Customer insight and customer experienceLaajuus (5 cr)
Code: LT00DT58
Credits
5 op
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Materials
Business project (5 ECTS credits)
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
20.01.2025 - 11.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Heli Juntunen
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Groups
-
LTMI24SVABusiness Management, online studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali
Yksilölliset oppimisväylät
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Työelämän edustajan asiantuntijaluentoja.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Opintojakson aloitusinfo Teams-tapaamisena 21.1.2025 klo 15.00.
Osion 1 Q&A Teams-tapaamisena 4.2.2025 klo 15.00, osion suoritus 23.2.2025 mennessä.
Osion 2 Q&A Teams-tapaamisena 18.3.2025 klo 15.00, osion suoritus 6.4.2025 mennessä.
Osion 3 Q&A Teams-tapaamisena 22.4.2025 klo 15.00, osion suoritus 11.5.2025 mennessä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Further information
Opettajat:
Heli Juntunen, heli.juntunen@xamk.fi
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
20.01.2025 - 11.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Heli Juntunen
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Groups
-
LTMI24SVBBusiness Management, online studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali
Yksilölliset oppimisväylät
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Työelämän edustajan asiantuntijaluentoja.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Opintojakson aloitusinfo Teams-tapaamisena 21.1.2025 klo 15.00.
Osion 1 Q&A Teams-tapaamisena 4.2.2025 klo 15.00, osion suoritus 23.2.2025 mennessä.
Osion 2 Q&A Teams-tapaamisena 18.3.2025 klo 15.00, osion suoritus 6.4.2025 mennessä.
Osion 3 Q&A Teams-tapaamisena 22.4.2025 klo 15.00, osion suoritus 11.5.2025 mennessä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Further information
Opettajat:
Heli Juntunen, heli.juntunen@xamk.fi
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 31.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- LYX1 Opettaja
Groups
-
LTKV24SPBusiness management, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Business project (5 ECTS credits)
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 31.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- English
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Digital International Business
Teachers
- Harri Tuomola
Teacher in charge
Harri Tuomola
Groups
-
IBKV24SP1Digital international business, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Business project (5 ECTS credits)
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 31.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- English
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Digital International Business
Teachers
- Harri Tuomola
Teacher in charge
Harri Tuomola
Groups
-
IBKV24SP2Digital international business, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Business project (5 ECTS credits)
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 14.03.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Groups
-
LTMI24SMBusiness Management, part-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali
Yksilölliset oppimisväylät
Monimuotototeutuksena toteutettava opintojakso, johon sisältyy sekä itsenäistä työskentelyä että lähiopetusta. Opintojaksoon saattaa kuulua ryhmätöitä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Työelämän edustajan asiantuntijaluentoja.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Further information
Opettaja:
Marja-Leena Koskinen, markkinoinnin lehtori
marja-leena.koskinen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
02.09.2024 - 17.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Susanna Heikkilä
Teacher in charge
Susanna Heikkilä
Groups
-
LTKV24KMBusiness management, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Muu opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjaisessa väylässä osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten, ryhmätöiden ja itsenäisesti suoritettavien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen.
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa.
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti lisäksi suorittaa opetukseen osallistuen.
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämään/TKI-työhön sovellettavia oppimistehtäviä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.
Toteutuksen osien kuvaus
Asiakasymmärryksen ja asiakaskokemuksen käsitteet ja ilmiöt
Asiakaskäyttäytyminen ja erilaiset asiakkaat
Asiakasymmärryksen kartuttaminen
Asiakaskokemuksen muodostuminen, kehittäminen ja mittaaminen
Hyvä asiakaspalvelu
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
02.09.2024 - 10.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Mia Silvenius
Teacher in charge
Mia Silvenius
Groups
-
LTKV24KMBusiness management, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Muu opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu verkkoluentoja, erilaisia oppimistehtäviä ja muuta materiaalia.
Työviikkopohjainen oppimisväylä: etenet itsenäisesti verkossa alkuperäisesti määritellyn aikataulun mukaisesti.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: keskustele ja suunnittele opettajan kanssa tästä vaihtoehdosta.
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee sopia opintojakson opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla suoritetaan työelämäkontekstiin ja/tai TKI-työhön sovellettavia oppimistehtäviä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/analysointitehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 opiskelijan työtuntia. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistoriasta sekä opiskelutekniikoista.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso koostuu kolmesta osa-alueesta, jokaisessa osa-alueessa on aiheeseen liittyvää aineistoa, kirjallisuutta, oppaita, artikkeleita ja videoita. Jokaiseen osa-alueeseen kuuluu oppimis- ja kertaustehtäviä.
- Asiakaslähtöinen markkinointi ja suhdemarkkinointiajattelu; markkinoinnin perusteet
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Asiakaskäyttäytyminen
Further information
Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioinnin kohteena ovat määräajassa suoritetut oppimistehtävät ja kertaustehtävät.
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
29.01.2024 - 26.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- English
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Digital International Business
Teachers
- Harri Tuomola
Teacher in charge
Hugh Clack
Groups
-
IBKV23SPDigital international business, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Business project (5 ECTS credits)
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
15.01.2024 - 05.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Heli Juntunen
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Groups
-
LTMI23SVABusiness Management, online studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Työelämän edustajan asiantuntijaluentoja.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Further information
Opettajat:
Heli Juntunen, heli.juntunen@xamk.fi
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
15.01.2024 - 05.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Heli Juntunen
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Groups
-
LTMI23SVBBusiness Management, online studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Työelämän edustajan asiantuntijaluentoja.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Further information
Opettajat:
Heli Juntunen, heli.juntunen@xamk.fi
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
08.01.2024 - 03.03.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Heli Juntunen
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Groups
-
LTMI23SMBusiness Management, part-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Työelämän edustajan asiantuntijaluentoja.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
08.01.2024 - 15.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Harri Tuomola
Teacher in charge
Harri Tuomola
Groups
-
LTKV23SP1Business, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Business project (5 ECTS credits)
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
08.01.2024 - 15.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Harri Tuomola
Teacher in charge
Mari Maunula
Groups
-
LTKV23SP2Business, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Business project (5 ECTS credits)
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
04.09.2023 - 17.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Mari Hämäläinen
Teacher in charge
Mari Hämäläinen
Groups
-
LTKV23KMBusiness management, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjaisessa väylässä osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten, ryhmätöiden ja itsenäisesti suoritettavien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen.
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa.
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti lisäksi suorittaa opetukseen osallistuen.
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämään/TKI-työhön sovellettavia oppimistehtäviä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.
Toteutuksen osien kuvaus
Asiakasymmärryksen ja asiakaskokemuksen käsitteet ja ilmiöt
Asiakaskäyttäytyminen ja erilaiset asiakkaat
Asiakasymmärryksen kartuttaminen
Asiakaskokemuksen muodostuminen, kehittäminen ja mittaaminen
Hyvä asiakaspalvelu
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioinnin kohteena on opiskelijan ryhmässä ja itsenäisesti suorittamat oppimistehtävät.
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
04.09.2023 - 17.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Mari Hämäläinen
Teacher in charge
Mari Hämäläinen
Groups
-
LTKV23KMBusiness management, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Opintojakson opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa.
Yksilölliset oppimisväylät
Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu verkkoluentoja, erilaisia oppimistehtäviä ja muuta materiaalia.
Työviikkopohjainen oppimisväylä: etenet itsenäisesti verkossa alkuperäisesti määritellyn aikataulun mukaisesti.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: keskustele ja suunnittele opettajan kanssa tästä vaihtoehdosta.
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee sopia opintojakson opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla suoritetaan työelämäkontekstiin ja/tai TKI-työhön sovellettavia oppimistehtäviä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti omaan aikatauluun sopien kuitenkin siten, että opintojakson aloitus- ja lopetuspäivämäärät ovat kiinteät.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 opiskelijan työtuntia. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistoriasta sekä opiskelutekniikoista.
Toteutuksen osien kuvaus
Asiakasymmärryksen ja asiakaskokemuksen käsitteet ja ilmiöt
Asiakaskäyttäytyminen ja erilaiset asiakkaat
Asiakasymmärryksen kartuttaminen
Asiakaskokemuksen muodostuminen, kehittäminen ja mittaaminen
Hyvä asiakaspalvelu
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioinnin kohteena ovat oppimistehtävät.
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
01.02.2023 - 30.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Laura Hakanen
Teacher in charge
Laura Hakanen
Groups
-
LTKV22SP1Business, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Oppimisalustan materiaali ja siellä ilmoitettu kirjallisuus.
Yksilölliset oppimisväylät
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöinen oppimistehtävä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu oppimistehtäviin, vertaisarvioon ja itsereflektioon.
Arvioinnin perusteet:
a) Osaat käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa markkinoinnin suunnittelun tueksi alan keskeisistä tietolähteistä.
c) Osaat hahmottaa markkinoinnin kokonaisuuden: kilpailukeinot, tavoitteet, toimintaympäristön ja verkostot.
e) Osaat soveltaa keskeisiä markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä.
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
16.01.2023 - 30.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Heli Juntunen
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Groups
-
LTMI22SVABusiness Management, online studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita 2021, luvut 3 ja 6
Opintojaksoalustalle linkitetyt videluoennot ja muut sähköiset aineistot.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimis-/kehittämistehtäviä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/kehttämistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
16.01.2023 - 30.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Heli Juntunen
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Groups
-
LTMI22SVBBusiness Management, online studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita 2021, luvut 3 ja 6
Opintojaksoalustalle linkitetyt videluoennot ja muut sähköiset aineistot.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimis-/kehittämistehtäviä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/kehttämistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
09.01.2023 - 05.03.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Business
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Heli Juntunen
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Groups
-
LTMI22SMBusiness Management, part-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita 2021, luvut 3 ja 6
Opintojaksoalustalle linkitetyt videluoennot ja muut sähköiset aineistot.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimis-/kehittämistehtäviä.
Mahdollisesti vierailevia luennoitsijoita.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/kehttämistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
09.01.2023 - 31.03.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Mari Hämäläinen
Teacher in charge
Mari Hämäläinen
Groups
-
LTKV22SP2Business, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjaisessa väylässä osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten, ryhmätöiden ja itsenäisesti suoritettavien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen.
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa.
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti lisäksi suorittaa opetukseen osallistuen.
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oikealle asiakkaalle työelämään sovellettavia oppimistehtäviä. Opintojakson työelämäyhteistyökumppani ilmoitetaan myöhemmin.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.
Toteutuksen osien kuvaus
Asiakasprosessit ja niiden merkitys liiketoiminnassa
Asiakasymmärryksen kasvattaminen
Asiakaskokemuksen muodostuminen, kehittäminen ja mittaaminen
Hyvä asiakaspalvelu
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaat käyttää johdonmukaisesti asiakastyöskentelyyn liittyviä ammattikäsitteitä.
Osaat etsiä tietoa keskeisistä tiedonlähteistä.
Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
09.01.2023 - 28.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- English
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Digital International Business
Teachers
- Hugh Clack
Teacher in charge
Hugh Clack
Groups
-
IBKV22SPDigital international business, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Marketing Theory, 3rd Edition, Baker & Saren
Marketing: an introduction, 4th Edition, Masterson, Philips, Picton
Yksilölliset oppimisväylät
Course is planned as part of daytime studies according to timetables.
TKI ja työelämäyhteistyö
Customer related projects carried out during the course.
Tentit ja muut määräajat
There will be no exam and no re-attempts for this course.
Toteutuksen osien kuvaus
What does the customer process mean and what is its role in business.
How do consumers, companies and organizations differ as customers.
What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it.
How are customer relationships built, maintained and developed.
What are the components of good customer service.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Evaluation will be based on participation, group discussions, completed tasks and main course assignment.
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
29.08.2022 - 28.11.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Laura Hakanen
- Mari Hämäläinen
- Katariina Palmu
Teacher in charge
Mari Hämäläinen
Groups
-
LTKV22KMBusiness management, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjaisessa väylässä osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten, ryhmätöiden ja itsenäisesti suoritettavien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen.
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa.
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti lisäksi suorittaa opetukseen osallistuen.
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oikealle asiakkaalle työelämään sovellettavia oppimistehtäviä. Opintojakson työelämäyhteistyökumppanina on Merikeskus Vellamo.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.
Toteutuksen osien kuvaus
Asiakasprosessit ja niiden merkitys liiketoiminnassa
Erilaiset asiakkaat
Asiakaskokemuksen muodostuminen
Asiakassuhteiden ylläpito ja kehittäminen
Hyvä asiakaspalvelu
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioinnin kohteena on opiskelijan ryhmässä ja itsenäisesti suorittamat oppimistehtävät.
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
29.08.2022 - 28.11.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 80
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Mari Hämäläinen
Teacher in charge
Mari Hämäläinen
Groups
-
LTKV22KMBusiness management, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Opintojakson opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa.
Yksilölliset oppimisväylät
Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu verkkoluentoja, erilaisia oppimistehtäviä ja muuta materiaalia.
Työviikkopohjainen oppimisväylä: etenet itsenäisesti verkossa alkuperäisesti määritellyn aikataulun mukaisesti.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: keskustele ja suunnittele opettajan kanssa tästä vaihtoehdosta.
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee sopia opintojakson opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla suoritetaan työelämäkontekstiin sovellettavia oppimistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 opiskelijan työtuntia. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistoriasta sekä opiskelutekniikoista.
Toteutuksen osien kuvaus
Asiakasprosessit ja niiden merkitys liiketoiminnassa
Erilaiset asiakkaat
Asiakaskokemuksen muodostuminen
Asiakassuhteiden ylläpito ja kehittäminen
Hyvä asiakaspalvelu
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
17.01.2022 - 01.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Mari Hämäläinen
Teacher in charge
Mari Hämäläinen
Groups
-
LTKV21SP1Business, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Materiaalit Learnissa.
Yksilölliset oppimisväylät
Lukujärjestyksen mukainen opetus.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei työelämäyhteistyötä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson työmäärä on 5 opintopistettä, joka vastaa 135 tuntia itsenäisesti ja ryhmässä tehtävää työtä.
Toteutuksen osien kuvaus
Asiakasymmärrys, asiakaskokemus ja asiakaspalvelu.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson osa-alueiden mukaiset oppimistehtävät ja osaamisen osoittaminen niiden kautta.
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
17.01.2022 - 01.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Mari Hämäläinen
Teacher in charge
Mari Hämäläinen
Groups
-
LTKV21SP2Business, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Materiaalit Learnissa.
Yksilölliset oppimisväylät
Lukujärjestyksen mukainen opetus.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei työelämäyhteistyötä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson työmäärä on 5 opintopistettä, joka vastaa 135 tuntia itsenäisesti ja ryhmässä tehtävää työtä.
Toteutuksen osien kuvaus
Asiakasymmärrys, asiakaskokemus ja asiakaspalvelu.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson osa-alueiden mukaiset oppimistehtävät ja osaamisen osoittaminen niiden kautta.
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
17.01.2022 - 29.04.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- English
Degree programmes
- Degree Programme in Digital International Business
Teachers
- Hugh Clack
Teacher in charge
Harrison Okuogume
Groups
-
IBKV21SPDigital international business, full-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Marketing Theory, 3rd Edition, Baker & Saren
Marketing: an introduction, 4th Edition, Masterson, Philips, Picton
Yksilölliset oppimisväylät
Course is planned as part of daytime studies according to timetables.
TKI ja työelämäyhteistyö
Customer related projects carried out during the course.
Tentit ja muut määräajat
There will be no exam and no re-attempts for this course.
Toteutuksen osien kuvaus
What does the customer process mean and what is its role in business.
How do consumers, companies and organizations differ as customers.
What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it.
How are customer relationships built, maintained and developed.
What are the components of good customer service.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Evaluation will be based on participation, group discussions, completed tasks and main course assignment.
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
10.01.2022 - 06.03.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Heli Juntunen
Teacher in charge
Heli Juntunen
Groups
-
LTMI21SMBusiness Management, part-time studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja Learniin liitetty muu opiskelumateriaali
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
10.01.2022 - 30.04.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Heli Juntunen
Teacher in charge
Heli Juntunen
Groups
-
LTMI21SVABusiness Management, online studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja Learniin liitetty muu opiskelumateriaali
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
10.01.2022 - 30.04.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Heli Juntunen
Teacher in charge
Heli Juntunen
Groups
-
LTMI21SVBBusiness Management, online studies
Objective
You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.
Content
What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja Learniin liitetty muu opiskelumateriaali
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge