Skip to main content

Service knowhow in hospitality businessLaajuus (5 cr)

Code: MR00DU41

Credits

5 op

Objective

You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.

Content

What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?

Enrollment

14.08.2024 - 08.09.2024

Timing

28.10.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Hanna Ukkola
  • Laura Pulkkinen
Teacher in charge

Laura Pulkkinen

Groups
  • MRKT24SV
    Tourism and service business, online studies

Objective

You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.

Content

What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?

Opiskelumateriaali

Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali.
Materiaali on pääosin learn alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

1. Työviikkopohjainen oppimisväylä verkossa
Opiskelijoille lähetetään sähköpostilla kirjautumisohjeet Learniin.. Opintojaksoon sisältyy opintojakson infon lisäksi teemoitettuja Teamstapaamisia, joiden luennot tallennetaan. Opintojakso on pääosin itsenäisesti verkossa suoritettava ja arvioitavia oppimistehtäviä , lisäksi opintoihin kuuluu yhteisöllistä kirjoittamista harjaannuttava tehtävä.

2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
Opintoja voi tehdä omaan tahtiin ja siten nopeuttaa etenemistään

3. Työhön integroitu oppimisväylä
Sovi työpaikan tai hankkimasi yhteistyöyrityksen kanssa opintojakson opinnollistamisesta osaamistavoitteiden mukaisesti. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.Ota yhteys opintojakson opettajiin, jos haluat suorittaa opinnot työelämään integroituina.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.

Tentit ja muut määräajat

Tehtävien aikataulutus ilmoitetaan opintojakson alkaessa.Opintojakaksolla ei ole tenttiä.

Opiskelijan työmäärä

Laajuus 5 op vastaa 135 h opiskelijan työtä.

Toteutuksen osien kuvaus

Palvelun laatu ja vieraanvaraisuus 3 op
Palvelupolku 1 op
Eri kulttuureista tulevat asiakkaat 1 op

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opiskelija osaa
Arvoitavat tehtävät, keskustelutehtävät hyväksytty/hylätty , yhteisölline kirjoittaminen
a. käyttää johdonmukaisesti toimialaa kuvaavia käsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa alan tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti

Tarkempi arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla.

Enrollment

08.01.2024 - 14.01.2024

Timing

04.03.2024 - 30.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Hanna Ukkola
  • Laura Pulkkinen
Teacher in charge

Hanna Ukkola

Groups
  • MRMI24KV
    Tourism and Service Business, online studies

Objective

You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.

Content

What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?

Opiskelumateriaali

Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali.
Materiaali on pääosin learn alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

1. Työviikkopohjainen oppimisväylä verkossa
Opiskelijoille lähetetään sähköpostilla kirjautumisohjeet Learniin.. Opintojaksoon sisältyy opintojakson infon lisäksi teemoitettuja Teamstapaamisia, joiden luennot tallennetaan. Opintojakso on pääosin itsenäisesti verkossa suoritettava ja arvioitavia oppimistehtäviä , lisäksi opintoihin kuuluu yhteisöllistä kirjoittamista harjaannuttava tehtävä.

2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
Opintoja voi tehdä omaan tahtiin ja siten nopeuttaa etenemistään

3. Työhön integroitu oppimisväylä
Sovi työpaikan tai hankkimasi yhteistyöyrityksen kanssa opintojakson opinnollistamisesta osaamistavoitteiden mukaisesti. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.Ota yhteys opintojakson opettajiin, jos haluat suorittaa opinnot työelämään integroituina.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.

Tentit ja muut määräajat

Tehtävien aikataulutus ilmoitetaan opintojakson alkaessa.Opintojakaksolla ei ole tenttiä

Opiskelijan työmäärä

Laajuus 5 op vastaa 135 h opiskelijan työtä

Toteutuksen osien kuvaus

Palvelun laatu ja vieraanvaraisuus 3 op
Palvelupolku 1 op
Eri kulttuureista tulevat asiakkaat 1 op

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opiskelija osaa
Arvoitavat tehtävät, keskustelutehtävät hyväksytty/hylätty , yhteisölline kirjoittaminen
a. käyttää johdonmukaisesti toimialaa kuvaavia käsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa alan tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti

Tarkempi arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla.

Enrollment

21.08.2023 - 01.09.2023

Timing

29.10.2023 - 24.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Hanna Ukkola
  • Laura Pulkkinen
Teacher in charge

Hanna Ukkola

Groups
  • MRKT23SV
    Tourism and service business, online studies

Objective

You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.

Content

What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?

Opiskelumateriaali

Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu erilaisia oppimistehtäviä ja muutama Teams-luento.

Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä

Kaikki oppimisväylät sovitaan opettajan kanssa opintojakson alkaessa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.

Opiskelijan työmäärä

135 h.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti toimialaa kuvaavia käsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa alan tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti

Tarkempi numeraalinen arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa.

Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

28.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Hanna Ukkola
  • Laura Pulkkinen
Teacher in charge

Hanna Ukkola

Groups
  • MRMI22SP
    Tourism and Service Business, full-time studies

Objective

You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.

Content

What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali löytyy Learn oppimisalustalta.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä
Osallistut työjärjestyksen mukaisesti opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja oppimistehtävien mukaan.Opintojaksolla tutustutaan monipuolisesti toimialaan.
Lähiopetustunneilla on luentoja, tehtäviä, vierailevia luennoitsijoita ja toimipaikkavierailuja. Oppimistehtävänä syvennetään osaamista toimialalasta ja opitaan tiimityötaitoja.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä
Itsenäinen suoritustapa verkkototeutuksena , itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät ja itsenäinen aiheeseen tutustuminen. Oppimistehtävät ovat samat kuin työviikkopohjaisessa toteutuksessa.

Työhön integroitu oppimisväylä
Jos työssäsi on opintojakson sisältöjä vastaavia aihealueita, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi joko kokonaan tai osittain. Työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin siten, että hallitset ne teoriassa ja käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus ja muoto määräytyvät opintojakson oppimistavoitteiden mukaan. Sovitaan yhdessä opettajan kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.

Tentit ja muut määräajat

Tehtävien palautusajankohdat ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti toimialaa kuvaavia käsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa alan tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti
Tarkempi numeraalinen arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa.

Enrollment

02.01.2023 - 15.01.2023

Timing

06.03.2023 - 30.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Hanna Pajari-Seppänen
  • Hanna Ukkola
Groups
  • MRMI23KV
    Tourism and Service Business, online studies

Objective

You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.

Content

What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?

Opiskelumateriaali

Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu erilaisia oppimistehtäviä ja muutama Teams-luento.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: keskustele ja suunnittele opettajan kanssa tästä vaihtoehdosta.

Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa


Kaikki oppimisväylät sovitaan opettajan kanssa opintojakson alkaessa

TKI ja työelämäyhteistyö

Ohjaustunnilla asiantuntijaluento orientoimassa aiheeseen.

Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.

Opiskelijan työmäärä

135 h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.

Enrollment

22.08.2022 - 28.08.2022

Timing

24.10.2022 - 18.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Laura Pulkkinen
Teacher in charge

Laura Pulkkinen

Groups
  • MRMI22SP
    Tourism and Service Business, full-time studies
  • MRKT22SV
    Tourism and service business, online studies

Objective

You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.

Content

What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?

Opiskelumateriaali

Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Itsenäinen suoritustapa verkkototeutuksena, itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät ja itsenäinen aiheeseen tutustuminen. Opintojakso käynnistyy infoluennolla verkossa.

Opiskelijan työmäärä

135 h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojaksolla on neljä erilaista arvioitavaa oppimistehtävää seuraavista aihealueista:
- palvelun laadun osatekijät
- asiakkaan palvelupolku
- tilannekohtainen käyttäytyminen asiakaspalvelussa
- eri kulttuureista tulevat asiakkaat.
Eri oppimistehtävien arviointien painotukset sovitaan opintojakson alkaessa. Arviointiasteikko on 1-5.

Enrollment

03.01.2022 - 16.01.2022

Timing

07.03.2022 - 01.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Tuula Höglund
  • Laura Pulkkinen
Teacher in charge

Tuula Höglund

Groups
  • MRMI22KV
    Tourism and Service Business, online studies

Objective

You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.

Content

What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?

Opiskelumateriaali

Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

Itsenäinen suoritustapa verkkototeutuksena, itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät ja itsenäinen aiheeseen tutustuminen. Opintojakso käynnistyy Teamsissä infoluennolla.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojaksolla on neljä erilaista arvioitavaa oppimistehtävää seuraavista aihealueista:
- palvelun laadun osatekijät
- asiakkaan palvelupolku
- tilannekohtainen käyttäytyminen asiakaspalvelussa
- eri kulttuureista tulevat asiakkaat.
Eri oppimistehtävien arviointien painotukset sovitaan opintojakson alkaessa. Arviointiasteikko on 1-5.