Skip to main content

Pedagogical development in youth educationLaajuus (5 cr)

Code: NK00DV08

Credits

5 op

Objective

You can structure the field of youth education as a pedagogical environment.
You can use pedagogical concepts proficiently.
You recognize the developmental needs of pedagogy and guidance and you know how to find theory-based solution for these needs

Content

How can the field of youth education be structured as a pedagogical environment?
What kind of pedagogical and guidance methods can be used in the field of youth education?
How can youth education be developed pedagogically?

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 30.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Leadership and Development of Youth Education
Teachers
  • Sari Miettinen
Teacher in charge

Sari Miettinen

Groups
  • NKMI24SY
    Leadership and Development of Youth Education, master studies

Objective

You can structure the field of youth education as a pedagogical environment.
You can use pedagogical concepts proficiently.
You recognize the developmental needs of pedagogy and guidance and you know how to find theory-based solution for these needs

Content

How can the field of youth education be structured as a pedagogical environment?
What kind of pedagogical and guidance methods can be used in the field of youth education?
How can youth education be developed pedagogically?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa. Tarvittava opiskelumateriaali löytyy opintojakson verkkoalustalta. Lisäksi opiskelija etsii itse materiaalia tehtävien suorittamiseen.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso suoritetaan osallistumalla lukujärjestyksen mukaisesti opetukseen verkossa teamsin välityksellä. Opetus koostuu opettajan luennoista sekä itsenäisesti ja pienryhmissä toteutettavista harjoitteista. Harjoitteet kyrkytyvät kiinteästi työelämään.
Opiskelija saa palautetta harjoitteista opettajalta ja toisilta opiskelijoilta.

Jos opiskelijalla on entuudestaan pedagogisia ja ohjauksen opintoja, opintojakson pystyy suorittamaan vaihtoehtoisella tavalla ja osittaisella osaamisen tunnistamisella.

TKI ja työelämäyhteistyö

Tehtävät linkittyvät kiinteästi opiskelijan omiin työelämäkontakteihin. Jos opiskelijalla ei ole työlämäkontkateja, tehtävät linkitetään annettuihin työelämäkontakteihin. Mahdollisuus mm. yhdistää tehtäviä Nuorisoalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Juvenian hankkeisiin.

Tentit ja muut määräajat

Opintjaksolla tehdään tehtäviä pitkin lukukautta. Arvioitava isompi työelämään linkittyvä tehtävä tehdään opintojakson viimeiselle kerralle, jossa se esitetään toisille opiskelijoille. Tehtävästä annetaan vertaispalautetta.

Kansainvälinen yhteistyö

Opiskelijan on mahdollista kytkeä opintojakson tehtäviä myös kansainvälisiin yhteyksiin.

Opiskelijan työmäärä

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä.
Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelumenetelmistä ja aiemmasta osaamisesta.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen arviointi perustuu opintojakson lopuksi tehtävään tehtävään, joka tehdään kirjallisena ja esitetään suullisesti.

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

08.01.2024 - 31.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Leadership and Development of Youth Education
Teachers
  • Sari Miettinen
Teacher in charge

Sari Miettinen

Groups
  • NKMI23SVY
    Leadership and Development of Youth Education, master studies

Objective

You can structure the field of youth education as a pedagogical environment.
You can use pedagogical concepts proficiently.
You recognize the developmental needs of pedagogy and guidance and you know how to find theory-based solution for these needs

Content

How can the field of youth education be structured as a pedagogical environment?
What kind of pedagogical and guidance methods can be used in the field of youth education?
How can youth education be developed pedagogically?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali löytyy learn- oppimisalustalta. Tämä lisäksi opiskelija etsii itse relevanttia lähteistöä oppimistehtävänsä tueksi.

Yksilölliset oppimisväylät

Suomeksi
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opetus toteutetaan kolmena intensiivilähipäivänä, joista keskimmäinen toteutetaan verkkovälitteisesti. Lähipäivien välillä työstetään itsenäinen kehittämistehtävä ja uramentorointiprosessi.

Opintojakso on mahdollista suorittaa verkkokurssina. Tehtävät ja materiaali sekä kirjalistat löytyvät learn-alustalta
Avaimen learn-alustalle saa vastuuopettajalta.

Kumpikin vaihtoehto integroituu vahvasti työelämään.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso integroituu vahvasti työöelämään. Opintojaksolla toteutetaan kehittämishanke omaan työyhteisöön tai muuhun omavalintaiseen yhteisöön.

Tentit ja muut määräajat

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

135 h tuntia opiskelijan työtä, josta lähiopetusta kampuksella 16 tuntia ja verkossa 4 tuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opettajan suorittamia arviointi kehittämistehtävän pohjalta.
Itsearviointi

Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

09.01.2023 - 31.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Leadership and Development of Youth Education
Teachers
  • Sari Miettinen
Teacher in charge

Sari Miettinen

Groups
  • NKMI22SY
    Leadership and Development of Youth Education, master studies

Objective

You can structure the field of youth education as a pedagogical environment.
You can use pedagogical concepts proficiently.
You recognize the developmental needs of pedagogy and guidance and you know how to find theory-based solution for these needs

Content

How can the field of youth education be structured as a pedagogical environment?
What kind of pedagogical and guidance methods can be used in the field of youth education?
How can youth education be developed pedagogically?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali löytyy learn- oppimisalustalta. Tämä lisäksi opiskelija etsii itse relevanttia lähteistöä oppimistehtävänsä tueksi.

Yksilölliset oppimisväylät

Suomeksi
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opetus toteutetaan kolmena intensiivilähipäivänä. Lähipäivien välillä työstetään itsenäinen kehittämistehtävä ja uramentorointiprosessi.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa verkkokurssina. Tehtävät ja materiaali sekä kirjalistat löytyvät learn-alustalta
Avaimen learn-alustalle saa vastuuopettajalta.

Työelämäään integroitu väylä: Ota yhteyttä opettajaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla toteutetaan kehittämishanke omaan työyhteisöön tai muuhun omavalintaiseen yhteisöön.

Tentit ja muut määräajat

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

135 h tuntia opiskelijan työtä, josta lähiopetusta kampuksella 16 tuntia ja verkossa 4 tuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opettajan suorittamia arviointi kehittämistehtävän pohjalta.
Itsearviointi

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

10.01.2022 - 31.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Leadership and Development of Youth Education
Teachers
  • Sari Miettinen
Teacher in charge

Sari Miettinen

Groups
  • NKMI21SY
    Leadership and Development of Youth Education, master studies

Objective

You can structure the field of youth education as a pedagogical environment.
You can use pedagogical concepts proficiently.
You recognize the developmental needs of pedagogy and guidance and you know how to find theory-based solution for these needs

Content

How can the field of youth education be structured as a pedagogical environment?
What kind of pedagogical and guidance methods can be used in the field of youth education?
How can youth education be developed pedagogically?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali löytyy learn- oppimisalustalta. Tämä lisäksi opiskelija etsii itsen relevanttia lähteistöä oppimistehtävänsä tueksi.

Yksilölliset oppimisväylät

Suomeksi
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opetus toteutetaan kolmena intensiivilähipäivänä. Lähipäivien välillä työstetään itsenäinen kehittämistehtävä ja uramentorointiprosessi.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa verkkokurssina. Tehtävät ja materiaali sekä kirjalistat löytyvät learn-alustalta
Avaimen learn-alustalle saa vastuuopettajalta.


Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakson voi suorittaa työstämällä itsenäisen teoriatehtävän ja integroimalla kehittämistehtävän työelämään. Lisätietoja saa vastuuopettajalta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla toteutetaan kehittämishanke omaan työyhteisöön tai muuhun omavalintaiseen yhteisöön.

Opiskelijan työmäärä

135 h tuntia opiskelijan työtä, josta lähiopetusta 24 h.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opettajan suorittamia arviointi kehittämistehtävän pohjalta.
Itsearviointi