Participation and communality in early childhood educationLaajuus (5 cr)
Code: SO00DT51
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.
Content
How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?
Qualifications
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 23.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Teachers
- Virve Jussila
- Hanna Lehtinen
Teacher in charge
Virve Jussila
Groups
-
SOKT23KMSocial services, part-time studies
-
SOMI23KMSocial Services, part-time studies
Objective
You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.
Content
How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Kurssisuoritus koostuu itsenäisesti ja pienryhmissä tapahtuvasta etä- ja verkko-opiskelusta. Opintojaksoa ei voi suorittaa täysin itsenäisesti.
Osaamistavoitteiden mukainen osaaminen osoitetaan ryhmäkeskusteluin Learn-alustalla, video- ja webinaariesitelmien sekä oppimispäiväkirjan avulla. Toteutuksella hyödynnetään Teams- ja/tai Zoom-verkkokokousjärjestelmää sekä Xamk:n Office 365 -pilvipalveluita. Opintojaksolla järjestetään verkkoaloitusinfo, verkkoluentoja sekä webinaareja, joiden ajankohdat löytyvät Pepistä. Osallistuminen aloitusinfoon ja verkkoluennoille on vapaaehtoista, mutta suositeltavaa. Opiskelijan edellytetään osallistuvan yhteen webinaariin. Tarkemmat ohjeet verkkoistuntoihin annetaan kurssin alkaessa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja ajantasaisia työskentelytapoja, työkaluja ja työelämämalleja.
Tentit ja muut määräajat
Kaikki opintojaksototeutukseen liittyvät tehtävät ja/tai tentit tulee suorittaa toteutuksen aikana. Tehtäväkohtaiset uusintakerrat järjestetään opintojakson toteutuksen aikana. Kaikki opintojaksototeutukseen liittyvät tehtävät tulee siis suorittaa toteutuksen aikana annettujen tehtäväkohtaisten määräaikojen puitteissa.
Jokainen opintojakson osasuoritus on mahdollista palauttaa kahdesti: Tehtävän palauttamatta jättäminen tarkoittaa hylättyä suoritusta kyseisellä palautuskerralla, jonka jälkeen toinen palautusajankohta on automaattisesti käytettävissä. Mikäli opintojakso jää näiden palautusmahdollisuuksien jälkeen kesken, opiskelijan on ilmoittauduttava uudelle vastaavalle toteutukselle, kun opintojakso seuraavan kerran toteutetaan.
Opintojakson kokonaisarvosana edellyttää kaikkien osasuoritusten hyväksyttyä suorittamista. Opintojakson päättymisen jälkeen opintosuorituksia ei enää oteta vastaan.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärän tarkempi jakautuminen (5 op = n. 135 tuntia) ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Opintojakso koostuu verkkokeskusteluna toteutettavasta tehtävästä (1 op), jossa tarkastellaan osallisuuteen, yhteisöllisyyteen ja pedagogiseen dokumentointiin varhaiskasvatuksessa liittyviä aihepiirejä.
Vaihtoehtoisiin pedagogiikkoihin (1 op) perehdytään laatimalla esitys yhdestä vaihtoehtopedagogiikasta sekä osallistumalla webinaariin, jossa oman esityksen pitämisen lisäksi kuullaan osasta muita vaihtoehtoisia pedagogiikkoja, annetaan vertaispalautetta esityksistä ja osallistutaan aktiivisesti niistä käytyyn keskusteluun.
Varhaisen tuen menetelmiin (1 op) perehdytään laatimalla videoesitys yhdestä menetelmästä, katsomalla toisten videoesityksiä ja antamalla niistä vertaispalautetta.
Opintojakson lopuksi tarkastellaan omaa kasvatusnäkemystä kirjallisen tehtävän (2 op) avulla.
Further information
Jos ilmoittautumisesi opintojaksolle hyväksytään, pääset opintojakson Learn-alustalle automaattisesti opintojaksototeutuksen alkaessa.
Perehdy ennen kurssin alkua Teams/Zoom-ohjeisiin ja lataa sovellus laitteellesi. Kurssi edellyttää myös Xamk:n Office 365 -pilvipalveluiden käyttöä eli mikäli sinulla ei ole Xamk:n käyttäjätunnuksia, ota ne käyttöön ennen kurssin alkua.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Osa osasuorituksista arvioidaan asteikolla hyväksytty/täydennettävä/hylätty ja osa arvioidaan numeerisesti. Opintojakson kokonaisarvosana määräytyy numeerisesti arvioitavien tehtävien opintopistemäärään suhteutetun keskiarvon perusteella.
Osasuoritukset tulee palauttaa Learn-alustalla ilmoitettuihin määräaikoihin mennessä. Opintojakson kokonaisarvosana edellyttää kaikkien osasuoritusten hyväksyttyä suorittamista. Opintojakson päättymisen jälkeen opintosuorituksia ei enää oteta vastaan.
Qualifications
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
02.09.2024 - 15.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Teachers
- Maija Olli
- Virve Jussila
- Hanna Lehtinen
Teacher in charge
Virve Jussila
Groups
-
SOKT22SPSocial services, full-time studies
-
SOMI22SPSocial Services, full-time studies
Objective
You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.
Content
How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä: Kurssisuoritus koostuu itsenäisesti ja pienryhmissä tapahtuvasta etä- ja verkko-opiskelusta. Osaamistavoitteiden mukainen osaaminen osoitetaan ryhmäkeskusteluin, video- ja webinaariesitelmien sekä esseen avulla. Opintojaksoa ei voi suorittaa täysin itsenäisesti. Toteutuksella hyödynnetään Teams -verkkokokousjärjestelmää sekä Xamk:n Office 365 -pilvipalveluita. Opintojakson aloitusinfo pidetään Pepin kalenterissa ilmoitettuna aikana. Osallistuminen aloitusinfoon on vapaaehtoista. Muiden Teams/Zoom-luentojen ja -webinaarien ajankohdat ilmestyvät Peppiin myöhemmin. Tarkemmat ohjeet istuntoihin annetaan kurssin alkaessa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: -
Työhön integroitu oppimisväylä: -
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja ajantasaisia työskentelytapoja, työkaluja ja työelämämalleja.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärän tarkempi jakautuminen (5 op) ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Opintojakso koostuu verkkokeskusteluna toteutettavasta tehtävästä, jossa tarkastellaan osallisuuteen, yhteisöllisyyteen ja pedagogiseen dokumentointiin varhaiskasvatuksessa liittyviä aihepiirejä.
Vaihtoehtoisiin pedagogiikkoihin perehdytään laatimalla esitys yhdestä vaihtoehtopedagogiikasta sekä osallistumalla webinaariin, jossa oman esityksen pitämisen lisäksi kuullaan osasta muita vaihtoehtoisia pedagogiikkoja, annetaan vertaispalautetta esityksistä ja osallistutaan aktiivisesti niistä käytyyn keskusteluun.
Varhaisen tuen menetelmiin perehdytään laatimalla videoesitys yhdestä menetelmästä, katsomalla toisten videoesityksiä ja antamalla niistä vertaispalautetta.
Opintojakson lopuksi tarkastellaan omaa kasvatusnäkemystä kirjallisen tehtävän avulla.
Further information
Opintojakso tuottaa osaamista erityisesti varhaiskasvatuksen sosionomin tehtäviin, mutta myös muihin sosionomin tehtäviin, joissa tarvitaan tietoa varhaiskasvatuksesta palveluna sekä varhaiskasvatuksen työkäytännöistä ja toimintaperiaatteista. Kurssin suorittaminen ei edellytä käytännön työkokemusta varhaiskasvatuksessa.
Jos ilmoittautumisesi opintojaksolle hyväksytään, pääset opintojakson Learn-alustalle automaattisesti opintojaksototeutuksen alkaessa.
Perehdy ennen kurssin alkua Teams/Zoom-ohjeisiin ja lataa sovellus laitteellesi. Kurssi edellyttää myös Xamk:n Office 365 -pilvipalveluiden käyttöä eli mikäli sinulla ei ole Xamk:n käyttäjätunnuksia, ota ne käyttöön ennen kurssin alkua.
Tutkintosäännön mukaan: ”Kaikki opintojaksototeutukseen liittyvät tehtävät ja/tai tentit tulee suorittaa toteutuksen aikana” ja ”Opintojakso on pienin opetussuunnitelmassa oleva yksikkö, josta saa opintosuorituksen”. Opintojaksolla ei ole mahdollista hyödyntää aiemmalla opintojaksototeutuksella hyväksytysti suoritettuja tehtäviä. Kurssialustalla on Turnitin-tarkastus käytössä, joten aiemmin palautettuja osasuorituksia ei voi palauttaa uudelleen arvioitavaksi.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
08.01.2024 - 31.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Teachers
- Maija Olli
- Virve Jussila
Teacher in charge
Virve Jussila
Groups
-
SOKT22KMSocial services, part-time studies
-
SOMI22KMSocial Services, part-time studies
Objective
You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.
Content
How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä: Kurssisuoritus koostuu itsenäisesti ja pienryhmissä tapahtuvasta etä- ja verkko-opiskelusta. Osaamistavoitteiden mukainen osaaminen osoitetaan ryhmäkeskusteluin, video- ja webinaariesitelmien sekä oppimispäiväkirjan avulla. Opintojaksoa ei voi suorittaa täysin itsenäisesti. Toteutuksella hyödynnetään Teams -verkkokokousjärjestelmää sekä Xamk:n Office 365 -pilvipalveluita. Opintojakson aloitusinfo pidetään viikolla 2. Muiden Teams/Zoom-luentojen ja -webinaarien ajankohdat ilmestyvät Peppiin myöhemmin. Tarkemmat ohjeet istuntoihin annetaan kurssin alkaessa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: -
Työhön integroitu oppimisväylä: -
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja ajantasaisia työskentelytapoja, työkaluja ja työelämämalleja.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärän tarkempi jakautuminen (5 op) ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Opintojakso koostuu verkkokeskusteluna toteutettavasta tehtävästä, jossa tarkastellaan osallisuuteen, yhteisöllisyyteen ja pedagogiseen dokumentointiin varhaiskasvatuksessa liittyviä aihepiirejä.
Vaihtoehtoisiin pedagogiikkoihin perehdytään laatimalla esitys yhdestä vaihtoehtopedagogiikasta sekä osallistumalla webinaariin, jossa oman esityksen pitämisen lisäksi kuullaan osasta muita vaihtoehtoisia pedagogiikkoja, annetaan vertaispalautetta esityksistä ja osallistutaan aktiivisesti niistä käytyyn keskusteluun.
Varhaisen tuen menetelmiin perehdytään laatimalla videoesitys yhdestä menetelmästä, katsomalla toisten videoesityksiä ja antamalla niistä vertaispalautetta.
Opintojakson lopuksi tarkastellaan omaa kasvatusnäkemystä kirjallisen tehtävän avulla.
Further information
Jos ilmoittautumisesi opintojaksolle hyväksytään, pääset opintojakson Learn-alustalle automaattisesti opintojaksototeutuksen alkaessa.
Perehdy ennen kurssin alkua Teams/Zoom-ohjeisiin ja lataa sovellus laitteellesi. Kurssi edellyttää myös Xamk:n Office 365 -pilvipalveluiden käyttöä eli mikäli sinulla ei ole Xamk:n käyttäjätunnuksia, ota ne käyttöön ennen kurssin alkua.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
04.09.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
25 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Teachers
- Maija Olli
Teacher in charge
Maija Olli
Groups
-
SOKT21SPSocial services, full-time studies
-
SOMI21SPSosionomi, päivätoteutus
Objective
You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.
Content
How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Kurssisuoritus koostuu itsenäisesti ja pienryhmissä tapahtuvasta etä- ja verkko-opiskelusta. Toteutuksen aikataulu ja sisältö tarkentuvat myöhemmin. Toteutuksella hyödynnetään Teams -verkkokokousjärjestelmää sekä Xamk:n Office 365 -pilvipalveluita.
Aloitusinfon (ei läsnäolovelvoitetta), verkkoluentojen (ei läsnäolovelvoitetta) ja webinaarien (läsnäolovelvollisuus yhdessä webinaarissa) ajankohdat löytyvät Pepistä. Aloitusinfoa, luentoja ja webinaareja ei tallenneta. Tarkemmat ohjeet istuntoihin annetaan kurssin alkaessa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
-
Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson osallistumalla toisen ryhmän toteutukseen
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja ajantasaisia työskentelytapoja, työkaluja ja työelämämalleja.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärän tarkempi jakautuminen (5 op) ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Opintojakso koostuu verkkokeskusteluna toteutettavasta tehtävästä, jossa tarkastellaan osallisuuteen, yhteisöllisyyteen ja pedagogiseen dokumentointiin varhaiskasvatuksessa liittyviä aihepiirejä.
Vaihtoehtoisiin pedagogiikkoihin perehdytään laatimalla ryhmässä esitys yhdestä vaihtoehtopedagogiikasta sekä osallistumalla yhteen, ryhmän yhdessä valitsemaan, Teams-webinaariin. Webinaarissa oman ryhmän esityksen pitämisen lisäksi kuullaan esityksiä osasta muita vaihtoehtoisia pedagogiikkoja, annetaan vertaispalautetta esityksistä ja osallistutaan aktiivisesti niistä käytyyn keskusteluun.
Varhaisen tuen menetelmiin perehdytään laatimalla videoesitys yhdestä menetelmästä, katsomalla toisten videoesityksiä ja antamalla niistä vertaispalautetta.
Opintojakson lopuksi tarkastellaan omaa kasvatusnäkemystä kirjallisen tehtävän avulla.
Further information
Mikäli ilmoittautujamäärä ylittää kurssille asetetun ryhmäkoon, huomioidaan ilmoittautuneen opintopistekertymä sekä edeltävyysehtoina olevien kurssien suoritus. Ilmoittautumiset hyväksytään/hylätään lukukauden alkaessa.
AHOTointiin liittyvät kysymykset (hyväksiluku, korvaaminen, opinnollistaminen, näyttö) tulee käsitellä opettajan kanssa edellisen lukukauden aikana.
Perehdy ennen kurssin alkua Teams-ohjeisiin ja lataa sovellus laitteellesi. Kurssi edellyttää myös Xamk:n Office 365 -pilvipalveluiden käyttöä eli mikäli sinulla ei ole Xamk:n käyttäjätunnuksia, ota ne käyttöön ennen kurssin alkua.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
09.01.2023 - 31.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
25 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Teachers
- Virve Jussila
Teacher in charge
Virve Jussila
Groups
-
SOMI21KMSocial Services, part-time studies
-
SOKT21KMSocial services, part-time studies
Objective
You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.
Content
How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä: Kurssisuoritus koostuu itsenäisesti ja pienryhmissä tapahtuvasta etä- ja verkko-opiskelusta. Osaamistavoitteiden mukainen osaaminen osoitetaan ryhmäkeskusteluin, video- ja webinaariesitelmien sekä oppimispäiväkirjan avulla. Opintojaksoa ei voi suorittaa täysin itsenäisesti. Toteutuksella hyödynnetään Teams -verkkokokousjärjestelmää sekä Xamk:n Office 365 -pilvipalveluita. Opintojakson aloitusinfo pidetään viikolla 2. Muiden Teams/Zoom-webinaarien ajankohdat ilmestyvät Peppiin myöhemmin. Tarkemmat ohjeet istuntoihin annetaan kurssin alkaessa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: -
Työhön integroitu oppimisväylä: -
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja ajantasaisia työskentelytapoja, työkaluja ja työelämämalleja.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärän tarkempi jakautuminen (5 op) ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Opintojakso koostuu verkkokeskusteluna toteutettavasta tehtävästä, jossa tarkastellaan osallisuuteen, yhteisöllisyyteen ja pedagogiseen dokumentointiin varhaiskasvatuksessa liittyviä aihepiirejä.
Vaihtoehtoisiin pedagogiikkoihin perehdytään laatimalla esitys yhdestä vaihtoehtopedagogiikasta sekä osallistumalla webinaariin, jossa oman esityksen pitämisen lisäksi kuullaan osasta muita vaihtoehtoisia pedagogiikkoja, annetaan vertaispalautetta esityksistä ja osallistutaan aktiivisesti niistä käytyyn keskusteluun.
Varhaisen tuen menetelmiin perehdytään laatimalla videoesitys yhdestä menetelmästä, katsomalla toisten videoesityksiä ja antamalla niistä vertaispalautetta.
Opintojakson lopuksi tarkastellaan omaa kasvatusnäkemystä kirjallisen tehtävän avulla.
Further information
Jos ilmoittautumisesi opintojaksolle hyväksytään, pääset opintojakson Learn-alustalle automaattisesti opintojaksototeutuksen alkaessa.
Perehdy ennen kurssin alkua Teams/Zoom-ohjeisiin ja lataa sovellus laitteellesi. Kurssi edellyttää myös Xamk:n Office 365 -pilvipalveluiden käyttöä eli mikäli sinulla ei ole Xamk:n käyttäjätunnuksia, ota ne käyttöön ennen kurssin alkua.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
05.09.2022 - 31.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Teachers
- Maija Olli
- Virve Jussila
Teacher in charge
Maija Olli
Groups
-
SOKT20SPSocial services, full-time studies
-
SOMI20SPSocial Services, full-time studies
Objective
You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.
Content
How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Kurssisuoritus koostuu itsenäisesti ja pienryhmissä tapahtuvasta etä- ja verkko-opiskelusta.
Ryhmä valitsee keskenään, mihin webinaariin ilmoittautuu ja osallistuu. Webinaarit ovat siis vaihtoehtoisia ja täyttyvät ilmoittautumisjärjestyksessä. Tästä kerrotaan tarkemmin jakson Learn-alustalla.
Toteutuksen aikataulu ja sisältö tarkentuvat myöhemmin. Toteutuksella hyödynnetään Teams -verkkokokousjärjestelmää sekä Xamk:n Office 365 -pilvipalveluita.
Opintojakson aloitusinfo pidetään viikolla 2. Muiden Teams-webinaarien ajankohdat ilmestyvät Peppiin myöhemmin. Tarkemmat ohjeet istuntoihin annetaan kurssin alkaessa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
-
Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson osallistumalla toisen ryhmän toteutukseen.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja ajantasaisia työskentelytapoja, työkaluja ja työelämämalleja.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärän jakautuminen (5 op) ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Further information
Mikäli ilmoittautujamäärä ylittää kurssille asetetun ryhmäkoon, huomioidaan ilmoittautuneen opintopistekertymä sekä edeltävyysehtoina olevien kurssien suoritus. Ilmoittautumiset hyväksytään/hylätään lukukauden alkaessa.
AHOTointiin liittyvät kysymykset (hyväksiluku, korvaaminen, opinnollistaminen, näyttö) tulee käsitellä opettajan kanssa edellisen lukukauden aikana.
Perehdy ennen kurssin alkua Teams-ohjeisiin ja lataa sovellus laitteellesi. Kurssi edellyttää myös Xamk:n Office 365 -pilvipalveluiden käyttöä eli mikäli sinulla ei ole Xamk:n käyttäjätunnuksia, ota ne käyttöön ennen kurssin alkua.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
10.01.2022 - 29.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 45
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Teachers
- Maija Olli
- Virve Jussila
Teacher in charge
Maija Olli
Groups
-
SOMI20KMSocial Services, part-time studies
-
SOKT20KMSocial services, part-time studies
Objective
You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.
Content
How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Kurssisuoritus koostuu itsenäisesti ja pienryhmissä tapahtuvasta etä- ja verkko-opiskelusta. Toteutuksen aikataulu ja sisältö tarkentuvat myöhemmin. Toteutuksella hyödynnetään Teams -verkkokokousjärjestelmää sekä Xamk:n Office 365 -pilvipalveluita.
Opintojakson aloitusinfo pidetään viikolla 2. Muiden Teams-webinaarien ajankohdat ilmestyvät Peppiin myöhemmin. Tarkemmat ohjeet istuntoihin annetaan kurssin alkaessa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
-
Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson osallistumalla toisen ryhmän toteutukseen.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja ajantasaisia työskentelytapoja, työkaluja ja työelämämalleja.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärän jakautuminen (5 op) ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Further information
Mikäli ilmoittautujamäärä ylittää kurssille asetetun ryhmäkoon, huomioidaan ilmoittautuneen opintopistekertymä sekä edeltävyysehtoina olevien kurssien suoritus. Ilmoittautumiset hyväksytään/hylätään lukukauden alkaessa.
AHOTointiin liittyvät kysymykset (hyväksiluku, korvaaminen, opinnollistaminen, näyttö) tulee käsitellä opettajan kanssa edellisen lukukauden aikana.
Perehdy ennen kurssin alkua Teams-ohjeisiin ja lataa sovellus laitteellesi. Kurssi edellyttää myös Xamk:n Office 365 -pilvipalveluiden käyttöä eli mikäli sinulla ei ole Xamk:n käyttäjätunnuksia, ota ne käyttöön ennen kurssin alkua.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit