Skip to main content

Participation and communality in early childhood educationLaajuus (5 cr)

Code: SO00DT51

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.

Content

How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?

Qualifications

Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 23.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Social Services
Teachers
  • Virve Jussila
  • Hanna Lehtinen
Teacher in charge

Virve Jussila

Groups
  • SOKT23KM
    Social services, part-time studies
  • SOMI23KM
    Social Services, part-time studies

Objective

You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.

Content

How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Kurssisuoritus koostuu itsenäisesti ja pienryhmissä tapahtuvasta etä- ja verkko-opiskelusta. Opintojaksoa ei voi suorittaa täysin itsenäisesti.

Osaamistavoitteiden mukainen osaaminen osoitetaan ryhmäkeskusteluin Learn-alustalla, video- ja webinaariesitelmien sekä oppimispäiväkirjan avulla. Toteutuksella hyödynnetään Teams- ja/tai Zoom-verkkokokousjärjestelmää sekä Xamk:n Office 365 -pilvipalveluita. Opintojaksolla järjestetään verkkoaloitusinfo, verkkoluentoja sekä webinaareja, joiden ajankohdat löytyvät Pepistä. Osallistuminen aloitusinfoon ja verkkoluennoille on vapaaehtoista, mutta suositeltavaa. Opiskelijan edellytetään osallistuvan yhteen webinaariin. Tarkemmat ohjeet verkkoistuntoihin annetaan kurssin alkaessa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja ajantasaisia työskentelytapoja, työkaluja ja työelämämalleja.

Tentit ja muut määräajat

Kaikki opintojaksototeutukseen liittyvät tehtävät ja/tai tentit tulee suorittaa toteutuksen aikana. Tehtäväkohtaiset uusintakerrat järjestetään opintojakson toteutuksen aikana. Kaikki opintojaksototeutukseen liittyvät tehtävät tulee siis suorittaa toteutuksen aikana annettujen tehtäväkohtaisten määräaikojen puitteissa.

Jokainen opintojakson osasuoritus on mahdollista palauttaa kahdesti: Tehtävän palauttamatta jättäminen tarkoittaa hylättyä suoritusta kyseisellä palautuskerralla, jonka jälkeen toinen palautusajankohta on automaattisesti käytettävissä. Mikäli opintojakso jää näiden palautusmahdollisuuksien jälkeen kesken, opiskelijan on ilmoittauduttava uudelle vastaavalle toteutukselle, kun opintojakso seuraavan kerran toteutetaan.

Opintojakson kokonaisarvosana edellyttää kaikkien osasuoritusten hyväksyttyä suorittamista. Opintojakson päättymisen jälkeen opintosuorituksia ei enää oteta vastaan.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärän tarkempi jakautuminen (5 op = n. 135 tuntia) ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Opintojakso koostuu verkkokeskusteluna toteutettavasta tehtävästä (1 op), jossa tarkastellaan osallisuuteen, yhteisöllisyyteen ja pedagogiseen dokumentointiin varhaiskasvatuksessa liittyviä aihepiirejä.

Vaihtoehtoisiin pedagogiikkoihin (1 op) perehdytään laatimalla esitys yhdestä vaihtoehtopedagogiikasta sekä osallistumalla webinaariin, jossa oman esityksen pitämisen lisäksi kuullaan osasta muita vaihtoehtoisia pedagogiikkoja, annetaan vertaispalautetta esityksistä ja osallistutaan aktiivisesti niistä käytyyn keskusteluun.

Varhaisen tuen menetelmiin (1 op) perehdytään laatimalla videoesitys yhdestä menetelmästä, katsomalla toisten videoesityksiä ja antamalla niistä vertaispalautetta.

Opintojakson lopuksi tarkastellaan omaa kasvatusnäkemystä kirjallisen tehtävän (2 op) avulla.

Further information

Jos ilmoittautumisesi opintojaksolle hyväksytään, pääset opintojakson Learn-alustalle automaattisesti opintojaksototeutuksen alkaessa.

Perehdy ennen kurssin alkua Teams/Zoom-ohjeisiin ja lataa sovellus laitteellesi. Kurssi edellyttää myös Xamk:n Office 365 -pilvipalveluiden käyttöä eli mikäli sinulla ei ole Xamk:n käyttäjätunnuksia, ota ne käyttöön ennen kurssin alkua.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Osa osasuorituksista arvioidaan asteikolla hyväksytty/täydennettävä/hylätty ja osa arvioidaan numeerisesti. Opintojakson kokonaisarvosana määräytyy numeerisesti arvioitavien tehtävien opintopistemäärään suhteutetun keskiarvon perusteella.

Osasuoritukset tulee palauttaa Learn-alustalla ilmoitettuihin määräaikoihin mennessä. Opintojakson kokonaisarvosana edellyttää kaikkien osasuoritusten hyväksyttyä suorittamista. Opintojakson päättymisen jälkeen opintosuorituksia ei enää oteta vastaan.

Qualifications

Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

02.09.2024 - 15.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Social Services
Teachers
  • Maija Olli
  • Virve Jussila
  • Hanna Lehtinen
Teacher in charge

Virve Jussila

Groups
  • SOKT22SP
    Social services, full-time studies
  • SOMI22SP
    Social Services, full-time studies

Objective

You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.

Content

How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä: Kurssisuoritus koostuu itsenäisesti ja pienryhmissä tapahtuvasta etä- ja verkko-opiskelusta. Osaamistavoitteiden mukainen osaaminen osoitetaan ryhmäkeskusteluin, video- ja webinaariesitelmien sekä esseen avulla. Opintojaksoa ei voi suorittaa täysin itsenäisesti. Toteutuksella hyödynnetään Teams -verkkokokousjärjestelmää sekä Xamk:n Office 365 -pilvipalveluita. Opintojakson aloitusinfo pidetään Pepin kalenterissa ilmoitettuna aikana. Osallistuminen aloitusinfoon on vapaaehtoista. Muiden Teams/Zoom-luentojen ja -webinaarien ajankohdat ilmestyvät Peppiin myöhemmin. Tarkemmat ohjeet istuntoihin annetaan kurssin alkaessa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: -

Työhön integroitu oppimisväylä: -

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja ajantasaisia työskentelytapoja, työkaluja ja työelämämalleja.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärän tarkempi jakautuminen (5 op) ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Opintojakso koostuu verkkokeskusteluna toteutettavasta tehtävästä, jossa tarkastellaan osallisuuteen, yhteisöllisyyteen ja pedagogiseen dokumentointiin varhaiskasvatuksessa liittyviä aihepiirejä.

Vaihtoehtoisiin pedagogiikkoihin perehdytään laatimalla esitys yhdestä vaihtoehtopedagogiikasta sekä osallistumalla webinaariin, jossa oman esityksen pitämisen lisäksi kuullaan osasta muita vaihtoehtoisia pedagogiikkoja, annetaan vertaispalautetta esityksistä ja osallistutaan aktiivisesti niistä käytyyn keskusteluun.

Varhaisen tuen menetelmiin perehdytään laatimalla videoesitys yhdestä menetelmästä, katsomalla toisten videoesityksiä ja antamalla niistä vertaispalautetta.

Opintojakson lopuksi tarkastellaan omaa kasvatusnäkemystä kirjallisen tehtävän avulla.

Further information

Opintojakso tuottaa osaamista erityisesti varhaiskasvatuksen sosionomin tehtäviin, mutta myös muihin sosionomin tehtäviin, joissa tarvitaan tietoa varhaiskasvatuksesta palveluna sekä varhaiskasvatuksen työkäytännöistä ja toimintaperiaatteista. Kurssin suorittaminen ei edellytä käytännön työkokemusta varhaiskasvatuksessa.

Jos ilmoittautumisesi opintojaksolle hyväksytään, pääset opintojakson Learn-alustalle automaattisesti opintojaksototeutuksen alkaessa.

Perehdy ennen kurssin alkua Teams/Zoom-ohjeisiin ja lataa sovellus laitteellesi. Kurssi edellyttää myös Xamk:n Office 365 -pilvipalveluiden käyttöä eli mikäli sinulla ei ole Xamk:n käyttäjätunnuksia, ota ne käyttöön ennen kurssin alkua.

Tutkintosäännön mukaan: ”Kaikki opintojaksototeutukseen liittyvät tehtävät ja/tai tentit tulee suorittaa toteutuksen aikana” ja ”Opintojakso on pienin opetussuunnitelmassa oleva yksikkö, josta saa opintosuorituksen”. Opintojaksolla ei ole mahdollista hyödyntää aiemmalla opintojaksototeutuksella hyväksytysti suoritettuja tehtäviä. Kurssialustalla on Turnitin-tarkastus käytössä, joten aiemmin palautettuja osasuorituksia ei voi palauttaa uudelleen arvioitavaksi.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

08.01.2024 - 31.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Social Services
Teachers
  • Maija Olli
  • Virve Jussila
Teacher in charge

Virve Jussila

Groups
  • SOKT22KM
    Social services, part-time studies
  • SOMI22KM
    Social Services, part-time studies

Objective

You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.

Content

How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä: Kurssisuoritus koostuu itsenäisesti ja pienryhmissä tapahtuvasta etä- ja verkko-opiskelusta. Osaamistavoitteiden mukainen osaaminen osoitetaan ryhmäkeskusteluin, video- ja webinaariesitelmien sekä oppimispäiväkirjan avulla. Opintojaksoa ei voi suorittaa täysin itsenäisesti. Toteutuksella hyödynnetään Teams -verkkokokousjärjestelmää sekä Xamk:n Office 365 -pilvipalveluita. Opintojakson aloitusinfo pidetään viikolla 2. Muiden Teams/Zoom-luentojen ja -webinaarien ajankohdat ilmestyvät Peppiin myöhemmin. Tarkemmat ohjeet istuntoihin annetaan kurssin alkaessa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: -

Työhön integroitu oppimisväylä: -

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja ajantasaisia työskentelytapoja, työkaluja ja työelämämalleja.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärän tarkempi jakautuminen (5 op) ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Opintojakso koostuu verkkokeskusteluna toteutettavasta tehtävästä, jossa tarkastellaan osallisuuteen, yhteisöllisyyteen ja pedagogiseen dokumentointiin varhaiskasvatuksessa liittyviä aihepiirejä.

Vaihtoehtoisiin pedagogiikkoihin perehdytään laatimalla esitys yhdestä vaihtoehtopedagogiikasta sekä osallistumalla webinaariin, jossa oman esityksen pitämisen lisäksi kuullaan osasta muita vaihtoehtoisia pedagogiikkoja, annetaan vertaispalautetta esityksistä ja osallistutaan aktiivisesti niistä käytyyn keskusteluun.

Varhaisen tuen menetelmiin perehdytään laatimalla videoesitys yhdestä menetelmästä, katsomalla toisten videoesityksiä ja antamalla niistä vertaispalautetta.

Opintojakson lopuksi tarkastellaan omaa kasvatusnäkemystä kirjallisen tehtävän avulla.

Further information

Jos ilmoittautumisesi opintojaksolle hyväksytään, pääset opintojakson Learn-alustalle automaattisesti opintojaksototeutuksen alkaessa.

Perehdy ennen kurssin alkua Teams/Zoom-ohjeisiin ja lataa sovellus laitteellesi. Kurssi edellyttää myös Xamk:n Office 365 -pilvipalveluiden käyttöä eli mikäli sinulla ei ole Xamk:n käyttäjätunnuksia, ota ne käyttöön ennen kurssin alkua.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit

Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

04.09.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Promotion of Functional Ability

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

25 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Social Services
Teachers
  • Maija Olli
Teacher in charge

Maija Olli

Groups
  • SOKT21SP
    Social services, full-time studies
  • SOMI21SP
    Sosionomi, päivätoteutus

Objective

You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.

Content

How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Kurssisuoritus koostuu itsenäisesti ja pienryhmissä tapahtuvasta etä- ja verkko-opiskelusta. Toteutuksen aikataulu ja sisältö tarkentuvat myöhemmin. Toteutuksella hyödynnetään Teams -verkkokokousjärjestelmää sekä Xamk:n Office 365 -pilvipalveluita.
Aloitusinfon (ei läsnäolovelvoitetta), verkkoluentojen (ei läsnäolovelvoitetta) ja webinaarien (läsnäolovelvollisuus yhdessä webinaarissa) ajankohdat löytyvät Pepistä. Aloitusinfoa, luentoja ja webinaareja ei tallenneta. Tarkemmat ohjeet istuntoihin annetaan kurssin alkaessa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
-

Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson osallistumalla toisen ryhmän toteutukseen

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja ajantasaisia työskentelytapoja, työkaluja ja työelämämalleja.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärän tarkempi jakautuminen (5 op) ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Opintojakso koostuu verkkokeskusteluna toteutettavasta tehtävästä, jossa tarkastellaan osallisuuteen, yhteisöllisyyteen ja pedagogiseen dokumentointiin varhaiskasvatuksessa liittyviä aihepiirejä.

Vaihtoehtoisiin pedagogiikkoihin perehdytään laatimalla ryhmässä esitys yhdestä vaihtoehtopedagogiikasta sekä osallistumalla yhteen, ryhmän yhdessä valitsemaan, Teams-webinaariin. Webinaarissa oman ryhmän esityksen pitämisen lisäksi kuullaan esityksiä osasta muita vaihtoehtoisia pedagogiikkoja, annetaan vertaispalautetta esityksistä ja osallistutaan aktiivisesti niistä käytyyn keskusteluun.

Varhaisen tuen menetelmiin perehdytään laatimalla videoesitys yhdestä menetelmästä, katsomalla toisten videoesityksiä ja antamalla niistä vertaispalautetta.

Opintojakson lopuksi tarkastellaan omaa kasvatusnäkemystä kirjallisen tehtävän avulla.

Further information

Mikäli ilmoittautujamäärä ylittää kurssille asetetun ryhmäkoon, huomioidaan ilmoittautuneen opintopistekertymä sekä edeltävyysehtoina olevien kurssien suoritus. Ilmoittautumiset hyväksytään/hylätään lukukauden alkaessa.

AHOTointiin liittyvät kysymykset (hyväksiluku, korvaaminen, opinnollistaminen, näyttö) tulee käsitellä opettajan kanssa edellisen lukukauden aikana.

Perehdy ennen kurssin alkua Teams-ohjeisiin ja lataa sovellus laitteellesi. Kurssi edellyttää myös Xamk:n Office 365 -pilvipalveluiden käyttöä eli mikäli sinulla ei ole Xamk:n käyttäjätunnuksia, ota ne käyttöön ennen kurssin alkua.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit

Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

09.01.2023 - 31.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Promotion of Functional Ability

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

25 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Social Services
Teachers
  • Virve Jussila
Teacher in charge

Virve Jussila

Groups
  • SOMI21KM
    Social Services, part-time studies
  • SOKT21KM
    Social services, part-time studies

Objective

You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.

Content

How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä: Kurssisuoritus koostuu itsenäisesti ja pienryhmissä tapahtuvasta etä- ja verkko-opiskelusta. Osaamistavoitteiden mukainen osaaminen osoitetaan ryhmäkeskusteluin, video- ja webinaariesitelmien sekä oppimispäiväkirjan avulla. Opintojaksoa ei voi suorittaa täysin itsenäisesti. Toteutuksella hyödynnetään Teams -verkkokokousjärjestelmää sekä Xamk:n Office 365 -pilvipalveluita. Opintojakson aloitusinfo pidetään viikolla 2. Muiden Teams/Zoom-webinaarien ajankohdat ilmestyvät Peppiin myöhemmin. Tarkemmat ohjeet istuntoihin annetaan kurssin alkaessa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: -

Työhön integroitu oppimisväylä: -

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja ajantasaisia työskentelytapoja, työkaluja ja työelämämalleja.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärän tarkempi jakautuminen (5 op) ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Opintojakso koostuu verkkokeskusteluna toteutettavasta tehtävästä, jossa tarkastellaan osallisuuteen, yhteisöllisyyteen ja pedagogiseen dokumentointiin varhaiskasvatuksessa liittyviä aihepiirejä.

Vaihtoehtoisiin pedagogiikkoihin perehdytään laatimalla esitys yhdestä vaihtoehtopedagogiikasta sekä osallistumalla webinaariin, jossa oman esityksen pitämisen lisäksi kuullaan osasta muita vaihtoehtoisia pedagogiikkoja, annetaan vertaispalautetta esityksistä ja osallistutaan aktiivisesti niistä käytyyn keskusteluun.

Varhaisen tuen menetelmiin perehdytään laatimalla videoesitys yhdestä menetelmästä, katsomalla toisten videoesityksiä ja antamalla niistä vertaispalautetta.

Opintojakson lopuksi tarkastellaan omaa kasvatusnäkemystä kirjallisen tehtävän avulla.

Further information

Jos ilmoittautumisesi opintojaksolle hyväksytään, pääset opintojakson Learn-alustalle automaattisesti opintojaksototeutuksen alkaessa.

Perehdy ennen kurssin alkua Teams/Zoom-ohjeisiin ja lataa sovellus laitteellesi. Kurssi edellyttää myös Xamk:n Office 365 -pilvipalveluiden käyttöä eli mikäli sinulla ei ole Xamk:n käyttäjätunnuksia, ota ne käyttöön ennen kurssin alkua.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

05.09.2022 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Social Services
Teachers
  • Maija Olli
  • Virve Jussila
Teacher in charge

Maija Olli

Groups
  • SOKT20SP
    Social services, full-time studies
  • SOMI20SP
    Social Services, full-time studies

Objective

You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.

Content

How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Kurssisuoritus koostuu itsenäisesti ja pienryhmissä tapahtuvasta etä- ja verkko-opiskelusta.

Ryhmä valitsee keskenään, mihin webinaariin ilmoittautuu ja osallistuu. Webinaarit ovat siis vaihtoehtoisia ja täyttyvät ilmoittautumisjärjestyksessä. Tästä kerrotaan tarkemmin jakson Learn-alustalla.

Toteutuksen aikataulu ja sisältö tarkentuvat myöhemmin. Toteutuksella hyödynnetään Teams -verkkokokousjärjestelmää sekä Xamk:n Office 365 -pilvipalveluita.
Opintojakson aloitusinfo pidetään viikolla 2. Muiden Teams-webinaarien ajankohdat ilmestyvät Peppiin myöhemmin. Tarkemmat ohjeet istuntoihin annetaan kurssin alkaessa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
-

Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson osallistumalla toisen ryhmän toteutukseen.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja ajantasaisia työskentelytapoja, työkaluja ja työelämämalleja.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärän jakautuminen (5 op) ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Further information

Mikäli ilmoittautujamäärä ylittää kurssille asetetun ryhmäkoon, huomioidaan ilmoittautuneen opintopistekertymä sekä edeltävyysehtoina olevien kurssien suoritus. Ilmoittautumiset hyväksytään/hylätään lukukauden alkaessa.

AHOTointiin liittyvät kysymykset (hyväksiluku, korvaaminen, opinnollistaminen, näyttö) tulee käsitellä opettajan kanssa edellisen lukukauden aikana.

Perehdy ennen kurssin alkua Teams-ohjeisiin ja lataa sovellus laitteellesi. Kurssi edellyttää myös Xamk:n Office 365 -pilvipalveluiden käyttöä eli mikäli sinulla ei ole Xamk:n käyttäjätunnuksia, ota ne käyttöön ennen kurssin alkua.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

10.01.2022 - 29.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 45

Degree programmes
  • Degree Programme in Social Services
Teachers
  • Maija Olli
  • Virve Jussila
Teacher in charge

Maija Olli

Groups
  • SOMI20KM
    Social Services, part-time studies
  • SOKT20KM
    Social services, part-time studies

Objective

You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.

Content

How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Kurssisuoritus koostuu itsenäisesti ja pienryhmissä tapahtuvasta etä- ja verkko-opiskelusta. Toteutuksen aikataulu ja sisältö tarkentuvat myöhemmin. Toteutuksella hyödynnetään Teams -verkkokokousjärjestelmää sekä Xamk:n Office 365 -pilvipalveluita.
Opintojakson aloitusinfo pidetään viikolla 2. Muiden Teams-webinaarien ajankohdat ilmestyvät Peppiin myöhemmin. Tarkemmat ohjeet istuntoihin annetaan kurssin alkaessa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
-

Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson osallistumalla toisen ryhmän toteutukseen.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja ajantasaisia työskentelytapoja, työkaluja ja työelämämalleja.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärän jakautuminen (5 op) ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Further information

Mikäli ilmoittautujamäärä ylittää kurssille asetetun ryhmäkoon, huomioidaan ilmoittautuneen opintopistekertymä sekä edeltävyysehtoina olevien kurssien suoritus. Ilmoittautumiset hyväksytään/hylätään lukukauden alkaessa.

AHOTointiin liittyvät kysymykset (hyväksiluku, korvaaminen, opinnollistaminen, näyttö) tulee käsitellä opettajan kanssa edellisen lukukauden aikana.

Perehdy ennen kurssin alkua Teams-ohjeisiin ja lataa sovellus laitteellesi. Kurssi edellyttää myös Xamk:n Office 365 -pilvipalveluiden käyttöä eli mikäli sinulla ei ole Xamk:n käyttäjätunnuksia, ota ne käyttöön ennen kurssin alkua.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit