Skip to main content

Early childhood and youth education (5 cr)

Code: KH00EE41-3002

General information


Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

05.09.2022 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Degree Programme in Social Services, school wellbeing

Teachers

  • Hanna-Leena Lipsanen

Teacher in charge

Hanna-Leena Lipsanen

Groups

  • KHSA21SP
    Sosionomikoulutus, kouluhyvinvointi ja kuraattorityö

Objective

You acquaint yourself with the legislation, instructions and service systems in early childhood and youth education.
You understand the significance of the child- and youth-centered approach as an educational paradigm.
You know main areas of learning and understand the significance of learning environment in pedagogical planning.
You are able to use appropriate methods to support children's and adolescents’ growth.

Content

What are the main laws and instructions regulating early childhood and youth education?
What is the early childhood and youth education service system?
How is the child and youth-centered approach defined?
What does child and youth-centered approach mean as an educational paradigm?
What learning areas are there and what is the significance of learning environments in pedagogical planning?
How are activities for children and youth planned, implemented and evaluated?

Opiskelumateriaali

Learn-alustan materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

Suomalaisen varhaiskasvatuksen ja nuorisokasvatuksen lainsäädäntöön , ohjaaviin asiakirjoihin sekä palvelujärjestelmään perehtyminen.
Lapsi- ja nuorisolähtöisyyden huomioiminen kasvatuksellisena lähtökohtana.
Oppimisen alueet ja oppimisympäristön merkityksen tunteminen pedagogisessa suunnittelussa.
Soveltuvien menetelmien hyödyntäminen kasvun tukena lasten ja nuorten kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöiset asiakastapaukset.

Kansainvälinen yhteistyö

Ei kansainvälistä yhteistyötä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 t opiskelijan työtuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson tehtävien ja harjoitusten hyväksytty suorittaminen.

Qualifications

Human development and learning