Storytelling and branding in hospitality businessLaajuus (5 cr)
Code: MR00DU72
Credits
5 op
Objective
You expand your understanding of storytelling.
You understand the meaning of storytelling as part brand creation.
You can draw up a brand vision and make use of it.
You are able to develop services through storytelling.
Content
What are the key concepts of stories and brands?
How can you improve the competitiveness of companies by storytelling?
How can you develop brands by storytelling?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
08.01.2024 - 30.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Campus
- Mikkeli Campus
- Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Hanna Ukkola
Teacher in charge
Hanna Ukkola
Groups
-
MRKT21SVTourism and service business, online studies
-
MRMI21SVTourism and Service Business, online studies
-
MRMI22KVTourism and Service Business, online studies
-
MRMI21SPTourism and Service Business, full-time studies
Objective
You expand your understanding of storytelling.
You understand the meaning of storytelling as part brand creation.
You can draw up a brand vision and make use of it.
You are able to develop services through storytelling.
Content
What are the key concepts of stories and brands?
How can you improve the competitiveness of companies by storytelling?
How can you develop brands by storytelling?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).
Opiskelumateriaali
Learnissä oleva materiaali
Kalliomäki, Anne. 2014. Tarinallistaminen - palvelukokemuksen punainen lanka
Ruokolainen, P. 2020. Brändikäsikirja
Yksilölliset oppimisväylät
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lukujärjestyksen mukainen opetus sisältäen verkkoluennot, lähitunnit päiväryhmän opiskelijoille, 2 kpl oppimistehtäviä
Opintojakson teemoja ovat
1. Tarinallistamisen elementit
2. Tarinan käsikirjoittaminen
3. Brändi käsitteenä
4. Brändin luominen
2.Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa myös kokonaan verkkovälitteisesti.
3.Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet matkailu- ja ravitsemisalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi / projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Yritysyhteistyö mm. Ravintola Talli https://www.xamkravintolat.fi/ravintola/ravintola-talli/
Opiskelijan työmäärä
135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Suomeksi
•ymmärtää ja osaa hahmottaa tarinallistamiseen ja brändiin sisältyviä käsitteitä
•osaa hyödyntää tarinallistamisen sekä brändin teoriaa ja käyttää tietoa hyväksi suunnittelussa
•osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida käsikirjoitusta yritysten tai muiden toimijoiden kanssa
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
09.01.2023 - 30.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Hanna Ukkola
- Marjut Kasper
Teacher in charge
Hanna Ukkola
Groups
-
MRMI21KVTourism and Service Business, online studies
-
MRMI20SPMatkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
-
MRKT20SVTourism and service business, online studies
-
MRMI20KPTourism and Service Business, full-time studies
-
MRMI20SVTourism and Service Business, online studies
Objective
You expand your understanding of storytelling.
You understand the meaning of storytelling as part brand creation.
You can draw up a brand vision and make use of it.
You are able to develop services through storytelling.
Content
What are the key concepts of stories and brands?
How can you improve the competitiveness of companies by storytelling?
How can you develop brands by storytelling?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).
Opiskelumateriaali
Learnissa oleva materiaali
Ruokolainen,P. 2020. Brändikäsikirja. Kauppakamari
Kalliomäki, A. 2014. Tarinallistaminen. Palvelukokemuksen punainen lanka.
Yksilölliset oppimisväylät
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lukujärjestyksen mukainen opetus sisältäen verkkoluennot, 2 kpl oppimistehtäviä, esitykset, vertaisarviointi
Opintojakson teemoja ovat
1. Tarinallistamisen elementit
2. Tarinan käsikirjoittaminen
3. Brändi käsitteenä
4. Brändin luominen
2.Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa myös kokonaan verkossa.
3.Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet matkailu- ja ravitsemisalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi / projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
AR Mikkeli - hanke
https://www.xamk.fi/tutkimus-ja-kehitys/armikkeli/
Paikallisten ruokatuliaisten tuotteistaminen-hanke; Tarinallistamisen mahdollisuudet ja pilotointi
https://www.xamk.fi/tutkimus-ja-kehitys/paikallisten-ruokatuliaisten-tuotteistaminen/
Opiskelijan työmäärä
135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
•ymmärtää ja osaa hahmottaa tarinallistamiseen ja brändiin sisältyviä käsitteitä
•osaa hyödyntää tarinallistamisen sekä brändin teoriaa ja käyttää tietoa hyväksi suunnittelussa
•osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida käsikirjoitusta yritysten tai muiden toimijoiden kanssa