
- Panu Vuoristo
Vastuuopettaja
Panu Vuoristo
Ryhmät
-
GDKV20SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Pystyt luomaan ja julkaisemaan pelidemon.
Pystyt noudattamaan määräaikoja ja hallitsemaan ajankäyttöäsi.
Parannat pelituotanto- ja tiimityöskentelytaitojasi.
Parannat ammattitaitosi henkilökohtaisten intressiesi perusteella.
Sisältö
Kuinka hallita aikaa ja tiimiä, jotta pysyisit aikataulussa?
Kuinka julkaista pelidemosi?
Kuinka luoda peli, jolla on hyvä pelattavuus ja käytettävyys?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
01.10.2022 - 21.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Suvi Pylvänen
- Panu Vuoristo
Vastuuopettaja
Maarit Vahvanen
Ryhmät
-
GDKV19SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Pystyt luomaan ja julkaisemaan pelidemon.
Pystyt noudattamaan määräaikoja ja hallitsemaan ajankäyttöäsi.
Parannat pelituotanto- ja tiimityöskentelytaitojasi.
Parannat ammattitaitosi henkilökohtaisten intressiesi perusteella.
Sisältö
Kuinka hallita aikaa ja tiimiä, jotta pysyisit aikataulussa?
Kuinka julkaista pelidemosi?
Kuinka luoda peli, jolla on hyvä pelattavuus ja käytettävyys?
Opiskelumateriaali
Materiaali Learnissä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.
Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.
Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.
TKI ja työelämäyhteistyö
Peliprojekti
Toteutuksen osien kuvaus
Kurssi liittyy samassa moduulissa oleviin peliprojektin suunnittelun ja akateemisen kirjoittamisen ja raportoinnin kursseihin.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu kurssilla toteutettuun peliprojektiin.
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
01.09.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Suvi Pylvänen
- Panu Vuoristo
Vastuuopettaja
Suvi Pylvänen
Ryhmät
-
GDKV20KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Pystyt luomaan ja julkaisemaan pelidemon.
Pystyt noudattamaan määräaikoja ja hallitsemaan ajankäyttöäsi.
Parannat pelituotanto- ja tiimityöskentelytaitojasi.
Parannat ammattitaitosi henkilökohtaisten intressiesi perusteella.
Sisältö
Kuinka hallita aikaa ja tiimiä, jotta pysyisit aikataulussa?
Kuinka julkaista pelidemosi?
Kuinka luoda peli, jolla on hyvä pelattavuus ja käytettävyys?
Opiskelumateriaali
Materiaali Learnissä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.
Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.
Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.
TKI ja työelämäyhteistyö
TKI-projekti mahdollinen
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelijat tuottavat peliä opiskelijatiimeissä. Kokonaisuus liittyy game project planning and academic writing opintojaksoon, jotka ovat samassa moduulissa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tuotettu peli
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
01.03.2022 - 24.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Brenda Jiménez
- Maarit Vahvanen
- Panu Vuoristo
Ryhmät
-
GDKV19KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Pystyt luomaan ja julkaisemaan pelidemon.
Pystyt noudattamaan määräaikoja ja hallitsemaan ajankäyttöäsi.
Parannat pelituotanto- ja tiimityöskentelytaitojasi.
Parannat ammattitaitosi henkilökohtaisten intressiesi perusteella.
Sisältö
Kuinka hallita aikaa ja tiimiä, jotta pysyisit aikataulussa?
Kuinka julkaista pelidemosi?
Kuinka luoda peli, jolla on hyvä pelattavuus ja käytettävyys?
Opiskelumateriaali
Materiaali Learnissä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.
Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.
Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.
TKI ja työelämäyhteistyö
Peliprojekti
Arviointiasteikko
1-5