Skip to main content

Sales managementLaajuus (5 cr)

Code: BY00DH20

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Responsible person

  • Heli Kesämaa

Objective

You can evaluate and develop customer relationships and co-operation relationships.
You can conduct a solution-oriented and value co-creating sales process.
You can analyse, plan and conduct sales operations.

Content

How the operational and competitive environment affects the sales management?
What is the role of sales as implementing the company's strategy and creating customer knowledge?
How are company's sales operations analysed and measured?
How to plan and conduct sales operations?
How technology supports and furthers profitability of selling?

Further information

Johtamistehtävissä on tarpeellista ymmärtää laajasti organisaatioiden välistä kaupankäyntiä ja asiakkuuksien kehittämistä.

Opintojakson keskeinen tavoite on, että tunnistat toimintaympäristön vaikutukset, kytket asiakkuuksien ja myynnin johtamisen organisaation strategiaan ja osaat suunnitella ja ohjata ja seurata myynnin ja asiakkuuksien tuloksellisuutta.

Enrollment

14.08.2024 - 08.09.2024

Timing

27.08.2024 - 03.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 50

Teachers
  • Marko Lumijärvi
Teacher in charge

Heli Kesämaa

Groups
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Objective

You can evaluate and develop customer relationships and co-operation relationships.
You can conduct a solution-oriented and value co-creating sales process.
You can analyse, plan and conduct sales operations.

Content

How the operational and competitive environment affects the sales management?
What is the role of sales as implementing the company's strategy and creating customer knowledge?
How are company's sales operations analysed and measured?
How to plan and conduct sales operations?
How technology supports and furthers profitability of selling?

Opiskelumateriaali

Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Kaikki aineisto on saatavilla heti opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso sisältää tehtäviä, jossa sovelletaan aiheita omasta yrityskontekstista.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja suoritukset tehdään annettavan aikataulun mukaan.

Opiskelijan työmäärä

5 op:n laajuinen opintojakso vastaa noin 135 tunnin opiskelijan työmäärää.

Further information

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.

Evaluation scale

1-5

Further information

Johtamistehtävissä on tarpeellista ymmärtää laajasti organisaatioiden välistä kaupankäyntiä ja asiakkuuksien kehittämistä.

Opintojakson keskeinen tavoite on, että tunnistat toimintaympäristön vaikutukset, kytket asiakkuuksien ja myynnin johtamisen organisaation strategiaan ja osaat suunnitella ja ohjata ja seurata myynnin ja asiakkuuksien tuloksellisuutta.

Enrollment

15.08.2022 - 04.09.2022

Timing

12.09.2022 - 04.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Teachers
  • Mia Silvenius
Teacher in charge

Heli Kesämaa

Groups
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Objective

You can evaluate and develop customer relationships and co-operation relationships.
You can conduct a solution-oriented and value co-creating sales process.
You can analyse, plan and conduct sales operations.

Content

How the operational and competitive environment affects the sales management?
What is the role of sales as implementing the company's strategy and creating customer knowledge?
How are company's sales operations analysed and measured?
How to plan and conduct sales operations?
How technology supports and furthers profitability of selling?

Opiskelumateriaali

Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Kaikki aineisto on saatavilla heti opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso sisältää tehtäviä, jossa sovelletaan aiheita omasta yrityskontekstista.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja suoritukset tehdään annettavan aikataulun mukaan.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä 5 op = noin 135 tuntia itsenäistä opiskelua.

Further information

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.
Opettaja lähettää osallistujille sähköpostilla kurssin avaimen noin viikko ennen kurssin alkua.

Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Further information

Johtamistehtävissä on tarpeellista ymmärtää laajasti organisaatioiden välistä kaupankäyntiä ja asiakkuuksien kehittämistä.

Opintojakson keskeinen tavoite on, että tunnistat toimintaympäristön vaikutukset, kytket asiakkuuksien ja myynnin johtamisen organisaation strategiaan ja osaat suunnitella ja ohjata ja seurata myynnin ja asiakkuuksien tuloksellisuutta.