Health promotionLaajuus (5 cr)
Code: LI00EZ56
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
-You understand the social positioning of health-promoting physical activity and the possibilities of practical tools in different operating environments for health promotion and health enhancing physical activity.
-You understand the ethical principles of health promotion and can consider them at different stages of planning, implementing and evaluating health-promoting physical activity .
-You understand the theoretical and practical foundations of health behavior change and can apply them at different stages of planning, implementing and evaluating health-promoting physical activity
Content
- How is health-promoting physical activity positioned socially?
- What are the practical tools for promoting physical activity in different health-promoting operating environments?
- What are the ethical principles of health promotion?
- How do you consider ethical principles at different stages of planning, implementing and evaluating health-promoting physical activity?
- What are the theoretical and practical foundations of health behavior change?
- How do you apply theories and tools related to health behavior change at different stages of planning, implementing and evaluating health-promoting physical activity?
Assessment criteria, good (3)
Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 31.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
Teachers
- Jouni Korhonen
- Mira Tuononen
Teacher in charge
Outi Pyöriä
Groups
-
LISA25KMPhysical Education, part-time studies
Objective
-You understand the social positioning of health-promoting physical activity and the possibilities of practical tools in different operating environments for health promotion and health enhancing physical activity.
-You understand the ethical principles of health promotion and can consider them at different stages of planning, implementing and evaluating health-promoting physical activity .
-You understand the theoretical and practical foundations of health behavior change and can apply them at different stages of planning, implementing and evaluating health-promoting physical activity
Content
- How is health-promoting physical activity positioned socially?
- What are the practical tools for promoting physical activity in different health-promoting operating environments?
- What are the ethical principles of health promotion?
- How do you consider ethical principles at different stages of planning, implementing and evaluating health-promoting physical activity?
- What are the theoretical and practical foundations of health behavior change?
- How do you apply theories and tools related to health behavior change at different stages of planning, implementing and evaluating health-promoting physical activity?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla käytettävä opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Yksilölliset oppimisväylät
Toteutus sisältää 5x3 lähiopetuspäivää kampuksella ja lisäksi aikaan sitomatonta/aikaan sidottua työskentelyä verkkoympäristössä. Lähiopetusta annetaan arkipäivinä keskiviikosta perjantaihin. Läsnäolo lähipäivissä on erittäin toivottavaa ja mahdollisten poissaolojen aikainen osaaminen tulee osoittaa tai hankkia korvaamisperusteiden mukaisesti.
Opintojakso etenee ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää yksilö- sekä ryhmätehtäviä.
Opettajan yksilöohjausta saatavilla pääsääntöisesti lähijaksojen välillä. Lähijaksoilla voi olla ryhmäohjausta.
Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.
Opintojakso on osa Toimiva ja hyvinvoiva ihminen-opintokokonaisuutta (20 opintopistettä).
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita määrittelee usein oppimisen sitominen työelämän aitoihin kontakteihin ja alueelta nouseviin kehittämistarpeisiin.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksojen orientaatiossa tuodaan esille opintojaksoon sisältyvät yksilö- ja ryhmätehtävät sekä tentit ja niiden suoritustavat.
Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso on osa Toimiva ja hyvinvoiva ihminen-kokonaisuutta, joka on 20 opintopisteen laajuinen
Muiden tähän kokonaisuuteen liittyvien opintojaksojen kuvaukset löytyvät kyseisten opintojaksojen yhteydestä.
Further information
Monimuoto-toteutuksessa suurin osa toteutukseen liittyvästä työmäärästä tehdään lähijaksojen välisinä aikoina. Tässä korostuvat itsenäisen työskentelyn sekä itsensä johtamisen taidot.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin, jotka käydään opintojakson orientaatiossa. Opintojakson suorittaminen edellyttää näiden osaamistavoitteiden saavuttamista.