Pedagogical development in youth educationLaajuus (5 cr)
Code: NK00DV08
Credits
5 op
Objective
You can structure the field of youth education as a pedagogical environment.
You can use pedagogical concepts proficiently.
You recognize the developmental needs of pedagogy and guidance and you know how to find theory-based solution for these needs
Content
How can the field of youth education be structured as a pedagogical environment?
What kind of pedagogical and guidance methods can be used in the field of youth education?
How can youth education be developed pedagogically?
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 30.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Leadership and Development of Youth Education
Teachers
- Sari Miettinen
Teacher in charge
Sari Miettinen
Groups
-
NKMI24SYLeadership and Development of Youth Education, master studies
Objective
You can structure the field of youth education as a pedagogical environment.
You can use pedagogical concepts proficiently.
You recognize the developmental needs of pedagogy and guidance and you know how to find theory-based solution for these needs
Content
How can the field of youth education be structured as a pedagogical environment?
What kind of pedagogical and guidance methods can be used in the field of youth education?
How can youth education be developed pedagogically?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa. Tarvittava opiskelumateriaali löytyy opintojakson verkkoalustalta. Lisäksi opiskelija etsii itse materiaalia tehtävien suorittamiseen.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso suoritetaan osallistumalla lukujärjestyksen mukaisesti opetukseen verkossa teamsin välityksellä. Opetus koostuu opettajan luennoista sekä itsenäisesti ja pienryhmissä toteutettavista harjoitteista. Harjoitteet kyrkytyvät kiinteästi työelämään.
Opiskelija saa palautetta harjoitteista opettajalta ja toisilta opiskelijoilta.
Jos opiskelijalla on entuudestaan pedagogisia ja ohjauksen opintoja, opintojakson pystyy suorittamaan vaihtoehtoisella tavalla ja osittaisella osaamisen tunnistamisella.
TKI ja työelämäyhteistyö
Tehtävät linkittyvät kiinteästi opiskelijan omiin työelämäkontakteihin. Jos opiskelijalla ei ole työlämäkontkateja, tehtävät linkitetään annettuihin työelämäkontakteihin. Mahdollisuus mm. yhdistää tehtäviä Nuorisoalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Juvenian hankkeisiin.
Tentit ja muut määräajat
Opintjaksolla tehdään tehtäviä pitkin lukukautta. Arvioitava isompi työelämään linkittyvä tehtävä tehdään opintojakson viimeiselle kerralle, jossa se esitetään toisille opiskelijoille. Tehtävästä annetaan vertaispalautetta.
Kansainvälinen yhteistyö
Opiskelijan on mahdollista kytkeä opintojakson tehtäviä myös kansainvälisiin yhteyksiin.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä.
Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelumenetelmistä ja aiemmasta osaamisesta.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaamisen arviointi perustuu opintojakson lopuksi tehtävään tehtävään, joka tehdään kirjallisena ja esitetään suullisesti.
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
08.01.2024 - 31.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Leadership and Development of Youth Education
Teachers
- Sari Miettinen
Teacher in charge
Sari Miettinen
Groups
-
NKMI23SVYLeadership and Development of Youth Education, master studies
Objective
You can structure the field of youth education as a pedagogical environment.
You can use pedagogical concepts proficiently.
You recognize the developmental needs of pedagogy and guidance and you know how to find theory-based solution for these needs
Content
How can the field of youth education be structured as a pedagogical environment?
What kind of pedagogical and guidance methods can be used in the field of youth education?
How can youth education be developed pedagogically?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali löytyy learn- oppimisalustalta. Tämä lisäksi opiskelija etsii itse relevanttia lähteistöä oppimistehtävänsä tueksi.
Yksilölliset oppimisväylät
Suomeksi
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opetus toteutetaan kolmena intensiivilähipäivänä, joista keskimmäinen toteutetaan verkkovälitteisesti. Lähipäivien välillä työstetään itsenäinen kehittämistehtävä ja uramentorointiprosessi.
Opintojakso on mahdollista suorittaa verkkokurssina. Tehtävät ja materiaali sekä kirjalistat löytyvät learn-alustalta
Avaimen learn-alustalle saa vastuuopettajalta.
Kumpikin vaihtoehto integroituu vahvasti työelämään.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso integroituu vahvasti työöelämään. Opintojaksolla toteutetaan kehittämishanke omaan työyhteisöön tai muuhun omavalintaiseen yhteisöön.
Tentit ja muut määräajat
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opiskelijan työmäärä
135 h tuntia opiskelijan työtä, josta lähiopetusta kampuksella 16 tuntia ja verkossa 4 tuntia.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opettajan suorittamia arviointi kehittämistehtävän pohjalta.
Itsearviointi
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
09.01.2023 - 31.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Leadership and Development of Youth Education
Teachers
- Sari Miettinen
Teacher in charge
Sari Miettinen
Groups
-
NKMI22SYLeadership and Development of Youth Education, master studies
Objective
You can structure the field of youth education as a pedagogical environment.
You can use pedagogical concepts proficiently.
You recognize the developmental needs of pedagogy and guidance and you know how to find theory-based solution for these needs
Content
How can the field of youth education be structured as a pedagogical environment?
What kind of pedagogical and guidance methods can be used in the field of youth education?
How can youth education be developed pedagogically?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali löytyy learn- oppimisalustalta. Tämä lisäksi opiskelija etsii itse relevanttia lähteistöä oppimistehtävänsä tueksi.
Yksilölliset oppimisväylät
Suomeksi
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opetus toteutetaan kolmena intensiivilähipäivänä. Lähipäivien välillä työstetään itsenäinen kehittämistehtävä ja uramentorointiprosessi.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa verkkokurssina. Tehtävät ja materiaali sekä kirjalistat löytyvät learn-alustalta
Avaimen learn-alustalle saa vastuuopettajalta.
Työelämäään integroitu väylä: Ota yhteyttä opettajaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla toteutetaan kehittämishanke omaan työyhteisöön tai muuhun omavalintaiseen yhteisöön.
Tentit ja muut määräajat
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opiskelijan työmäärä
135 h tuntia opiskelijan työtä, josta lähiopetusta kampuksella 16 tuntia ja verkossa 4 tuntia.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opettajan suorittamia arviointi kehittämistehtävän pohjalta.
Itsearviointi
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
10.01.2022 - 31.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Leadership and Development of Youth Education
Teachers
- Sari Miettinen
Teacher in charge
Sari Miettinen
Groups
-
NKMI21SYLeadership and Development of Youth Education, master studies
Objective
You can structure the field of youth education as a pedagogical environment.
You can use pedagogical concepts proficiently.
You recognize the developmental needs of pedagogy and guidance and you know how to find theory-based solution for these needs
Content
How can the field of youth education be structured as a pedagogical environment?
What kind of pedagogical and guidance methods can be used in the field of youth education?
How can youth education be developed pedagogically?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali löytyy learn- oppimisalustalta. Tämä lisäksi opiskelija etsii itsen relevanttia lähteistöä oppimistehtävänsä tueksi.
Yksilölliset oppimisväylät
Suomeksi
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opetus toteutetaan kolmena intensiivilähipäivänä. Lähipäivien välillä työstetään itsenäinen kehittämistehtävä ja uramentorointiprosessi.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa verkkokurssina. Tehtävät ja materiaali sekä kirjalistat löytyvät learn-alustalta
Avaimen learn-alustalle saa vastuuopettajalta.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakson voi suorittaa työstämällä itsenäisen teoriatehtävän ja integroimalla kehittämistehtävän työelämään. Lisätietoja saa vastuuopettajalta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla toteutetaan kehittämishanke omaan työyhteisöön tai muuhun omavalintaiseen yhteisöön.
Opiskelijan työmäärä
135 h tuntia opiskelijan työtä, josta lähiopetusta 24 h.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opettajan suorittamia arviointi kehittämistehtävän pohjalta.
Itsearviointi