Skip to main content

Customer service and salesLaajuus (5 cr)

Code: LT00FA15

Credits

5 op

Objective

You are able to describe and understand the company's customer service concept.
You are able to define what factors contribute to good customer service.
You are able to define how customer service and sales should be carried out.
You are able to understand the sales process phases and to act appropriately in the different stages of the process.

Content

What is a company's customer service concept?
What are the components of good customer service?
How are customer service and sales work carried out?
What are the aspects of and stages in the sales process?

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

24.03.2025 - 23.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • LYX1 Opettaja
Teacher in charge

Kirsi Soulamo

Groups
  • LTKV25KM1
    Business, part-time studies

Objective

You are able to describe and understand the company's customer service concept.
You are able to define what factors contribute to good customer service.
You are able to define how customer service and sales should be carried out.
You are able to understand the sales process phases and to act appropriately in the different stages of the process.

Content

What is a company's customer service concept?
What are the components of good customer service?
How are customer service and sales work carried out?
What are the aspects of and stages in the sales process?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali Learnissa

Yksilölliset oppimisväylät

Tarkemmat tiedot Learnissa

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI ja työelämäyhteistyö tarkemmin Learnissa

Evaluation scale

1-5

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

24.03.2025 - 23.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • LYX1 Opettaja
Teacher in charge

Kirsi Soulamo

Groups
  • LTKV25KM2
    Business, part-time studies

Objective

You are able to describe and understand the company's customer service concept.
You are able to define what factors contribute to good customer service.
You are able to define how customer service and sales should be carried out.
You are able to understand the sales process phases and to act appropriately in the different stages of the process.

Content

What is a company's customer service concept?
What are the components of good customer service?
How are customer service and sales work carried out?
What are the aspects of and stages in the sales process?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaalin tiedot Learnissa

Yksilölliset oppimisväylät

Toteutusmuodon yksityiskohdat Learnissa

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI ja työelämäyhteistyön tiedot Learnissa

Evaluation scale

1-5

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

20.01.2025 - 11.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Business Management
Teachers
  • Heli Juntunen
Teacher in charge

Heli Juntunen

Groups
  • LTMI25KV
    Business Management, online studies

Objective

You are able to describe and understand the company's customer service concept.
You are able to define what factors contribute to good customer service.
You are able to define how customer service and sales should be carried out.
You are able to understand the sales process phases and to act appropriately in the different stages of the process.

Content

What is a company's customer service concept?
What are the components of good customer service?
How are customer service and sales work carried out?
What are the aspects of and stages in the sales process?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali

Yksilölliset oppimisväylät

Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Further information

Opettaja:
Heli Juntunen, heli.juntunen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

01.01.2025 - 30.04.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Department of Logistics and Marine Technology

Campus

Kotka Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Logistics
Teachers
  • Maarit Vahvanen
Teacher in charge

Maarit Vahvanen

Groups
  • LOKT25KM
    Logistics, part-time studies

Objective

You are able to describe and understand the company's customer service concept.
You are able to define what factors contribute to good customer service.
You are able to define how customer service and sales should be carried out.
You are able to understand the sales process phases and to act appropriately in the different stages of the process.

Content

What is a company's customer service concept?
What are the components of good customer service?
How are customer service and sales work carried out?
What are the aspects of and stages in the sales process?

Opiskelumateriaali

Opintojakson oppimateriaalina toimii:
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19., uudistettu painos. Helsinki: Edita.

Muu opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Opetus toteutetaan lähiopetuksena Kotkan kampuksella monimuotoryhmän lähiopetuspäivinä. Etäosallistuminen lähipäiviin ei ole mahdollista. Lähiopetuksen lisäksi opintojaksolla on verkossa toteutettavia mentorointitapaamisia, jotka on tarkoitettu tukemaan opintojakson itsenäistä opiskelua. Opettajan ohjausta on saatavilla lähi- ja etätapaamisissa.

Opintojaksolla opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Opiskelua rytmittävät itsenäisesti ja ryhmässä tehtävät oppimistehtävät sekä etätunneilla toteutettavat tuntitehtävät. Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti ja ryhmässä/parityönä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa. Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla voidaan tehdä myös työelämäyhteistyötä.
Opintojakson oppimistehtäviä on mahdollisuus soveltaa työelämään tai oman tuotteen/yrityksen kehittämiseen.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson oppimistehtävät tukevat opintojakson oppimistavoitteita sekä sisältöä. Opintojakson arviointi perustuu oppimistehtäviin, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Oppimistehtävät tulee palauttaa annettujen ohjeiden mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla voi olla myös kansainvälistä yhteistyötä.

Opiskelijan työmäärä

5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, joka koostuu työjärjestyksen mukaisista Teams -tapaamisista, ryhmätyöskentelystä sekä itsenäisestä opiskelusta.

Further information

Opintojaksolla auttaa hyvin suunniteltu itsenäinen opiskelu sekä hyvät ryhmätyötaidot.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.